Søgning på: musikvideo analyse. Resultater: 17801 til 17820 af 23735
-
Supplerende læsning
ForumindlægHejsa til jer alle herinde.Jeg er igang med at lave supplerende læsning. Hvilket består i at jeg skal læse otte værker og ud fra hver enkelt skal jeg analysere og fortolke skriftligt.. jeg vil så høre om der er nogen der har nogle gode forslag til evt. Værker. det må også godt være film. Helst da... -
Hjælp :)
ForumindlægHej , håber du kan hjælpe har virkelig brug for en hjælpende hånd :) Jeg skal bestemme en opgave (ikke en hjemmeopgave), men ved ikke hvor jeg skal starte fra, håber du kan hjælpe. 1,420 g af en organisk forbindelse analyseres til at indeholde 0,696 g C, 0,039 g H og 0,685 g Cl. a) Bestem... -
Hjælp til at finde sociologiske teorier om identitetsdannelse i senmoderne samfund, der kan bruges i samarbejde med Eksil
ForumindlægHej :-) Jeg skal i min SRP skrive om identitetsdannelse i det senmoderne samfund, hvor jeg har læst roman Eksil af Jakob Ejersbo. Jeg skal redegøre for sociologiske teorier om identitetsdannelse i senmoderne samfund, som jeg så senere skal bruge i min analyse af bogen. Men synes det er lidt svæ... -
SRP - Framing?
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at skrive SRP i samfundsfag og engelsk med emnet "Integrationen i Storbritannien og UKIP" Jeg skal analysere tekster med UKIP som afsenderen, og skal bruge begrebet framing. Men kan ikke finde artikler, hvor Nigel Farage har brugt framing til at frame et pro... -
Interressegrupper
ForumindlægHej Håber at i kan hjælpe mig. Jeg er i gang med at skrive SRP og en del af min problemformulering lyder som følger: Analyser hvordan LEGO arbejder med bæredygtighedi relation til forskellige interessegrupper. Så er mit spørgsmål bare hvordan jeg gør det og hvilke modeller man kan anvende -
chromatografi
ForumindlægJeg har foretaget et tyndtlagschromatografisk analyse af en produkt.. Jeg er meget i tvivl om hvad chromatografi i det hele taget er. Der er noget med at man kan finde renheden af ens produkt.. Jeg har fremstillet Acetylsalicylsyre, og ville undersøge det for rester af salicylsyre.. Hvordan aflæs... -
HURTIG HJÆLP!!!
Forumindlægjeg har fået stillet opgaven: giv forslag til hvilke ændringer der kan ske i sædproduktionen hos manden, hvis han udsættes for østrogenlignende stoffer..og skal analysere en figur.. man kan se opgaven på: http://www.aarhusakademi.dk/detvirtuellehus/Undervisningsforl%F8b/Eksamenss%E6t/aar1998/maj/... -
Religions eksamen
ForumindlægHej Alle Jeg skal op i religion til studenter eksamen om et par dage og til det kom jeg pludseligt i tvivel, hvad skal man egentligt gøre med den tekst man trækker? Jeg mener udover at referere den hvad så? Er der nogen som har et step by step disposition over hvordan man skal trackle sådan en te... -
Statistik: Assistance/privat hjælp til tolkning af resultater og forklaring af analysemetoder anvendt i projekt
ForumindlægHej Er der mon nogen der er skrap til statistik og kan være behjælpelig med eksamensforberedelse mht tolkning af resultater og uddybende forklaring af anvendte statistiske metoder i et projekt. Er sundhedsfaglig stud. og akut brug for hjælp. Kan uddybe nærmere hvis der er en der har tid til at h... -
herodot ..
Forumindlæghej.. Er der nogen som ved hvad solons to historier om lykke er henblik på måske demokrati - da jeg er ved at skrive notater om de tre forfatninger af Otanes, Megabyxos, Dareios. Er der nogen som har guldkorn om dette afnit? noget analyserende? Hvem mener Herodot har ret? det er ham den sidste ik.. -
herodot - kampen mod perserne.
Forumindlæghej.. skal snart op til eksamen i old, så er ved at læse op.. og det hele går fint undtaget herodot.. synes det er noget værre noget hvis jeg kommer op i det.. Er der nogen som har noget om kampen mod perserne? noget analyserende.. ved virkelig ikke hvad jeg skal sige hvis jeg kommer op i det? og... -
Engelsk eksamen - HF
ForumindlægSkal til engelsk eksamen i næste uge. Er der nogle der kan sige hvordan den foregår? Vi har 24 timers foreberedelse, så vi trækker en tekst dagen forinden. Men trækker man ikke også en tekst til selve eksamen som man også skal gennemgå og analysere? og hvilken tekst skal man perspektivere til det... -
HJÆLP! Marilyn Monroe af Andy Warhol: Hvilken stilperiode?
ForumindlægHej. Jeg er ved at analysere det meget berømte maleri Turquoise Marilyn af Andy Warhol... Jeg ved, at det er malet i 1964... Men hvilken stil tilhører det? Er det postmoderne? Eller det der "Pop-art" eller begge dele? Ville gerne kunne indsnævre stilperioden lidt mere end til bare "... -
Eø eksamen på c-niveau
ForumindlægUps.. Må indrømme at jeg har sovet lidt i timen. Jeg har ingen problemer med regnskabet, det er nærmere analyse modellerne..Porter, swot osv... Ved faktisk ikke hvad de alle sammen hedder. Er der nogen der kan briefe mig? Og måske lidt info om de enkelte modeller... et link ville også være helt i... -
Kina
ForumindlægHey :)er der nogen der sidder inde med analyser til teksterne:Made in prison, Chikaneret til at flygte og en fange krydser sit spor??De er taget fra et blad der hedder kontakt nr. 4 1994/95 December 1994 - Bag Kinas nye facade.Håber at høre fra jer.Mvh Eva -
Årsprøve!
ForumindlægHej derude!Jeg skal op til mundtlig årsprøve i historie snart! Forberedelsen varer 3 timer, og man bliver eksamineret i 24 min. Er der nogen der kan give råd til, hvilke problemstillinger man evt. skal gøre sig, når man får den udleverede tekst, som fylder 8 - 12 sider?? På hvilken måde skal teks... -
Slaget ved Thermopylai?
Forumindlæghej.. har lige læst herodot - Slaget ved Thermopylai og jeg ved virkelig ikke noget som helst.. ved kun at perserne og grækerne går i kamp mod hinanden.. er der nogen som har noget notater hertil? ved virkelig ikke hvad man kan analysere ellet noget helst.. håber nogen vil hjælpe :D -
lid spørgsmål til forberedelse af examen
Forumindlæghey alle derude.jeg skal op i dansk her D.1 går i 3G på nyborg gym.men mit spørgsmål er: hvilken metode er bedst at forberede sig på?man skal kunne analysere og fortolke de tekster man kan komme op, så er det godt at øve sig på nogle tekster man lige kan finde af samme forfattere, som jeg kan kom... -
Eksamens hjælp?
ForumindlægJeg skal analysere novellen "tudsen og muldvarpen" af Aage Brandt til eksamen på tirsdag. Er der nogle der har læst den og eventuelt kan komme med nogle idéer til hvad man kan fortælle om den og hvad i synes er væsentligt for novellen ? Ellers kunne jeg også godt tænke mig at vide hvad ... -
Gode råd til old eksamen
ForumindlægJeg skal op i oldtidskunstskab på fredag og det ville være fedt hvis der var nogle, som kunne komme med nogle gode råd? Hvilket emner der er gode at snakke om? Hvordan teksten skal analyseres? Skal teksten inddeles i afsnit? Fortæl hvordan i gjorder til eksamen og måske hvad i kunne have gjort ...
