Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 17601 til 17620 af 22496
-
Hjælp til at oversætte en sætning
ForumindlægHej Jeg har en sætning som jeg skal oversætte "The film does slightly glamorise the violence, but ends on a moralising note. An engaging storyline, good cinematography and decent cast performances make this a very enjoyable film" Lyder det her rigtigt: "I filmen er vold vist m... -
UI
ForumindlægEr der nogen, som ved hvad følgende meddelelse går ud på og om hvad der skal gøres: ... -
Mat B - førstehjælp!
ForumindlægJeg står og skal op til matematik B eksamen lige inden jul, men jeg er desværre helt på skideren. Er der nogen der ligger inde med nogle "matematik B for dummies-noter" eller lignende? Jeg her hentet en del noter herinde, men synes ikke rigtigt noget af det er specielt brugbart. Jeg ... -
Harmonisk analyse
ForumindlægHejsa! :-) Tonearten er en Ab-dur og så støder jeg på en akkord i denne toneart der ser således ud: C/E Hvilken funktion ville I give denne akkord? Der er ligeledes også en Ab/C - ville I bare kalde den Tonika med C i bassen? Hvad med Bb/D - er det ikke en vekseldominant? Og sidst men ikke ... -
fældningsreaktion
ForumindlægDet her er to af de opgaver om fældningsreaktioner jeg har fået for til imorgen. er der nogen der vil hjælpe mig med dem her og forklare dem ? (så vil jeg selv prøve at løse de andre :) Jeg er bare lidt lost her) Opskriv den fældningsreaktion der finder sted når saltvand titreres med sølvnitrat.... -
Øvelse: Substitution
ForumindlægI en øvelse laver vi substitutionen [C7H15Br(aq) + OH- (aq) C7H15OH(aq) + Br-(aq)] Samtidig viser reaktionsskemaet at der frigøres bromid-ioner ved substitutionen og disse søges påvist ved fældningsreaktion med sølv(I)-ioner Ag+. a) Undersøg den derefter for bromidion ved at tilsætte f... -
opgave 8.002 - Vinkel mellem linjer - vektorer
ForumindlægHej. Er lige hjemmefra uden mine noter:-( Er ved at lave opgave 8.002 i vejledningshæftet hvor jeg skal finde vinklen mellem to tangenter. Tangenterne har jeg fundet og de er: t1: y = -2ex+3e t2: y = 2ex+3e Så vidt jeg husker skal jeg finde vektorer og derefter bruge en formel der hedder no... -
Køb af bøger (Statskundskab)
ForumindlægHej jeg leder efter følgende bøger i god stand, og (meget) gerne uden noter: Agresti og Finlay Statistical Method for the Social Sciences ISBN 0136225152 Robert H. Frank Microeconomics and behavior ISBN 0071115498 Emile Durkheim Den sociologiske metodes regler ISBN 8741228828 Martin Ho... -
Nyttevirkning
ForumindlægHej. Jeg har lavet et par forsøg om nyttevirkning. Et af mine forsøg ser således ud: • Forsøg 1 (elkedel med låg): Start vægt: 622,4g + 1000g vand. Slut vægt: 1497,5 g. Start temperatur: 12,9 °C Slut temperatur: 97 °C Tid: 2 minutter og 53 sekunder. Watt: 2045. Jeg... -
VIGTIG HJÆLP OVER INDBAKKEN
ForumindlægJeg har aldrig været så tidspresset med en opgave, men den her gang er det virkelig hård, var begyndt på opgaven for en uge siden, men har stadig ikke formået at få regnet det ud, selvom jeg har brugt lang tid på at søge på nettet og kigge mine noter igennem. Jeg har 10 opgaver omkring mængdebere... -
Hvilke udtrækningsfag har I fået? + tips/hjælp søges
ForumindlægHej alle! Så er udtrækningsfagene blevet trukket, hvad har I fået og er I glade for det?? Min klasse og jeg har fået skriftlig engelsk og skriftlig fysik/kemi. Jeg er rigtigt nederen over skriftlig engelsk (er sygt dårlig til det fordi jeg er ordblind), er der nogle der har nogle råd/tips/hjem... -
Vil Sovjetunionen overleve 1984?
ForumindlægHej, i forbindelse med AT har jeg læst Andrej Amalriks bog,og var intereseret i, om nogen af jer måske havde nogle gode noter, eller blot tips om hvad man virkeligt skal holde øje med idet man læser bogen? Jeg har allerede læst den, men jeg regner med at det bliver gjort endnu engang. Jeg ved i... -
TOBAKSDIREKTIVET
ForumindlægEr der nogen som har noter til tobaksdirektivet ? Eller som kan hjælpe med ideer til nedestående spørgsmål ? Er gået lidt i stå :( 4: Diskuter om man med rimelighed kan sige, at nogen institutioner trækker mere i fællesskabets retning end andre? Hvilke? 5: Vedtagelsen af tobaksdirektivet er et ... -
Hvorfor screener man for antistof mod kyssesyge i stedet for imod virus selv?
ForumindlægHej der. Mit spørgsmål lyder således: Hvorfor screener man for antistof mod kyssesyge i stedet for imod virus selv? Jeg har ikke lige fået noteret noget, men jeg mener selv, at det er fordi det er svært at bekæmpe selve viraen, da virus mutere rimeligt tit? Efter det er jeg lidt stået af.... -
Ionreaktionsskema? Hvordan er det nu lige??
ForumindlægI en opgave skal jeg opskrive et Ionreaktionsskema for et forsøg. Hæld nogle få mL 0,1M KSCN-opløsning op i et reagensglas. Tilsæt et par dråber 0,1M AgNO3. Noter iagttagelser og opskriv Ionreaktionsskema. Blandingen blev mælkehvid. Hvordan er det så lige jeg skriver det op?? KSCN(aq) + AgNO... -
trigonometriske funktioner sin(x), cos(x) og tan(x)
ForumindlægHej er der nogen der har noter til dette, eller ved hvor man kan se en video om det?: - Redegør for de trigonometriske funktioner sin(x), cos(x) og tan(x) og deres grafiske billeder - Vis hvordan maksimum og minimum kan bestemmes ved hjælp af de afledte funktioner. - Hvorfor står der sin(x), s... -
Erfaring med eksamen i naturgeografi C
ForumindlægHej, Jeg skal snart op i mundlig eksamen i naturgeografi på C-niveau og vi havde en virkelig dårlig lærer, som engang ikke forklarede ordentligt hvordan eksamen foregår egentlig (men det har jeg fået styr på). Jeg er mere nervøs for de spørgsmål som man kan trække til eksamen, for læreren har... -
Vladimir Putin
ForumindlægHej Studieportalen, er der nogen der har nogle noter, eller ved noget om Vladimir Putin i forhold til hans deltagelse i politik? Jeg er med på, at han i medierne opræder meget hård og streng, og jeg kan forstå, at han også slog hårdt ned på oligarkerne som Jeltsin skabte da han gjorde Rusland... -
At skrive Tale/Press Release - Formalia
ForumindlægHej SP.! Jeg skal op i engelsk termin imorgen, og jeg har på fornemmelsen at der kommer noget om at man skal skrive en Tale og/eller en Pressemeddelelse. Jeg har søgt på nettet omkring formalia som skal overholdes i denne situation, men forgæves, så derfor vil jeg spørge jer derude, om i har no... -
Reaktionsorden
ForumindlægHejsa! Jeg skal til eksamen på onsdag og har øvet mig de sidste par dage. Den type opgave som er sværest for mig er når vi skal bestemme reaktionsorden når vi ikke har tiden men reaktionshastigheden. (Noter vil blive taget imod med kyshånd!) Er der nogen som kan hjælpe med denne opgave? Har fået ...
