Søgning på: musikvideo analyse. Resultater: 17821 til 17840 af 23735
-
Velfærds- eller samfundsmodel
ForumindlægHej Jeg skal bruge en samfundsmodel til en opgave om Bolognaprocessen/ uddannelse i Europa i forbindelse med mit masterprojekt. Jeg ville have brugt Esping-Andersens velfærdsmodel, men min vejleder synes, den er for gammel (den er fra 1990). Jeg laver en komparativ analyse af universitetsudd... -
Landboreformer
ForumindlægJeg har valgt at skive om emnet "Lanboreformer" i historie opgaven. Jeg skal finde historiske kilder om det emne men jeg må ikke vælge "stavnsvåndets ophævelse" da vi har analyseret den på klasse. Jeg håber at I kender nogle historiske kilder om det emne, eller komme med i... -
Skriftlig dansk
ForumindlægJeg tænkte på om der tilfældigvis er en der har været oppe til studentereksamen 2006 i skriftlig dansk hvis stil jeg må se??? ( i så fald kan i sende den til [email protected])en lidt anden ting er hvis det er at man skal analyse en episk tekst hvad skal man så huske at have med ud over: ind... -
Fat Girl?!
ForumindlægHey!Er her tilfældigvis nogen, der har læst "The Fat Girl" af André Dubus???Har desperat brug for hjælp; Det drejer sig om en analyse af denne novelle, men er gået lidt i stå...Hvordan kunne man umiddelbart gribe sådan en tekst an? Har i nogle gode råd, de af jer, der har arbejdet med t... -
todo sobre mi madre
Forumindlæghej allejeg skal på onsdag til eksamen i mundtlig spansk, hvor jeg skal lave et oplæg om todo sobre mi madre.... vi skal selv bestemme hvad vi tager fat i og analyserer på.der er vel ingen som har en opgave eller noget liggende omkring den film??så ville jeg blive ovenud lykkelig, da jeg er lidt ... -
The Nightingale- vers? omkvæd?
ForumindlægHej, jeg skal lave en analyse af "The Nightingale" af Julee Cruise til min SRP Der er mange ligheder mellem de forskellige dele, og det meget svært opdele sangen i vers og omkvæd. Der er ikke noget der virkelig tydeliggør skellet. Er der nogen med et godt øre/øje der kan hjælpe? Her ... -
Haster. Please hjælp mig.
ForumindlægHej med jer Jeg har trukket en slem tekst i engelsk, og jeg kan simpelthen ikke komme igang med den. Ved slet ikke hvordan jeg skal gribe den an. Teksten hedder "Something To do With Baseball" og er skrevet af Richard Panek. Emnet er identity. Er der nogle som kan hjælpe mig lidt? Eller... -
Hvilke forsøg kunne man lave?
ForumindlægOpgaveformulering: Gør rede for, hvordan trigonometriske funktioner kan beskrive bølgefænomener, heriblandt de fysiske begraber superposition, interferens og stødtoner. Gennemfør mindst et eksperiment, der illustrerer disse fænomener og som analyseres matematisk. Er der nogen som kan komme m... -
Billed eksempler.
ForumindlægHej. Om nogle dage skal jeg op i billedkunst eksamen. Vi skal selv havde billed eksempler med, fra 4 af tiderne: Renæssancen Samtidskunst Gotikken Impressionisme Nogle der har et godt forslag til et billed der er nemt at analysere fra disse 4 tider? Enten link eller en bog hvor jeg kan finde d... -
Helle Helle - Rester
ForumindlægHej alle sammen. tænkte på om der var nogle som havde et godt forslag til en fortolkning af novellesamlingen Rester af Helle Helle, eller om nogle har nogle specifikke holdninger til den absurde tiltag. Står selv og skal op i den til Dansk årsprøve i morgen hvor jeg skal analysere og fortolke og ... -
Forfatning
ForumindlægDer er et emne i oldtidskundskab, som jeg frygter lidt. Demokrati. Hvad skal man komme ind på, hvis man trækker Herodots Smerdis dialog: "Hvilken forfatning er den bedste?" For man kan jo ikke rigtig analyse den. Blot give et referat af teksten, og det får man sku ikke så meget for. Har... -
Nogle som har prøvet det? ( optagelsesprøve)
ForumindlægNogle som har prøvet at være til prøve, for at komme på stx? Jeg har læst man skal regne med at komme op i: Dansk: analyse af en tekst, altså rette kommaere og stort bogstav Engelsk: det samme Matematik: almen regning, brøk,ligninger, + og - dividere og gange? -
Privat Undervisning
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk her den 21 i 3.G mundtlig studentereksamen, og søger noget privat undervisning inden. Selvfølgelig imod betaling. Jeg er interesseret i at kigge i nogen tekster igennem og få øvet mig i mine analyser, samt få et overblik over de forskellige perioder. Jeg kan kontaktes... -
Efterantikke ekstemporaltekst?
ForumindlægHej, jeg skal op i Old i morgen tidlig så det haster lidt. Først og fremmest; kan nogen give et eksempel på en efterantik ekstemporaltekst? Hvad meget skal man "gøre ved" den efterantikke ekstemporaltekst? - jeg mener, skal den analyseres ligesom man skal med tekststykket fra en af de g... -
Kommunikationsteori HASTER
ForumindlægHej SP Jeg skal aflevere skriflig eksamen i faget kommunikationsprodukter d. 10 januar. Den går bl.a. ud på, at jeg skal analysere en tekst, hvor: der gennem inddragelse af teksten samt kommunikationsteoretiske begreber fokuseres på, hvordan afsender fremstilles. Hvilken kommunikationsteori ka... -
Hjælp angående problemstillinger
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til historie og er der nogen der kan hjælpe mig med et eksempel på 3 problemstillinger i Historie på A niveau, som opfylder de 3 taksonomiske niveauer. Desuden må i meget gerne finde på nogle eksempler på problemstillinger om renæssancen som kan opfylde et analyserende spør... -
Ovids forvandlinger og 1. Hymne til Afrodite.
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med en analyse af "Ovids forvandlinger 7. sang - Jason og Medea" og "1. Hymne til Afrodite" ? I 1. hymne vil Zeus jo straffe Afrodite fordi hun har været for forførisk, men jeg er ikke helt med på handlingen. Håber nogen kan svare, da jeg skal ... -
Kvinder og Det Moderne Gennembrud
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive en opgave omkring, hvordan kvindes plads i det danske samfund har udviklet sig fra det moderne gennembrud og så op til et eller andet årstal jeg ikke lige har bestemt mig for endnu. Har I nogle gode idéer til nogen værker fra det moderne gennembrud, som je... -
Hjælp til synopsis - Det haster
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at analysere digtet "hyldest til hverdagen" af Dan Turéll. Jeg skal dertil lave en synopsis, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det. Jeg går i folkeskolen og der er tre derfra der skal op. Hvis ikke jeg har sendt min synopsis inden, bliver jeg valgt uden... -
Disposition til mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle! Hvad kunne eksempelvis være en disposition til historie eksamen? Jeg har prøvet at lave min egen: Kort præsentation af emnet og problemstillingerne. Overordnet redegørelse for den pågælende periode. Analyse af udvalgte tekster i sættet. Perpektivering til andre perioder(??) Hvad kunne...
