Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 17661 til 17680 af 40685
-
Dansk-fysik Værdisammenbrudet
ForumindlægJeg mangler lidt inspiration omkring dansk-delen i min synopsis, så håber nogen kan hjælpe lidt et par problemstillinger. Hvordan ændrede litteraturen sig omkring 1900-tallet? – Var der tale om et brud eller flere? Hvilke personer kom til at betyde noget for den litterære udvikling og hvad... -
Mekka som politisk begivenhed
ForumindlægEr der nogle som kan fortælle mig hvorfor Pilgrimsfærden til mekka, anses for at være en politisk begivenhed? -
Huntington - hvilken metode?
ForumindlægI mit AT projekt har jeg brugt Huntingtons teori om civilisationernes sammenstød til at belyse terrorangrebet 9/11. Kan nogen svare mig på hvilken metode man bruger i samfundsfag, når man arbejder med en teori? -
Jeres syn på Islam
ForumindlægHvad er jeres indtryk af Islam? Kom ind på kvinderne og Iran. På forhånd takker. -
Defination på liv
ForumindlægHvad er definitionen på liv inden for kristendommen? med udgangspunkt i 1 mosebog kapitel 3. -
Islam?
ForumindlægHvordan har mediedækningen af 9/11 påvirket Vestens og USA's opfattelse af islam? Hvilke metoder ville være relevante at bruge i dansk, ang. AT? hvis jeg vælger en artikel Jeg kan ikke rigtig finde nogle artikler om det. Jeg ved som sagt at de har fået sig et anderledes syn på muslimer. -
Islams grundlærdom
ForumindlægHEJ Hvad går Islams grundlærdom ud på?:-) -
Paulus
ForumindlægEr der en der kan være så venlig og beskrive KORT hvem Paulus er? Han mener selv at han var sendt af Jesus kristus? -
Nogle her der bor på Fyn?
ForumindlægFynboere! Måske kunne vi mødes "live". Det er mere spændende end at udveksle Cyberspace-mails gennem en portal. V.h. Erik Morsing Gyrupvej 6 Otterup -
er folk gået til "aftensmad-spisning"
Forumindlægsynes ikke der sker så meget inde på forumet, med _TJEK DIN CENSOR UD_ :) har selv lagt et indlæg et af de aller sidste, det kunne være lækkert hvis nogle gad kigge lidt på det :) -
Sufismen.. øv øv
ForumindlægHej.. er der nogen der kan give en åben forklaring på hvad sufismen er, altså hvad sufismen handler om? Har søgt på google, men det virker forvirrende :S håber nogen kan hjælpe /Rasie -
Må mormoner godt kysse ?
ForumindlægJa, overskriften siger vidst alt, må mormoner egentlig godt kysse ? :-) -
Skabelse i buddhisme
ForumindlægHvordan blev verdenen og mennesket skabt iflg. buddhismen? Det er vel ikke som i hinduismen, vel? -
Determinisme/Indeterminisme
ForumindlægHej Kan i give en forklaring på determinisme og indeterminisme? Jeg ved godt, at det ene betyder noget i retning af, at skæbnen er forudbestemt, hvor den anden betyder, at man bestemmer livets gang på baggrund af sine egne valg. Men en mere præcis definition ville være dejligt. Er islam deter... -
Det gamle og det nye testamente
ForumindlægHejsa.. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad den store forskel er på det gamle og det nye testamente. Har de to forskellige måder at se livet på eller? Håber nogen kan hjælpe..! -
Jesus i Nazarets synagoge
ForumindlægHej, jeg har fået flg. tekst opgivet, men ved ikke rigtig hvor jeg skal starte eller slutte?? Er der ikke nogen, der kan give et hint til hvad pointen i historien kunne være, så jeg selv kan finde ud af resten? Lukas, kap. 4,16-30: "Han kom også til Nazaret, hvor han var vokset op. På sabb... -
'De To Kors'
Forumindlæger der nogle der har analyseret 'De To Kors' af Storm P? Eller har viden om dette maleri, for min inspiration er lige pt. ikke særlig stor når jeg kigger på det. -
Etik og personlig holdning
Forumindlæghej alle stdieportalsbrugere, jeg har et sp. vedr. etik, som jeg har svært ved at besvare, sp'et lyder således: 1. Hvad er forskellen mellem etiske og personlige holdninger? altså det eneste jeg kunne skrive var, etik er stortset ens personlig holdninger, så jeg kan ikke rigtig finde nogen fo... -
Grimt sprog???
ForumindlægHej er der nogen, der måske har været offer for grimt sprog herinde? Jeg er ny her, og kan se, at der i mange indlæg er rigtig grimt sprog. Det syntes jeg ikke der skal være. Kan man gøre et eller andet, der stopper det??? Mange venlige hilsner Nina -
Droppe ud og forny karakterer?
ForumindlægHej! Jeg ved, at man ikke kan tage gymnasiet om for at få ændret sine karakterer, hvis man først har fuldført det gymnasielle forløb. MEN hvad nu hvis man dropper ud efter 2/3 år? Altså jeg har personlig fået en karakter for biologi B, som jo ville komme på mine eksamenspapirer, men da jeg ikke ...
