Søgning på: analyse af valgaften. Resultater: 17841 til 17860 af 23677
-
Hjælp til ''En flink dreng'' af Tove Ditlevsen
ForumindlægHej :) Har trukket tove ditlevsen til mundtlig dansk og har valgt at fremlægge om ''En flink dreng''. Kan skam godt forstå teksen og analysere den, men måske er der nogle ''must say'' ting jeg har overgået. Måske en dybere forståelse af det hele? Nogen der noget, ... -
Gode råd til old eksamen
ForumindlægJeg skal op i oldtidskunstskab på fredag og det ville være fedt hvis der var nogle, som kunne komme med nogle gode råd? Hvilket emner der er gode at snakke om? Hvordan teksten skal analyseres? Skal teksten inddeles i afsnit? Fortæl hvordan i gjorder til eksamen og måske hvad i kunne have gjort ... -
Hjælp Vokseværk Kortfilm
ForumindlægHej jeg går i 10'ende klasse og jeg har trukket emnet "Vokseværk - Kortfilm". Jeg spurgte min lærer hvad skal det sådan set handle om osv, han svarede at det skal være en kortfilm hvor det er fra barn til voksen som du skal analyserer. Jeg har søgt og søgt og kan slet ikke finde nog... -
hjælp til NF eksamen HF.
Forumindlægjeg skal lave en problem formulering med følgende problemstillinger. er der nogen som kan hjælp mig. plezzz.. jeg kan ikke komme igang vand og landskab. - gør rede for vand og dets betyning for lanskabsdannelsen. - Analyser den økologiske betydning for udlening af nærings salte til vandområde... -
Hjælp til diskussion!
ForumindlægHej Jeg skriver 1. års prøve i dansk på læreruddannelsen. Jeg skal analysere og vurdere en elevtekst og skrive (her kommer jeg i problemer) "en diskussion af målene med og tilrettelæggelsen af undervisningen i skriftlig fremstilling på mellemtrinnet". Men jeg forstår simpelthen i... -
1. årsprøve, dansk, læreruddannelsen
ForumindlægHej Jeg skriver 1. års prøve i dansk på læreruddannelsen. Jeg skal analysere og vurdere en elevtekst og skrive (her kommer jeg i problemer) "en diskussion af målene med og tilrettelæggelsen af undervisningen i skriftlig fremstilling på mellemtrinnet". Men jeg forstår simpelthen ik... -
Øvelse i tysk sætninger.
ForumindlægHej. Kan jeg få en til at tjekke mine sætninger igennem. Har gjort mit bedste og analyseret, men selvom man har tjekket igennem mange gange, overser man vel de mest elementære fejl nogen gange. Det drejer sig om 9 korte sætninger, som jeg skulle oversætte, men særligt adjektiverne har været vansk... -
Litterær artikel- sen eller postmodernisme? HJÆLP
Forumindlæghej jeg har lige et spørgsmål...jeg skal skrive en litterær artikel der er fra efter år 2000 (senmodernisme) men selve handlingen foregår i 70-80erne (senmodernisme)....hvad skal jeg så tage udgangspunkt i? Det er vel senmodernisme??? og hvis nogen evt. kunne hjælpe mig med analysen til en litte... -
Den udstoppede fugl af Eske K. Mathiesen
ForumindlægJeg skal give en fortolkning og analyse samt overveje tekstens forhold til teknologi og videnskab. Er der nogen, der har lavet denne stil, for kunne godt trænge til lidt hjælp. Er Eske K. Mathiesen mod teknologien? Er det så det, som fuglen skal være et billede på, altså at den er glad for at vær... -
Den udstoppede fugl af Eske K. Mathiesen
ForumindlægJeg skal analysere og fortolke denne novelle og relatere det til teknologi og videnskab. Er der nogen, som har lavet denne stil? Jeg har lidt problemer med den, så vil håbe at nogen gider hjælpe mig lidt. Jeg forstår ikke helt, om Eske K. Mathiesen er modtander af teknologi? Er det så det, som fu... -
idé..
Forumindlæghej... jeg skal i dansk læse en selvvlagt gyser og så analysere den... men jeg har aldrig læst en gyser og føler ikke særlig tiltrukket af den genre... er der nogle her som kender en god gyser som er spændende.. mine yndlingsfag er samfundsfag og historie, så det måtte godt være noget i den dur..... -
deduktiv eller induktiv?
ForumindlægHej allesammen Jeg skal snart op til AT-eksamen og er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg har benyttet mig af induktiv eller deduktiv metode. Min problemformulering er "Hvilken rolle spiller medierne i forhold til 9/11?" og jeg besvarer denne gennem analyse af taler, tv-klip + diskussi... -
angive litteratur
ForumindlægHej!! Jeg har lige to korte spørgsmål angående at angive litteratur til DHO. Jeg har fundet to analyser på nettet, som jeg har brugt til inspiration. Skal jeg angive dette på min litteraturliste eller bliver der set ned på det??? Skal lige tilføjes at jeg det kun er brugt til inspiration ha... -
Billed eksempler.
ForumindlægHej. Om nogle dage skal jeg op i billedkunst eksamen. Vi skal selv havde billed eksempler med, fra 4 af tiderne: Renæssancen Samtidskunst Gotikken Impressionisme Nogle der har et godt forslag til et billed der er nemt at analysere fra disse 4 tider? Enten link eller en bog hvor jeg kan finde d... -
Haster. Please hjælp mig.
ForumindlægHej med jer Jeg har trukket en slem tekst i engelsk, og jeg kan simpelthen ikke komme igang med den. Ved slet ikke hvordan jeg skal gribe den an. Teksten hedder "Something To do With Baseball" og er skrevet af Richard Panek. Emnet er identity. Er der nogle som kan hjælpe mig lidt? Eller... -
De udsatte eksistenser
ForumindlægHej jeg har i dansk trukkrt fordybelsesområdet de udsatte eksistenser og skal finde en novelle, kortfilm eller et billed, som jeg kan analysere nogen der kan hjælpe med en god novelle eller et billed. det skal helst kunne perspektivere´s med pigen med svovlstikkerne eller rejsen langs væggene... -
Forvirret omkring mundtlig engelsk årsprøve
ForumindlægHej, jeg skal til en engelsk årsprøve om to uger, men ved seriøst ikke hvad den går ud på. Jeg går i 1.g og har engelsk på A-niveau. Det eneste jeg ved er at jeg skal læse pensum og derefter trækker jeg en tekst, og skal analysere den (narrator osv) og til sidst perspektivere den. Hvad mere ska... -
fordybelsesområdet de udsatte eksistenser ??
ForumindlægHej jeg har i dansk trukkrt fordybelsesområdet de udsatte eksistenser og skal finde en novelle, kortfilm eller et billed, som jeg kan analysere nogen der kan hjælpe med en god novelle eller et billed. det skal helst kunne perspektivere´s med pigen med svovlstikkerne eller rejsen langs væggene... -
HJÆLP!! Nogle der kan hjælp med problemformulering?????
ForumindlægHar disse problemstillinger: Hvad stod hippierne for, og hvordan skilte de sig ud fra resten af samfundet? Hvordan skildres mødet mellem hippierne og det etablerede samfund i svend åge madsens novelle "noget går gennem byen"? Analyse af "i kan ikke slå os ihjel" af bifrost ... -
hjælp
ForumindlægHej jeg har i dansk trukkrt fordybelsesområdet de udsatte eksistenser og skal finde en novelle, kortfilm eller et billed, som jeg kan analysere nogen der kan hjælpe med en god novelle eller et billed. det skal helst kunne perspektivere´s med pigen med svovlstikkerne eller rejsen langs væggene...
