Søgning på: analyse af valgaften. Resultater: 17721 til 17740 af 23677
-
Kina
ForumindlægHey :)er der nogen der sidder inde med analyser til teksterne:Made in prison, Chikaneret til at flygte og en fange krydser sit spor??De er taget fra et blad der hedder kontakt nr. 4 1994/95 December 1994 - Bag Kinas nye facade.Håber at høre fra jer.Mvh Eva -
lid spørgsmål til forberedelse af examen
Forumindlæghey alle derude.jeg skal op i dansk her D.1 går i 3G på nyborg gym.men mit spørgsmål er: hvilken metode er bedst at forberede sig på?man skal kunne analysere og fortolke de tekster man kan komme op, så er det godt at øve sig på nogle tekster man lige kan finde af samme forfattere, som jeg kan kom... -
Årsprøve!
ForumindlægHej derude!Jeg skal op til mundtlig årsprøve i historie snart! Forberedelsen varer 3 timer, og man bliver eksamineret i 24 min. Er der nogen der kan give råd til, hvilke problemstillinger man evt. skal gøre sig, når man får den udleverede tekst, som fylder 8 - 12 sider?? På hvilken måde skal teks... -
Høj tone og lav tone
ForumindlægJeg skal skrive en analyse af sproget i Jeppe paa Bjerget, og jeg skal kommentere på sproget mht. om det er en lav tone eller en høj tone, men jeg er lidt i tvivl om, hvad der karakteriserer disse to toner. Er der en som kan forklare og evt. give et eksempler på høj- og lav stil i sproget? -
Noveller af Helle Helle
ForumindlægJeg har valgt at analysere 3 noveller af Helle Helle, fra hendes novellesamling "Rester" i afsluttende 1.g's dansk opgave. Jeg har dog kun valgt en af novellerne ind til videre, den hedder "film", og ville gerne spørge om der var nogen som havde forslag til hvad de to andr... -
hvilken metode?
ForumindlægHalløj, Jeg skriver i humaniora (drama) og samfundsvidenskab (historie) Jeg har analyseret et dramastykke og skal endvidere forklare hvilke historiske begivenheder der gør at netop spillestilen er på den måde som den er. Hvilke metoder har jeg brugt? Og hvordan ved jeg, om jeg har brugt hermeneut... -
Skriftlig dansk
ForumindlægJeg tænkte på om der tilfældigvis er en der har været oppe til studentereksamen 2006 i skriftlig dansk hvis stil jeg må se??? ( i så fald kan i sende den til [email protected])en lidt anden ting er hvis det er at man skal analyse en episk tekst hvad skal man så huske at have med ud over: ind... -
Tekster Vedr. emnet ''Udviklingen fra barn til voksen'' eller ''Barn-ung-voksen''
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive DHO og har valgt emnet ''Udviklingen fra barn til voksen''. Jeg skal i den forbindelse finde en tekst og analysere, hvor netop udviklingen fra barn til voksen kommer til udtryk. Hvilke tekster kender i til, som omhandler dette emne? Mvh Frede... -
todo sobre mi madre
Forumindlæghej allejeg skal på onsdag til eksamen i mundtlig spansk, hvor jeg skal lave et oplæg om todo sobre mi madre.... vi skal selv bestemme hvad vi tager fat i og analyserer på.der er vel ingen som har en opgave eller noget liggende omkring den film??så ville jeg blive ovenud lykkelig, da jeg er lidt ... -
Fat Girl?!
ForumindlægHey!Er her tilfældigvis nogen, der har læst "The Fat Girl" af André Dubus???Har desperat brug for hjælp; Det drejer sig om en analyse af denne novelle, men er gået lidt i stå...Hvordan kunne man umiddelbart gribe sådan en tekst an? Har i nogle gode råd, de af jer, der har arbejdet med t... -
Morfemer og fonemer
ForumindlægHeej :D Da jeg er ved at skrive en opgave, hvor jeg skal analysere morfemer og fonemer i en tekst, har jeg brug for jeres hjælp :D Nogen der har nogle gode forklaringer på hvad det går ud på? Og gerne nogle eksempler :D På forhånd tak :D - Venlig hilsen Camilla -
Madonna Litta - budskab
ForumindlægHej. Jeg sidder med et billede af Leonardo da Vinci. Billedet hedder "Madonna Litta". Jeg har analyseret billedet, men har svært ved at komme frem til en fortolkning/budskab. Måske nogle af jer kan hjælpe mig? - I kan søge 'Madonna Litta' på google, så kommer billedet frem.... -
Hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg trak her forleden, mit emne til min 9. klasse afgangsprøve- Det moderne gennembrud den sociale virkelig. Jeg søger noget hjælp til nogle analyser, eller gode idéer til noveller eller andre guldkorn. :P Jeg har kiggget lidt på en novelle - Nådsensbrød Det ville heller ikke være dårli... -
Jan Sonnergaard - William
ForumindlægHej alle! I min mundtlig dansk afgangseksamen, har jeg trukket emnet "Den nye novelle - individ og fællesskab". Jeg har derfor valgt novellen "William" af Jan Sonnergaard. Vil derfor lige høre, om der er nogle af jer, der ligger inde med nogle gode analyser af den. Er meget in... -
Privat Undervisning
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk her den 21 i 3.G mundtlig studentereksamen, og søger noget privat undervisning inden. Selvfølgelig imod betaling. Jeg er interesseret i at kigge i nogen tekster igennem og få øvet mig i mine analyser, samt få et overblik over de forskellige perioder. Jeg kan kontaktes... -
AT-eksamen, det første korstog
ForumindlægHejsa, Jeg skriver om det første korstog i fagene historie (samfundsvidenskab) og religion (humanoria), er lidt i tvivl om hvilken metode jeg har brugt i religion i min AT-opgave.. Har analyseret Pave Urban II's tale, men ved ikke helt om det er en historisk-kritisk metode jeg har brugt (elle... -
AT-eksamen, det første korstog
ForumindlægHejsa, Jeg skriver om det første korstog i fagene historie (samfundsvidenskab) og religion (humanoria), er lidt i tvivl om hvilke metoder jeg har brugt.. Har analyseret Pave Urban II's tale, men er det nok bare at lave kildekritik på den, hvis historie skal være med som samfundsvidenskabeligt... -
Hvordan skriver man en god indledning?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive en analyse og fortolkning af en lille tysk tekst... Jeg har lidt problemer med at skrive indledning, da jeg ikke ved, hvad jeg skal indrage her. Jeg har end til videre skrevet: Navn på historien, forfatter, hvornår den er skrevet. Kan i komme på andre gode i der ? -
Hvilke metoder skal jeg bruge og skal man lave kildekritik af al ens materiale?
ForumindlægHej. Håber nogen af jer kan svare mig på hvad jeg bruger når jeg laver en analyse af en film, for at skulle se en personlig vinkel fra ét menneske som er fra en udsat gruppe som jeg arbejder med, hvilke metoder jeg så bruger? Det er selvfølgelig klart hermeneutisk og kvalitiativ metode, men skal ... -
nogen kloge hoveder som kan hjælpe med musik ang. tid og rum...
ForumindlægHar et spørgsmål angående tid og rum... sidder og hører til denne sang og ville spørge noge kunne vudere det var i tid eller rum, selv siger jeg rum men kunne godt tænke flere mig at flere personerne, ville bekræfte min analyse sangen kan findes her: http://www.veoh.com/browse/videos/category...
