Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17841 til 17860 af 52987
-
hjælp pliiiz resume af en artikel
Forumindlæger der nogen der kan give mig Resume af Mor har dårlig samvittighed på barnets første sygedag. pliiiiiiiiiiiiiiiiz hjælp hjlæp -
Excel 2003: Diagrammer - help!
ForumindlægVed godt, hvordan man fremstiller diagrammer, cirkler osv. derinde, men det irriterer mig, at jeg ikke kan få tal ved både x- og y-aksen...? Fx hvis jeg vil have nogle årstal på x-aksen (lad os bare sige 2000, 2005 og 2010), mens jeg på y-aksen gerne vil have nogle andre tal (fx 1,2,3,4 osv). Ud... -
reduktion og oxidation
Forumindlæghar haft alt dette her før, men har bare glemt alt om det... har fået opgaven : afgør hvilke af flg. reaktioner i vandig opløsning, der kan finde sted. opskriv afstemte reaktionsskemaer. a) Cu + Mg 2+ -> ? b) Fe2+ + Al -> ? er meget i tvivl hvordan jeg skal gribe den an ? -
Motiv
Forumindlæghej Hvad er motivet i dette billede? -
vindmøller
ForumindlægHej, jeg er i tvivl om noget håber I kan hjælpe mig. Hvad er grundene til, at Danmark har førerposition i vindmølleindustrien? Hvad kan være en trusel mod vindmølleindustrien i Danmark? -
Organisk stof
Forumindlæggør rede for hvilke konsekvenser udledning af organisk stof til et vandløb har for væksten af alger og planter Nogen som har nogle gode indput til, hvilke konsekvenser der kan og er tale om? -
Fosterdiagnostik
ForumindlægHvilke økonomiske konsekvenser mener i at fosterdiagnostik har for vores samfund, og hvad mener i om dette? -
mislykkes årsprøve
ForumindlægHej har bare brug for nogle gode råd går i 3g. har været til sygeårsprøve i skriftlig dansk, men det gik rigtig galt Har aldrig nogensinde haft eksamensangst el. noget får altid 7-10 i karakter pludselig blev jeg helt blank, og kunne ikke formulere to sætninger, - har aldrig oplevet ... -
Standartkurve
ForumindlægHjælpppp!!! Nogle der vil hjælpe mig med at lave en standartkruve ud af disse tal! Tak på forhånd -
Syre opløses i syre? HASTER
ForumindlægHej. Jeg skal op i kemi-c på mandag. I et af de spørgsmål, vi kan trække står der: "Desuden skal du bruge spændingsrækken til at redegøre for, hvilke syrer der kan opløses i syrer". Består spændingsrækken ikke kun af metaller? Kan nogen hjælpe? Mange tak på forhånd. -
differential og optimering
Forumindlæghej jeg har en eksamensspørgsmål der lyder: -gøre rede for hvorledes man kan anvende differentialregning til at løse optimeringsproblemer og giv et eksempel kan jeg godt bruge videoen på linket : http://www.youtube.com/watch?v=oNqHETXPFfc til at besvare opgaven?? Mvh -
Lod og differentialligning
ForumindlægHvordan kan jeg udlede differentialligningen ved at tage udgangspunkt i et lods bevægelse? Her er s(t) loddets stedfunktion. -
Dækker 3 naturfag: biologi, geografi og fysik
Forumindlæghej SP. jeg skal i gang med naturfag og har trukket emne "Bæredygtig energiforsyning på lokalt og globalt plan" problemstilling lyder som følgende. Udarbejd en god problemstilling der sætter spørgsmålstegn ved et relevant underemne til overemnet og som dækker alle tre naturfag. Skal jeg... -
fejlsætning
Forumindlæg6. The house costed a lot. Det er the house cots a lot, men kan ikke forklar hvorfor er der nogen der kan være rare og hjælpe. -
Ioners ledningsevne
ForumindlægEn opløsning af ioner kan lede den elektriske strøm, men jeg har lidt svært ved præcist at forstå, hvordan det foregår. I et metal ledes elektronerne langs det tomme valensbånd, men i en vandig opløsning kan man vel ikke på samme måde sige, at der er et frit valensbånd, der strækker sig mellem sp... -
Eksamen A - EU
ForumindlægHej folkens! Jeg har til samfundsfagseksamen fået udleveret de "obligatoriske ark" om beslutningsprocessen, herefter en model om lobbyisme. Dernæst kommer der nogle ark om kødklister sagen og slutningvis noget om de tre EU-forbehold. Det overordnede emne er "De Store medlemsland... -
Den franske revolution
ForumindlægHej Er der nogle kloge hoveder, som ved hvad der ville være hensigtsmæssigt at perspektivere til, når man har om den franske revolution? Altså kan man perspektivere til andre revolutioner og samtiden? Og i så fald hvilke og hvad helt præcis? På forhånd rigtig magne tak! -
Nyere Danmarkshistorie i 1970´erne
ForumindlægHej SP. Jeg har historie i morgen hvor vi skal svar på mange spørgsmål om "Nyere Danmarkshistorie i 1970´erne" Og vi må ikke bruge noget som hjælpemiddel til prøven. Men vi må øve så meget ville og læse alt om 1970erne på nettet og bøger have hjælp af forældre lærer osv ( altså dagen... -
blodets kredsløb
Forumindlæghej :) vi har fået et spørgsmål angående blodets kredsløb. spørgsmålet hedder: hvordan kan forskellige faktorer påvirke kredsløbet? jeg er helt blank og det ville være skønt med nogle tips eller links til hvor det står. på forhånd tak :) -
NORD OG SYD - FORSTÅR DET SIMPELTHEN IKKE!!!
ForumindlægHej jeg er igang med at læse op til fysik - emnet magnetisme. Hvordan finder man ud af nord og syd på en stangmagnet ? ( ved godt dumt spørgsmål ) :(
