Søgning på: historie eksamen. Resultater: 17641 til 17660 af 46276
-
St. St. Blicher
ForumindlægKære Studi.Hvis der er nogle, som har læst "Brudstykker af en landsbydegns dagbog" og "Fru. Marie Grubbe", så vil jeg gerne høre om der også er andre der har fundet en lighed imellem disse to.Kan det passe at Frk. Sophie (Brudstykker...) er den samme som Fru. Marie Grubbe. I d... -
Analyse del vigtigst?
ForumindlægHey, jeg ville høre om det kan passe at analyse delen vægter med 50%? -
Hvad så når man er færdig med sin uddanelse?
ForumindlægHey,Ville lige hører om der er nogen der kender en side hvor man kan finde uf af hvad man kan bruge sin uddanelse til?Jeg har nemlig overvejet en ikke så udbredt uddanelses vej... -
novelle
Forumindlæghejsa..skal til at skrive en novelle for første gang i min gymnasietid.. Så jeg har lidt svært ved at huske den helt specifikke definition.. nogle som kan hjælpe mig? -
Sofokles!
ForumindlægLige et par spørgsmål ang. old..Har hørt at det er ret uheldigt, hvis man ikke kan udtale navne/steder rigtigt i old..øv øv! Og så var jeg lidt i tvivl om hvorvidt der er tryk på 1. eller 2. stavelse i Sofokles? Nogle, der kunne huske det?:) Og så var det Sofokles, der "indførte" den 3.... -
engelsk:::vigtigt
Forumindlæghejsa....!Er der nogen der evt ved, hvilke hjemmesider man kan finde engelske short stories på....???På forhånd tak -
Søger privatlærer til srp
ForumindlægJeg skal skrive srp i fagene Fys A og HIs A. Jeg søger efter en privatlærer som kan hjælpe mig igennem denne proces, da jeg ønsker at lave en god opgave. Jeg er selv fra Århus området, så det vil være super, hvis vi kunne mødes i et bibliotek i området. Jeg betaler selvfølgelig for timeløn. H... -
essay om Prag.
Forumindlægjeg skal skrive et essay om prag til den 29/10, og mit problem er jeg er helt gået i stå, jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om, så hvis der er nogle der vil hjælpe, så skriv venligdt et svar -
Midt i en jazztid - problemstilling?
ForumindlægHej, Jeg har fået til opgave at skrive en kronik på baggrund af et uddrag af romanen 'Midt i en Jazztid' af Knud Sønderbye (1931). Jeg har svært ved at finde en ordentlig problemstilling, som jeg kan diskutere ud fra - hvad er det forfatteren ønsker at belyse og stille til debat? -
grammatisk spørgsmål -engelsk
ForumindlægKan verbet "possess" bruges i dette sammenhæng og skal "make" være makes/make.The narrator has a light inside him and possess a love, which makes him feel strong.På forhånd tak for hjælpen. -
Nordisk mytologi!
ForumindlægHej!Jeg er ved at skrive om ase-tro. Mit tema er "frugtbarhedsritualer" og jeg vil gerne have jeres kommentar og meninger om hvad jeg kunne skrive el. tilføje mere indenfor det emne!Med venlig hilsenRay -
Indledning SSO... HJÆLP
ForumindlægHej...Jeg skriver SSO i fransk, og kom i tvivl om hvad der egentlig skal stå i indledningen... Skal man præsentere værket, eller skal man præsentere selve ens opgave...?Hjælp -
Transit ... haster!
ForumindlægHejI min lillebrors klasse har de fået et kapitel hver for til i morgen, i en før i dag ukendt bog. Bogen hedder Transit, og de skal analysere kapitlet uden overhovedet, at have læst de foregående sider.. Hvis der er nogle venlige sjæle der vil hjælpe mig med at analyserer dette kapitel på 3,5 si... -
Ladies and gentlemen
ForumindlægHej.Jeg ville bare lige høre, om nogen havde skrevet stilen "Ladies and gentlemen"mangler lidt inspiration.Håber nogen svarer -
Historieopgave - emne
ForumindlægJeg skal til at skrive historieopgave og mangler et godt emne.Har tænkt på - Den amerikanske borgerkrig- Slaveri -
SRP MAT-His
ForumindlægHej jeg håber at der er nogen der vil læse min SPR og fortæl mig hvor meget de vil bedømme den til. Min SRP omhander græsk matematik. Jeg kan sende den til jeres mail hvis nogen er interesseret -
Danmarks statistik
Forumindlæghej! jeg sidder og er i gang med at skrive srp opgave, men har aldrig lært at bruge danmarks statistik. jeg skal finde nogle statistikker over hvor mange hjemmegående husmødre der var i perioden 1890-1920 eller deromkring. ellers noget med kvindernes status, altså hvilke former for huslige pl... -
Erindring Genretræk
ForumindlægHej :) I morgen skal jeg til skriftlig prøve og jeg ville spørge om i ikke lige vil hjælpe med at fortælle forskellige genretræk til en erindring? -
Metoder i AT !?!?!
ForumindlægJeg er midt i AT og skal forklare diverse metoder ... Men jeg er i tvivl om hvor mange der skal nævnes? og forklaring på nogle af dem, bl.a.: humanistisk, (hører der ikke både kildekritik, analyse m.m under her? og en god forklaring af analyse (har en perfektionistisk lærer)) hermeneutisk - hva... -
Hvad er Segregation?
ForumindlægHvad er segregation? - tak.
