Søgning på: international økonomi niveau b. Resultater: 17721 til 17740 af 101232
-
Spørgesmål
ForumindlægHejsa ...Jeg vil gerne spørge om nogen herinde som ved hvordan Regeringen vurderer dansk økonomi? og hvad hovedindholdet af regeringens finanslovsforslag, samt hvilke dele af de offentlige udgifter der især berøres?Jeg skal bruge oplysningerne til min rapport. Takker på forhånd -
Samfundsøkonomi - Danmarks økonomiske udvikling på baggrund af grafer.
ForumindlægHej kloge mennesker derude Jeg skriver en samfundsfagsopgave og har fået nogle grafer som jeg skal beskrive Danmarks økonomi ud fra. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan de grafer skal forstås. Er der nogen som kan hjælpe? Så sender jeg graferne.. -
Finanskrisen
ForumindlægHEJ, er der nogen der kan hjælpe med en forklaring? :) Det haster lidt :/ Finanskrisens økonomi var især bekymret over udviklingen i antallet af langtidsledige. Hvorfor tror du, at denne gruppe får større opmærksomhed end de andre ledighedsgrupper? -
Totaldifferentiering
ForumindlægJeg er lidt uklar omkring begrebet total differentiering. Jeg er faktisk ikke klar over om det er noget som man kun bruger i økonomi, men jeg håber nogen kan forklare mig hvad det bygger på (evt. med et en eller anden for bevis). -
At producere varer i DK.
ForumindlægHej alle I. Jeg laver rapport om økonomi. I mit bilag står der: "Danmark er et af de dyreste lande i verden at producere varer i, og at dette kun fortsætter, hvis produktiviteten er blandt de højeste i verden". Jeg forstår ikke helt hvordan der kan være sammenhæng mellem de t... -
Kendetegn ved den danske/universelle velfærdsmodel
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til at skrive en synopsisopgave i samfundsfag om økonomi og velfærd. Jeg har lidt problemer med at besvare dette spørgsmål: 1. Hvad kendetegner den universelle velfærdsstatsmodel? -Håber der er nogle som vil hjælpe mig med spørgsmålet, og evt. skrive kilde på ... -
Velfærdsmodel - HJÆLP!!
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til at skrive en synopsisopgave i samfundsfag om økonomi og velfærd. Jeg har lidt problemer med at besvare dette spørgsmål: 1. Hvad kendetegner den universelle velfærdsstatsmodel? -Håber der er nogle som vil hjælpe mig med spørgsmålet, og evt. skrive kilde på hvor... -
Jeg skal bruge hjælp....
ForumindlægJeg skal skrive en projektopgave om foskellige økonomier i i- og ulande. Hvis der var nogen der havde nogle ideer til, hvad jeg kunne skrive om, eller måske nogle forummer, hvor jeg kan få inspiration :) Det kunne også være nogle websites som i kender :) Please hjælp :) -
Efterspørgselsfaktorer
ForumindlægJeg er ved at lave en opgave i globaløkonomi og har fået spørgsmålet vedr. efterspørgselsfaktorer, men hvad er det, er det politikker eller? Jeg skal analysere dansk og svensk økonomi og skrive hvad der kan bidrage til deres økonomiske udvikling -
Produkt idéer til samfundsfag.
ForumindlægHej jeg skal op i samfundsfag her i juni. Men jeg aner ikke hvad jeg vil lave af produkt. Derfor vil jeg gerne høre om nogle af jer har nogle ideer? Mit overemne er økonomi, og mit underemne er "unge i det økonomiske kredsløb" Tak på forhånd Mvh Rasmus -
Hjælp problemformulering til velfærdsstaten i en krisetid
Forumindlæghar fået emnet Velfærdsstaten i en krise tid til eksamen og har nu 24 timer til og skrive en synopsis, men kan ikke rigtigt få lavet en problemformulering..... Er der nogen der kan hjælpe ? den skal omhandle - økonomi - arbejdsløse vs højtlønnede og overførselsindkomster -
Legat?
ForumindlægHej.. Jeg har lige pludselig (jeg har ikke selv ansøgt om noget legat) fået et legat fra min skole. Men jeg ved ikke, hvorfor det lige skulle være mig. Så, i hvilke tilfælde/situationer kan man blive indstillet til at modtage et legat? (er det fx økonomi eller færdigheder der gør sig gældende) -
Rostows fase teori
ForumindlægHej... Nogle der kan komme med nogle eksempler på hvorfor "Take off" fasen ikke lykkes for nogle lande...? Hvordan kan jeg karakteriser en moderne økonomi? Håber jeg kan få noget hjælp :) -
inspiration til billedkunstprojekt?
ForumindlægHej alle Jeg skal til at begynde mit billedkunstprojekt i 3.g, men har ingen ide om hvad jeg vil lave eller hvad mit tema skal være. Udover økonomien er der ingen begrænsninger, så jeg håber der er nogle krative mennesker derude som kan/vil hjælpe mig!!!! -
hjælp please
ForumindlægJeg skal lave en opgave om tøjvirksomheden Noa Noa, som skal eksportes til New York derfor skal jeg lave New Yorks markedsforhold. Der blandt skal jeg skrive om USA økonomi, og deres efterspørgelsforhold?? kan jeg bare ikke finde ud af.. vil I ikke nok hjælpe mig??:( På forhånd tak Pelle -
Kapital (Pierre Bourdieu)
ForumindlægJeg skal skrive om økonomisk- kulturel- og netværks kapital. Er der nogle der kan komme med eks. på kulturel og netværk? Fx. med økonomi har jeg skrevet noget ang. AP Møller. Men kan ikke komme med et godt eks. til de andre. Nogen der kan hjælpe? :) -
Teknologi A eksamen??
Forumindlæghei alle sammen.. jeg skal til teknologi eksamen her meget snart.. er der nogen af jer der har en god ide til hvordan jeg skal lave bedst mulig fremlæggels.?? det handler om vi har lavet vores egen fiktivt virksomhed hvor jeg er økonomichef og har ansvaret for virksomhedens økonomi..?? mange tak -
Karl Marx
ForumindlægHvad var Marx`s egentlige forklaring på arbejdsklassens proletarisering?? Han mente jo at videnskabens klassiske politiske økonomi har for mange begrænser og at den positivistiske videnskab(bygges på empiriske data) heller ikke kan give en forklaring på arbejdsklassens proletarisering. Men hvad e... -
Karl Marx
ForumindlægHvad var Marx`s egentlige forklaring på arbejdsklassens proletarisering?? Han mente jo at videnskabens klassiske politiske økonomi har for mange begrænser og at den positivistiske videnskab(bygges på empiriske data) heller ikke kan give en forklaring på arbejdsklassens proletarisering. Men hvad e... -
politik..
ForumindlægHej Jeg læser i øjeblikket til eksamen i historie, hvor politik og økonomi er opgivet. Jeg er i øjeblikket igang med at terpe det emne, så ville høre om nogen kunne give mig svar på hvad græsrodsbevægelsen er, samt kvindebevægelsen og hvordan kønsrollerne er? håber nogen kan hjælpe mig. på for...
