Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 17701 til 17720 af 23684
-
HC Branner
ForumindlægEr i fuld sving med at skrive 3.g's opgave om bogen 'Legetøj' af HC Branner.. tænkte på om nogen har gennemgået den og måske har nogle gode noter eller kan huske noget vigtigt, eller noget i den stil? \nKunne nemlig godt bruge lidt inspiration til analysen:)\n\nPå forhånd mange tak -
hjælp til SSO om HC Branner
ForumindlægEr i fuld sving med at skrive 3.g's opgave om bogen 'Legetøj' af HC Branner.. tænkte på om nogen har gennemgået den og måske har nogle gode noter eller kan huske noget vigtigt, eller noget i den stil? \nKunne nemlig godt bruge lidt inspiration til analysen:) \n\nPå forhånd mange tak -
Spørgsmål vedr sso
Forumindlæger igang med at skrive SSO, og i den skal jeg lave en analyse hvor der inddrages selvalgte kilder.. hvordan skal det gøres? skal jeg prøve at flette det ind i det hele og skal jeg i så fald lave en kildeanalyse( er avisartikler jeg bruger)..\n\nPå forhånd tak for hjælpen :) -
Hvordan skriver man en god indledning?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive en analyse og fortolkning af en lille tysk tekst... Jeg har lidt problemer med at skrive indledning, da jeg ikke ved, hvad jeg skal indrage her. Jeg har end til videre skrevet: Navn på historien, forfatter, hvornår den er skrevet. Kan i komme på andre gode i der ? -
SSO : Forsøg med stor fejl
ForumindlægHvis en af ens eksperimenter mislykkedes, i det at man har lavet en grov fejl (ergo en fejl, der slet ikke stemmer ens med teorien), hvor skal man da første gang gøre opmærksom på dette?\n\nSkal man skrive det i indledningen af den del af opgaven ELLER venter man med at skrive om det inde i selve... -
Manglende viden
ForumindlægNogen der har skrevet en analyse og fortolkning af Rifbjergs digt "Morgen" og digtet "Opvågning" af Nanna Jeiner?\n\nEr helt lost kan ikke komme igang og skal snart være færdig. \n\nPS: Hvis i har noget med Geoge Brandes "om læsning" så vil jeg også gerne have det me... -
Hvilke metoder skal jeg bruge og skal man lave kildekritik af al ens materiale?
ForumindlægHej. Håber nogen af jer kan svare mig på hvad jeg bruger når jeg laver en analyse af en film, for at skulle se en personlig vinkel fra ét menneske som er fra en udsat gruppe som jeg arbejder med, hvilke metoder jeg så bruger? Det er selvfølgelig klart hermeneutisk og kvalitiativ metode, men skal ... -
en bjergbestigerske
Forumindlæghejsa\njeg sidder og analyserer JF Willumsens billede, en bjergbestigerske, fra 1912. ( http://www.fsk.dk/fsk/publ/women/bjergvand.jpg )Jeg er lidt i tvivl om hvilken stilart billedet er malet i, ved første øjekast ville jeg sige det var naturalisme?\nandre tips og fif modtages gerne:)\n\npå forh... -
nogen kloge hoveder som kan hjælpe med musik ang. tid og rum...
ForumindlægHar et spørgsmål angående tid og rum... sidder og hører til denne sang og ville spørge noge kunne vudere det var i tid eller rum, selv siger jeg rum men kunne godt tænke flere mig at flere personerne, ville bekræfte min analyse sangen kan findes her: http://www.veoh.com/browse/videos/category... -
Benny Andersen digt?
ForumindlægHej alle. Nogen som har Benny Andersens digt: Mit liv som indvandrer. Jeg har trukket det, og jeg er virkelig på 'numsen', eller ved hvor jeg kan finde en gennemgang, analyse eller fortolkning. Jeg har self. nogle ideer selv, men det ville være helt dejligt og sammenligne med andre (: (så... -
traficking
ForumindlægHej alle Jeg har et AT forløb, hvor vores emne er Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden. Jeg er meget i tvivl om hvilket emne jeg vil vælge, men nu er jeg begyndt at tænke på at skrive om traficking i fagene samfundsfag og dansk. Mit spørgsmål er derfor, om der er nogen har et digt eller... -
Elementaranalyse
ForumindlægHej.. Jeg har brug for lidt hjælp til denne opgave da jeg ikke aner hvordan man skal gøre..Ved en analyse af et stof finder man, at det indeholder 48,6 % C, 8,2 % H og 43,2 % O (masse %)Hvad er masserne af henholdsvis C,H,O i 100 g af stoffet..?Hvordan finder jeg ud af det..?På forhånd tak -
eksistentialisme - Erik Knudsen
ForumindlægSøger en analyse/fortolkning eller blot nyttig viden om Erik Knudsens digt "Blomsten og Sværdet" fra 1949. Det henleder til den tyske besættelse af dk og eksistentialismens tankegang om at identiteten skabes igennem handlinger, vil jeg skyde på. Men ved ikke helt hvordan jeg griber det ... -
Mediefag:(
ForumindlægHej, Jeg går i 1g og skal analysere en film. Men der er nogle begreber som jeg ikke kan finde ud af, håber at der er nogle som kan hjælpe mig. En markant totalindstilling? en point of view? en markant brug af farver? en brug af klip på blikretning? en brug af tracking shot? Håb... -
usa i 1920'erne og 1930'erne- SSO
ForumindlægHej,\njeg er igang med at skrive min 3. g opgave - om krisen i usa. jeg har problemer med den analyserende del. Er der en der kan/ gider hjælpe mig? Please!? opgaven skal afleveres d. 24/1 kl. 12. \nNogen, der gider læse min opgave igennem?\n\n på forhånd tak. -
om konkurrencesituationen i en branche?
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål som lyder på følgende: Analysere konkurrencesituationen i michelin restaurantbranchen? Jeg har jeg aå valgt at bruge Porters five forces og generiske strategier og tragtmodellen. Hvilken rækkefølge skal jeg lave den i? og skal jeg også lave en konkurrentanlyse for hver v... -
tysk(begynder)
ForumindlægIndsæt den rigtige form af kein.Peter hat _____ Buch(n) und auch _____ Bleistift(m)jeg vil analysere det som at.hat = verballedPeter = grundledBuch = genstandsledBleistift = ?kan blyant så også være genstandsled eller hvad?Og så forstår jeg ikke:Einem Dummkopf will ich _____ Bücher(pl) leihen, sa... -
anlysering af sagprosa (Kronik)
ForumindlægHeej.. Jeg har et lille problem som jeg håber nogen kan hjælpe mig med løse. Jeg skal op i synopseprøve til juni.. og skal analysere en sagprosa, men jeg ved ikke hvordan man gør' det eller hvordan det er bedst at gøre det. Er der nogen der ude, som ved det og gider hjælpe.??? Mange Tak .... -
Biologi metoder
ForumindlægHej Jeg skriver i fagene Engelsk og Biologi om Mount Everest. Har en bog/fortælling på engelsk som jeg har analyseret og beskæftiger mig i Biologi med de forskellige fysiske påvirkninger bjergbestigerne lever under. Men jeg er i tvivl om hvad metoderne hedder i biologi? Har ikke lavet nogle metod... -
Artikel
ForumindlægHej folkens.Jeg skal til terminsprøve i morgen, i dansk stil.Jeg plejer for det meste at vælge "Artikeler," og plejer at analysere teksten først.Derefter, kommer jeg med mine egen holdninger.Er der nogle der har råd angående artikel?- Så vil jeg meget gerne høre fra jer.Tak på forhånd :-)
