Søgning på: historie eksamen. Resultater: 17861 til 17880 af 46276
  • Vurdering i Kinaopgave??

    Forumindlæg
    Heysa er igang med min opgave om Kina men sidder lidt fast i min vurdering, nogle som har nogle gode forslag??? Giv en vurdering af forholdet mellem forsat økonomisk udvikling og udvikling af demokrati i Kina??
  • stil

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive en opgave om at jeg er strandet i en øde ø. Og jeg kan ikke komme på noget. Håber i kan hjælpe mig lidt frem. Tak på forhånd.
  • Symboler i billede?

    Forumindlæg
    Jeg har dette billed, men kan ikke finde ud af symbolerne i det. Det eneste jeg kan komme på er at marken er så afskåret at det virker meget klaustrofobisk :/ http://www.vggallery.com/painting/p_0495.htm Nogen der kan give hints? Ville være meget dejligt hvis nogen vidste noget :)
  • Opfordring: Upload videregående opgaver

    Forumindlæg
    Hermed bringes en opfordring til alle Studieportalens medlemmer på videregående uddannelser: Upload jeres opgaver, notater og lignende på Graduate.dk (www.graduate.dk) (du kan bruge dit Studieportalen.dk login :) ) God weekend til alle!
  • Odysseen 1. sang?

    Forumindlæg
    Hvorfor er det sangen bliver startet med en musepåkaldelse?
  • Hjælp til AT emne!

    Forumindlæg
    Jeg har simpelthen brug for inspiration. Jeg skal skrive AT opgave her i 2g, og jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal skrive om. Jeg har ikke valgt fag endnu, men ved på forhånd, at det ikke skal være matematik, fysik, eller andet videnskabeligt. Hvad har I andre skrive om? Eller hvad synes I ku...
  • 9.klasse dansk på hhx

    Forumindlæg
    Hvorvidt kan jeg bruge mit 9.klasses stof på hhx
  • Hjælp til "Glæden ved vin"

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan hjælpe mig med at forstå teksten "Glæden ved vin"? Jeg har læsten 3 gange nu, og kan ikke helt finde meningen med handlingen. Hjælp
  • løgsuppe med pastinaksovs

    Forumindlæg
    Hej, I må undskylde den forvirrende overskrift men den virkede åbenbart .. Jeg har tre spørgsmål: 1) Hvordan kan det være at man i starten af 1800-tallet i Nnrdstaterne i USA begyndte at få den holdning, at slaveri var forkert? 2) Hvordan kan det være man siger borgerretsbevægelsen i USA slut...
  • Inspiration til kort fremlæggelse

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart til at lave en kort fremlæggelse på cirka 2-3minutter med et billede efter eget valg. Er der nogle der har nogle gode idéer til hvilke billeder jeg kunne snakke ud fra? Det må gerne være noget der er let at snakke om ;)Tak på forhånd .
  • Heej

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg er en lidt forvirrede tøs, jeg vil gerne være Journalist, og har tænkte på at tag min uddannelse i England, men jeg har svært ved at beslutte mig, kunne nogen give mig gode råd? på forhånd tak
  • Nometetiske og ideografiske?

    Forumindlæg
    Nometetiske og ideografiske betyder???
  • HJÆLP til en redegørelse

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med min SSO opgave. Jeg mangler en redegørelse den skal være på ca 2 sider Er der nogen der vil lave den til mig? rimelig betaling finder sted. evt. skriv til mig.
  • Perserkrigene...

    Forumindlæg
    Hej derude, Er der nogle som kan ganske kort hjælpe mig med at forstå hovedpointerne i Perserkrigene og den peloponnesiske krig? Hvorfor startede de? Skyldtes det styreformer eller hvad?? Please hjælp mig..
  • Alexander den store

    Forumindlæg
    Hvilke personer i tiden efter Alexander den store kan man sammenligne ham med og hvorfor?
  • Anoreksi

    Forumindlæg
    10 mio. verden over har en spiseforstyrrelse. Hvad kan man gøre ved det problem? - hvad synes DU? Tak, det ville hjælpe mig, hvis du kommer med et kvalificeret svar :)
  • Budskabet fra Skibsdrengens fortælling (Karen Blixen) HASTER!!!

    Forumindlæg
    Hej.. Er der nogle der ved hvad budskabet i Skibsdrengens fortælling er?? Håber I vil hjælpe mig
  • Forskel på Islam nu og i middelalderen

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg håber at nogen har kan hjælpe mig Overskiften er såmænd meget sigende. Jeg vil gerne vide noget om de væsenligste forskelle mellem Islam nu og i middelalderen; gik kvinderne med slør, valfartede man til Mekka var der en anden grundforståelse af visse dele osv.? Jeg ved en del o...
  • Gode tyske udtryk?

    Forumindlæg
    Hej folkens Jeg har tysk, og jeg vil gerne blive bedre til at udtrykke, så hvis nogen af jer havde nogle goder udtryk/sætningsindledere jeg kunne bruge i timen (primært til det mundtlige, hvor vi taler om tekster), så måtte I meget gerne skrive dem, for jeg kunne virkelig godt bruge nogle!
  • Hvad mente

    Forumindlæg
    Kant helt pæcist: Ifølge Kant skal en handling være udført af pligt for at have et moralsk indhold. Hvordan argumenterer kant for dette ?