Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17781 til 17800 af 20599
-
Vedvarende tysk hjælp
ForumindlægHej... Da min tyskarakter trækker mig gennemsnit ned, og jeg ved at min skiftlige tysk karakter kommer på mit eksamensbevis, har jeg hårdt brug for hjælp. Så tænkte på om der var en tyskkyndig(!) der frem til sommerferien vil hjælpe mig med skriftligt tysk (2.g b niveau), så vil jeg stå til råd... -
Hjælp til problemformulering: Globalisering af verdenshandlen
ForumindlægJeg kan simeptlhen ikke komme op med en problemformulering til min 24 timers eksamen i samfundsfag med overemnet "Globalisering af verdenshandlen". Jeg har fået følgende bilag: 1. Berlingske d. 7.2.2012: "1 million for et job" 2. Berlingske d. 14.9.2011: "Alt kan outo... -
Faglig supplering og karakterbonusser
ForumindlægHej, Jeg har netop afsluttet gymnasiet (samfundsfaglig linje), og har først nu set lyset: Jeg vil læse medicin. Jeg mangler nogle fag for at komme ind på studiet, og har derfor tænkt mig at læse op på VUC. Jeg har et snit på 9,0 nu her, og lander derfor på 9,72, hvis jeg læser videre inden to ... -
Rettelse
ForumindlægHejsa Kan I hjælpe mig med Samfundsfag. Jeg vil være glad, hvis I ville hjælpe mig med det. Det er 4 spørgsmål. Jeg har bud på de alle 4. Spørgsmålene --> http://peecee.dk/?id=31730 svar: 1.Fra kurven kan jeg se, at en stor del af bilerne er fra firmaer. Samtidigt kan man se, at de følges ad... -
Mangler materiale omkring overvågning - Psykologi
ForumindlægHej! Jeg skal meget snart op til AT, og jeg har først nu haft tid til at læse min synopse igen siden jeg afleverede den i maj måned. Jeg har fundet adskillige fejl og mangler, hvilke jeg meget gerne vil rette op på. Jeg har valgt emnet overvågning med fokus på dets konsekvenser for samfundet så ... -
Kan man ønske en ny mundtlig eksamen ?
ForumindlægJeg går på HHX og var oppe i samfundsfag. Jeg trak emnet konkurrenceevne, hvor jeg bl.a. skulle give en grundig redegørelse af begrebet. Jeg følte ikke jeg havde nok tid, samt der var 4 personer i samme forberedelse, hvilket også distraherede mig meget, da der hele tiden kom nye ind. Jeg ved så... -
:( Hvor meget betyder de afsluttende C fag i 1.g?
ForumindlægHej.. Har haft en skidt dag... Hvor meget betyder årskarakterene i 1g, altså de fag jeg har afsluttet, C-fagene..? Har lige logget på lectio og set følgende: ''Karaktere på eksamensbevis'' Matematik C mdt 00 Matematik C skr 00 Fysik C 00 Biologi C 00 Samfunds... -
USA og Kina økonomi
ForumindlægHej, jeg skal op til samfundsfag i morgen, og der er et af bilagene jeg slet ikke kan forstå, håber der er en eller anden, som kan hjælpe mig..... Kilde: http://leksikon.org/ USA Økonomi BNP: 12416,5 m... -
Opgave om den fjerde statsmagt og Watergate:
ForumindlægHey, Jeg har en aflevering til i morgen. Det er en øvelsesopgave til en synopsis, hvor vi skal lave en problemformulering, nogle problemstillinger og så redegøre, analysere og vudere/diskutere. Jeg har lavet min problemformulering+problemstillinger; Hvilken indflydelse havde Washington Post un... -
EU-institutioner
ForumindlægJeg er igang med en opg. i samfundsfag angående EU-institutionerne. Jeg har dog 2 spørgsmål, som jeg er usikker på: 1) I hvilke 2 EU-institutioner må landenes repræsentanter ikke varetage deres eget lands interesser? Her ved jeg, at den ene er Kommissionen, men jeg er ikke sikker på den anden -... -
Skriftlig eksamen - emner??
ForumindlægJa, som alle andre 3.g'ere med samfundsfag på højniveau, skal jeg op i skriftlig på torsdag i næste uge. Før vi fik læseferie, talte vi med min lærer om hvilke emner opgavesættet kan komme til at omhandle, og han mente at emnerne ville kredse omkring den aktuelle politik da sættet blev skreve... -
Problemstillinger i forbindelse med forskellige emner
ForumindlægHey... Jeg skal op i mundtlig samfundsfag og vil gerne høre om i kan hjælpe med at stille nogle gode og centrale problemstillinger i forbindelse med et par emner: 1. Politik, magt og demokrati - tema om miljø og gymnasiereform: Under emnet er det opgivne stof omhandlende ideologier, magt og dem... -
Sociologi - "Katastrofementalitet"
ForumindlægHej i venlige sjæle! Min gruppe og jeg har AT i denne uge, og vi har fået emnet "Katastrofer". Vi har valgt at tage udgangspunkt i Hurricane Katrina. Vi skal belyse emnet fra 3 sider - Naturgeografisk (Den har vi styr på), Engelsk (Har vi også styr på) samt Samfundsfagligt. Jeg... -
Hjælp til tale papiret...!
ForumindlægHar tre fag: Matematik, Oldtidskunskab og Samfundsfag. Min Problemformulering er: Hvilke problemer løser det athenske demokrati i forhold til det daværende samfund og hvilke problemer løser det danske demokrati? Oversigt over de væsentlige problemstillinger: 1. Hvilke personer stod bag tanken... -
HVORDAN ER MAN KRITISK....?
ForumindlægEr i gang med at lave mit at-talepapir og skal i gang med at diskutere og være kildekritisk overfor de metoder jeg har benyttet mig af, som er følgende: - Metoder man har brugt i fagene. Oldtidskundskab= Den hermeneutiske spiral. Har brugt den vha. tekster. Matematik= Deduktion= Logisk slutning ... -
Middelalder???
ForumindlægHejsa alle sammen. Sidder og læser op til min sidste eksamen, som uheldigvis er historie. Historie er det fag som jeg igennem mine 3 år på gymnasiet aldrig har læst lektie til, men er nu igang med at læse om de forskellige emner som vi har opgivet. Emnerne er følgende: 1)Middelalder(1000-1300)+... -
Problemformulering - ekstra guf?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er igang med at skrive en synopsis i samfundsfag med den her problemformulering: Hvordan påvirker medialiseringen, meningsdannelsen? Hvilke magttyper anvender medierne og hvordan? (magt begreber) Har medierne skiftet rolle fra at være vagthund til skødehund? Er elektron... -
Grønlandspumpen
ForumindlægHej alle! Da jeg har en linje der lyder således: Engelsk-Religion-Samfundsfag-Naturgeografi, har jeg skulle vælge to fag, ud fra mit naturvidenskabelig grundforløb hvilket er Fysik, Kemi eller naturgeografi. Jeg endte med at vælge fysik og naturgeografi, da jeg føler at det ville blive for kedeli... -
Historiefaglig analyse
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en analyse af George Bush tale til Kongressen den 20. september 2001. Jeg skriver i histoire og Samfundsfag, og skal I talen have fokus på hvordan formulerer USA´s udenrigspolitik. Min bekymring er dog, at jeg ikke er helt klar over hvordan man laver en historiefaglig analy... -
Hjælp til analyse
ForumindlægHej ?Jeg er ved at lave en analyse af George Bush tale til Kongressen den 20. september 2001. Jeg skriver i histoire og Samfundsfag, og skal I talen have fokus på hvordan formulerer USA´s udenrigspolitik. Min bekymring er dog, at jeg ikke er helt klar over hvordan man laver en historiefaglig anal...
