Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 17901 til 17920 af 23683
-
omregning af måleenheder
ForumindlægHej Jeg sidder med nogen resultater som skal regnes lidt om. 16,325 g salat er blandet op med 100 ml vand. Salaten ekstraheres i vandet og efter nogen tid udtages en lille prøve af vandet og analyseres for nitrat. Prøven indeholder 10,5104mg/l nitrat og dette skal omregnes til ppm? Nogen der ka... -
SSO: Tæller citater med?
ForumindlægHej! Jeg er i gang med min dansk analyse af "Nordkraft" og kom til at tænke på, om de citater, jeg tager med fra bogen, hører med ind under de femten sider? For hvis de ikke gør, har jeg over to sider ekstra at gøre med, og de kan jo altid bruges! Håber nogen kan hjælpe! -
Det folkelige moderne gennembrud i tekst
ForumindlægHej, jeg arbejder i skolen med det folkelige/moderne gennembrud i tekst og jeg skal lave en analyse af digtet "Jeg er havren" af Jeppe Aakjær og jeg vil meget gerne bede om hjælp da jeg ikke forstår mig klog på digtets mening. Er der nogle der ude som kan hjælpe mig med en form for fors... -
Hjælp til diskussion!
ForumindlægHej Jeg skriver 1. års prøve i dansk på læreruddannelsen. Jeg skal analysere og vurdere en elevtekst og skrive (her kommer jeg i problemer) "en diskussion af målene med og tilrettelæggelsen af undervisningen i skriftlig fremstilling på mellemtrinnet". Men jeg forstår simpelthen i... -
1. årsprøve, dansk, læreruddannelsen
ForumindlægHej Jeg skriver 1. års prøve i dansk på læreruddannelsen. Jeg skal analysere og vurdere en elevtekst og skrive (her kommer jeg i problemer) "en diskussion af målene med og tilrettelæggelsen af undervisningen i skriftlig fremstilling på mellemtrinnet". Men jeg forstår simpelthen ik... -
Forslag til tekster under emnet "kald det kærlighed" (dansk synopsis)
ForumindlægJeg her trukket emnet kald det kærlighed og efter, hvad jeg har forstået, dækker emnet både noveller digte mm. Men jeg lede sådan set bare efter forslag til tekster, som er forholdsvis nemme at analysere eller fortolke. Håber i kan hjælpe! -
angive litteratur
ForumindlægHej!! Jeg har lige to korte spørgsmål angående at angive litteratur til DHO. Jeg har fundet to analyser på nettet, som jeg har brugt til inspiration. Skal jeg angive dette på min litteraturliste eller bliver der set ned på det??? Skal lige tilføjes at jeg det kun er brugt til inspiration ha... -
deduktiv eller induktiv?
ForumindlægHej allesammen Jeg skal snart op til AT-eksamen og er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg har benyttet mig af induktiv eller deduktiv metode. Min problemformulering er "Hvilken rolle spiller medierne i forhold til 9/11?" og jeg besvarer denne gennem analyse af taler, tv-klip + diskussi... -
Harpespilleren ved posthuset
Forumindlægheeey har nogle af jer læst digtet Harpespilleren ved posthuset.. Den er skrevet i 1803 af Adam Oehlenschläger og jeg fatter NOTHING! Forstår virkeligt ikke, sådan noget gammelt dansk sprog og jeg skal skrive en analysere og fortolkning af den :S. Hvad skal jeg gøre? :o Help meeee -
Forvirret omkring mundtlig engelsk årsprøve
ForumindlægHej, jeg skal til en engelsk årsprøve om to uger, men ved seriøst ikke hvad den går ud på. Jeg går i 1.g og har engelsk på A-niveau. Det eneste jeg ved er at jeg skal læse pensum og derefter trækker jeg en tekst, og skal analysere den (narrator osv) og til sidst perspektivere den. Hvad mere ska... -
Mundtlig engelsk - novelle HJÆLP
ForumindlægJeg har lige fået tilsendt min eksamenstekst, og jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre, da det er en EVIGHED siden sidst. Jeg har fået en novelle skrevet af Alex La Guma - Slipper Satin. Emnet er South Africa. Har I nogle gode råd til hvad analysen skal indeholde? -
To mand frem, Tove Ditlevsen
ForumindlægHar lidt svært ved en novelle, er der nogen som har læst "To mand frem" af Tove Ditlevsen eller måske har en analyse af den?. Har svært ved at finde ud af tolkningen af specielt hovedpersonen Aase, men generelt bare hele novellen:(. Har dog skrevet en form for tolkning, men vil meget ge... -
HJÆLP ! bjergenes Skønhed - balladen om Aisha og Bo
ForumindlægJeg har læst Bejrgenes Skønhed - balladen om Aisha og Bo .. jeg skal til prøve lige om lidt men har nogen små problemer med noget analyse og fortolkning og med at finde budskabet! .. Så jeg vílle bare høre om der evt. var nogen der havde læst bogen som kunne hjælpe mig lidt igang :D ? -
SPG om dansk A STX eksamen skriftlig
ForumindlægHey guys Hvad skal det betyde, at man ikke må genbruge sætninger fra sine tidligere afleveret stile. Nogle af mine sætningsopbygninger i mine kronikker især i analysen går igen, må jeg ikke bruge nogle af dem til eksamen ? Jeg har jo afleveret dem på lectio og alt er skrevet med mine egne ord, ... -
Dansk oplæsning fs10
ForumindlægHej portal Jeg har musikvideo som genre og har valgt at analysere skakmat af Joey Moe, men har et lille problem.. Man skal have en selvvalgt oplæsningstekst med til prøven og jeg ved ikke hvad slags? Altså, skal jeg have en tekst som handler om musikvideoen, eller musikvideo som genre?.. J... -
Tv-reklameanalyse af tryg
ForumindlægHej jeg har trukket emnet 'levende reklamer' til mundlig dansk eksamen i 10 kalsse, og jeg har valgt at analysere reklamen: "giv din tryghed videre- parkerings pladsen" http://www.youtube.com/watch?v=WV7h4Sey8Ug Er der nogle der kan give nogle fif til hvad der er godt at ... -
Magtbalancen før 2. Verdenskrig
ForumindlægJeg skal analysere magtbalancen før Anden Verdenkrig, med henblik på de ressourcer (penge, militær, våben) osv., de forskellige allierede havde til rådighed.. Jeg har søgt en masse på nettet og kigget min historiebog igennem, men uden held. Nogen der har nogle gode links eller lignende? På fo... -
Unge segment
ForumindlægHej Jeg ville hører om der nogen der kender et link eller svaret på, hvor mange unge der er i Danmark opdelt efter Minerva modellen. Altså det blå, det grønne, det rosa og det lilla segment? Jeg har fundet ud af, at der er omkring 500.000 unge mennesker mellem 18-25 år. Nu skal jeg bare vide, ... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægKan det tælle ned, hvis man har fortolket den første del af en novelle anderledes, end den nok burde være blevet? Jeg argumenterede for det med citater, men jeg kan godt se nu, at det nok betød noget andet. Resten af novellen forstod jeg godt, og tror også at min analyse og fortolkning er dybdegå... -
Eksamenstekster- Det folkelige gennembrud
ForumindlægHej. Jeg skal i min eksamen analysere en tekst fra det folkelige gennembrud. de eneste jeg kunne finde var Pelle erobreren, jens vejmand og lønningsdag-et idyl men dem må jeg ikke bruge. Hvis der er nogen der kender nogle tekster fra perioden (måske også et sted jeg kan læse den) så ville det væ...
