Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 17901 til 17920 af 23766
-
Impulsbevarelse opgave
ForumindlægHej, jeg sidder med et gammelt eksamenssæt og dens besvarelse i fysik. Jeg kan dog ikke forstå svaret til opgave c og så er jeg også lidt i tvivl med tilfældet, hvor t=100 s i opg b. Håber der er nogen der kan/vil hjælpe. God jul :D -
Verdensbillederne
ForumindlægHej alle Jeg skal op i AT her til sommer (Fysik og historie) Jeg kan ikke helt finde ud af hvilken tid jeg har med at gøre her, fordi om det både strækker sig over renæssancen, middelalderen oså? også det med kirken altså. Galileo, Aristoteles og alt det. Jeg synes det er lidt forvirrende. Er der... -
Biologileksikon sælges
ForumindlægJeg sælger et biologileksikon (mere præcist "Gyldendals Minilex Biologi", ganske udemærket stand, dog lidt krøllet i det ene forsidehjørne. Det er den udgave der oftest bliver anvendt på gymnasier med biologi på A-og B-niveau, og det giver et godt indblik i de fleste biologiske termer. ... -
Forslag ;)
ForumindlægHejsa kære øh.. jer ;)Jeg sidder her og skal til eksamen i fysik/kemi/biologi imorgen, og jeg har fået følgende emneområder:VandEnergiTrykLys/bølger/LydRadioaktivitetØkosystemerMennesketEvolutionHvad tror I, at evt. underemner kan være?Hvis i kender bollemodellen, hvor man starter med f.eks Vand ... -
Metoden i historie
ForumindlægJeg skal op til AT her snart, og jeg skriver i histore kombineret med fysik i emnet "luftskibe". Jeg har ikke kunne finde nogle historiske kilder, men har brugt en masse forskellige historie bøger om emnet, har derudover læst to nutidige artikler. Men er det nok til eksamen at nævne at... -
Energitab i en ledning
ForumindlægHejsa jeg skal imorgen op til fysik eksamen, og jeg er næsten parat, jeg har kun en bekrymring, og det er hvis jeg kommer på i noget med højspænding og OHMS lov.. jeg forstår godt ohms lov og det, men det jeg ikke kan finde ud af, er hvordan jeg finder ud af hvad modstanden er i en ledning, når... -
Stokes lov
ForumindlægJeg skal snart til den mundtlige fysik eksamen på A-niveau. Jeg mener bare ikke, at vores bog behandler stokes lov særlig godt/dybdegående. Jeg kunne derfor godt tænke mig at få lidt baggrundsviden for, hvordan loven er udledt, og hvorfor den kun gælder for små kugler med lav hastighed. Nb. hvad ... -
Tiden det tager sollyset at ramme jorden
ForumindlægHejOpgaven i fysik går ud på, at man skal finde ud af, hvor lang tid, det tager sollyset at ramme jorden, dertil bruger jeg formlen s=v*t som så bliver t= (149*10^9)/(3,00*10^8)= 498,67... Men hvad bliver enheden så? Hvad skal jeg gøre for at få tiden i sekunder?Tak -
FSA. mundtlig. nogen der ved noget?
ForumindlægUH. Sidder og forbereder mig til fysik/kemi/biologi FSA mundtlig. og Har fundet nogen ting jeg er i tvivl om. Hvad er en neutrino (og antineutriono) i forbindelse med beta-henfald.? Har læst flere steder at NaCl optræder i et kubisk iongitter. Men kan ikke finde nogen eksempler på iongitre der ik... -
Hjælp! Mundtlig FSA, har næsten ingen forsøg!
ForumindlægJeg skal op her på onsdag til mundtlig fsa Fysik eksamen. Sidder ligenu og terper, men desværre har jeg i år haft en lærer som ingen papirer gav os for "vi skulle selv finde ud af det" Altså har jeg næsten ingen forsøg. Tænkte på om der var nogen der havde nogen forsøg til de her emner:... -
Hjælp Til Eksamen!!
ForumindlægHeyJeg kunne godt bruge lidt hjælp til fysik eksamen. Skal til eksame i overmorgen, så.Men vis nogen har notater til:Syre og Baser emnet eller Kernefysikså vil jeg meget gerne høre fra jer.På forhånd tak!:)Min mail er [email protected]å bare send vis i har noget.PS. i må også gerne sende nota... -
Forsøg
ForumindlægJeg har et virkeligt stort problem her, jeg skal op i fysik i morgen. problemet er at jeg har 4 forskellige lærer, hele året..Og de har lært os forskellig forsøg..i am confused, hvilke forsøg jeg skal lave når jeg trækker lyd eller lyd.... er der en der nogle forsøg om lys eller lyd.. det vil vær... -
AT - metode
ForumindlægJeg skal op til AT her snart, og jeg skriver i histore kombineret med fysik i emnet "luftskibe". Jeg har ikke kunne finde nogle historiske kilder, men har brugt en masse forskellige historie bøger om emnet, har derudover læst to nutidige artikler. Men er det nok til eksamen at nævne a... -
Eksamen - astronomi
ForumindlægHeej. Jeg skal til eksamen i fysik ( FSA) her i morgen, og jeg kan risikere at trække astronomi. Jeg er bare helt på bar bund med hvad jeg skal sige om det, vi har lavet nogle forsøg med månens faser og jordens hældning. Men jeg ved ikke rigtig hvad jeg f.eks skal starte med sige og hvordan en ev... -
Eksamen - Energi
ForumindlægSkal til eksamen i fysik i næste uge. Kan risikere at trække spørgsmål om Energi. Skal kunne give en præsentation af begrebet energi og lægge hovedvægten på energiomsætning. Er det nogen, der kan hjælpe med, hvad jeg kan bruge 8 min. på at snakke om dette? Er lidt blank på dette område, så al h... -
Kemisk analyse
Forumindlæg' Jeg skal faktisk oppe i mundtlig fysik & kemi. Måske kommer jeg oppe i kemisk analyse..og det har jeg virkelig svært ved at forstånår det gælder at blande stoffer sammen. så har i et forslag eller et bud om hvordan i kan hjælpe mig med det??? Hawra -
Brændsel og globalopvarmning
ForumindlægHar lige fået af vide at der er flere emner end jeg vidste i kategorien fysik/kemi eksamen 9.kl og skal op imorgen :s Er der nogen der evt. kan hjælpe med emnet brændsel og global opvarmning og hvilke forsøg man kan lave? og alternativ energi, hvilke forsøg man kan lave? Håber virkelig der er n... -
Eksamen I Overmorgen... :S
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er lige blevet færdig med 9. klasse, og skal nu til nogle forskellige eksamner, og det første er fysik/kemi... Jeg mangler mest forsøg, så det ville bare være SÅ fedt, hvis I kunne hjælpe mig... :p Jeg mangler forsøg til emnerne: ¤ Atomer ¤ Og Syrer/baser Jeg hå... -
afstande i solsystemet
ForumindlægHej Jeg skal op til fysik årsprøve om et par dage og ville lige høre om der er nogen der kan skue hvad min lærer mener når han siger at man skal vide noget "afstande i solsystemet"?"afstande i solsystemet" er det fakta om solsystemet eller hhvad..meget forviret..???Da det at v... -
Haster !
Forumindlæghej. jeg er en pige der går i 9. klasse. jeg ville gerne have lidt hjælp med nogle forsøg til fysik, da jeg skal op i det, i næste uge. hvis nogle kender nogle gode hjemmesider eller har et godt og enkelt forsøg selv ville jeg gerne have svar. det skal være om jordens salte, noget om energi, og...
