Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 17861 til 17880 af 35989
-
Positiv ortogonal matrix
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til en opgave, hvor jeg skal angive værdierne c, b og a i nedenstående matrix: Sådan at den bliver positiv ortogonal. Det er klart, at den numeriske værdi af både c, b og a må være sqrt(2)/2, men hvordan kan jeg (uden at bestemme determinanten) se, hvilke fort... -
Funktionsundersøgelse og polynomiumsbrøker
ForumindlægHej alle! Hjælp mig med at svare på så meget som muligt til det følgende: b) Forklar hvordan differentialregning kan bruges til at bestemme værdimængden for en funktion. c) Fortæl, hvad man forstår ved en polynomiumsbrøk. d) Giv eksempler på hvordan definitionsmængden Dm(f) og eventuelle nulpunkt... -
Emner til fsa Fysik/kemi?
ForumindlægHejsa;) Jeg skal op i fysik/kemi snart....så er der nogen af jer, der ved, hvilke emner man kan komme op i? Tak på forhånd. -
Radioaktive kerner
ForumindlægHej ER der nogen, der kan forklare mig, hvad radioaktive kerner er? -
hjælp til engelsk grammatik
Forumindlæghej folkens jeg har lige et spørgsmål, angående apostrof s. Jeg ved at når ordet i sig selv ikke ender på s, så tilføjer man en apostrof s altså : peter's house. Men jeg fik en opgave hvor jeg skrev Johnny's car, men det skulle åbenbart være Johnnys' car. Så mit spørgsmål er hvorfor s... -
Skal man aflevere talepapir til lærer og censor?
ForumindlægEr der nogle som ved om man skal aflevere talepapir til læreren og censor? Håber der nogle som har svar -
hjælp pliiiz resume af en artikel
Forumindlæger der nogen der kan give mig Resume af Mor har dårlig samvittighed på barnets første sygedag. pliiiiiiiiiiiiiiiiz hjælp hjlæp -
finde på fejlsætninger
ForumindlægHej SP Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde på en fejlsætning til hver af disse to regler? Jeg kan ikke gennemskue det -
Korrespondancer
ForumindlægJeg har en korrespondance, som jeg skal vise har afsluttet graf egenskaben, er opad hemikontinuert men ej nedad hemikontinuert. Er der nogen, der eventuelt kan løse opgaven med lidt opklarende forklaringer? Jeg kan sagtens finde ud af at regne med korrespondancerne, men disse egenskaber har jeg e... -
Bestemmelse af materialetykkelse
ForumindlægHej Jeg går i 9. klasse og skal snart op i fysik. Jeg har en opgave der hedder "Bestemmelse af materialetykkelse" og det er nr. 4.24. Vi skal finde antallet af kartonlag ved hjælp af en beta-kilde. Problemet er bare at vi ikke har lavet den, men jeg har opgavearket. Nogen der har lav... -
billedanalyse eller skulpturanalyse?? hjælp
ForumindlægEr i gang med min billedkunst projekt, jeg har lavet et maleri på en trappe... men mit problem er, at jeg ikke ved hvilken analyse model jeg skal bruge... -
Engelsk STX
ForumindlægHeej folkeens Til alle jer 1g´er STX, som har været op til engelsk mundtlig årsprøve.. Hvordan gik det? Jeg skal op på onsdag, og er virkelig nervøs.. Nogle der kan give mig nogle fif? -
Middelværdisætning
ForumindlægGør rede for, hvad middelværdisætningen siger, og og hvilken betydning har det for fortegnet for f ’(x) har for en funktions monotoniforhold? Der står intet i min bog om middelværdisætningen -
Offentlige finanser
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig helt præcis hvad offentlige finanser er? På forhånd tak! -
Cool Britannia
ForumindlægHej :) Er der nogen der har haft om emnet Cool Britannia i engelsk, der kan sende nogle noter? og hvis ikke, hvem er Tony Blair og Thatcher og hvad stod de for? og hvad er the 3rd way? hvad gik den ud på? -
Mundtlig prøve
ForumindlægHej jeg skal op til mundtlig prøve i 1. g imorgen i dansk, og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal forberede mig.. Jeg har selvfølgeligt læst lidt op på pensum, men jeg er ikke helt sikker på hvad jeg skal kunne. Nogen der har været oppe der vil hjælpe mig? :) På forhånd mange tak :) -
hjæælp??????!!!
Forumindlægforstår ikke helt hvad der menes her, da jeg ikke er så skarp til faget. selvom det er let forståligt :/ - Roskilde Fjord har tidligere haft problemer med forurening fra bl.a. spildevands-udledning og udvaskning af næringsstoffer fra de omkring-liggende marker, især i forbindelse med et øget f... -
Mellemkrigstiden, perspektivering??
ForumindlægHJÆLP, hvad kan man perspektivere mellemkrigstiden til nutiden med, med henblik på versailletraktaten?? Plz hjælp :( -
Kraftpåvirkning - fra Newton til kg
ForumindlægJeg har trukket eksamensspørgsmålet "Fysikken i Trafikken", og det går egentlig meget fint, men der er lige en enkelt lille ting, jeg ikke har styr på. Det handler om den fysiske faktor "kraft". Jeg vil komme med et eksempel på den kraft i kg en person udsættes for ved en b... -
HJÆLP til fortolkning! Please :)
ForumindlægHej Alle, Jeg skal meget snart aflevere en fortolkning af digtet, "Noget om lykke". Jeg har kigget på mange hjemmesider - inklusiv hele denne hjemmeside og studienet.dk - men jeg har ikke kunne finde noget. Er der ikke en eller anden der er så sød, at sende en fortolkning af digtet til...
