Søgning på: analyse af reklamefilm. Resultater: 17921 til 17940 af 23690
-
Forvirret omkring mundtlig engelsk årsprøve
ForumindlægHej, jeg skal til en engelsk årsprøve om to uger, men ved seriøst ikke hvad den går ud på. Jeg går i 1.g og har engelsk på A-niveau. Det eneste jeg ved er at jeg skal læse pensum og derefter trækker jeg en tekst, og skal analysere den (narrator osv) og til sidst perspektivere den. Hvad mere ska... -
Forslag til tekster under emnet "kald det kærlighed" (dansk synopsis)
ForumindlægJeg her trukket emnet kald det kærlighed og efter, hvad jeg har forstået, dækker emnet både noveller digte mm. Men jeg lede sådan set bare efter forslag til tekster, som er forholdsvis nemme at analysere eller fortolke. Håber i kan hjælpe! -
SSO, FREDAG! NU!
Forumindlægok, jeg har brug for lidt hjælp her. Jeg har brug for inspiration. Ca. 6 eventyr hvor kvinden er aktiv... evt... Et eller andet... Jeg skriver om eventyr... Har i nogen ideer? Min ide er at finde aktive kvinder og analyserer dem, evt. finde evt. fra "dengang" og nu. Har i nogen forslag ... -
Mundtlig engelsk - novelle HJÆLP
ForumindlægJeg har lige fået tilsendt min eksamenstekst, og jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre, da det er en EVIGHED siden sidst. Jeg har fået en novelle skrevet af Alex La Guma - Slipper Satin. Emnet er South Africa. Har I nogle gode råd til hvad analysen skal indeholde? -
HJÆLP ! bjergenes Skønhed - balladen om Aisha og Bo
ForumindlægJeg har læst Bejrgenes Skønhed - balladen om Aisha og Bo .. jeg skal til prøve lige om lidt men har nogen små problemer med noget analyse og fortolkning og med at finde budskabet! .. Så jeg vílle bare høre om der evt. var nogen der havde læst bogen som kunne hjælpe mig lidt igang :D ? -
To mand frem, Tove Ditlevsen
ForumindlægHar lidt svært ved en novelle, er der nogen som har læst "To mand frem" af Tove Ditlevsen eller måske har en analyse af den?. Har svært ved at finde ud af tolkningen af specielt hovedpersonen Aase, men generelt bare hele novellen:(. Har dog skrevet en form for tolkning, men vil meget ge... -
SPG om dansk A STX eksamen skriftlig
ForumindlægHey guys Hvad skal det betyde, at man ikke må genbruge sætninger fra sine tidligere afleveret stile. Nogle af mine sætningsopbygninger i mine kronikker især i analysen går igen, må jeg ikke bruge nogle af dem til eksamen ? Jeg har jo afleveret dem på lectio og alt er skrevet med mine egne ord, ... -
Tv-reklameanalyse af tryg
ForumindlægHej jeg har trukket emnet 'levende reklamer' til mundlig dansk eksamen i 10 kalsse, og jeg har valgt at analysere reklamen: "giv din tryghed videre- parkerings pladsen" http://www.youtube.com/watch?v=WV7h4Sey8Ug Er der nogle der kan give nogle fif til hvad der er godt at ... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægKan det tælle ned, hvis man har fortolket den første del af en novelle anderledes, end den nok burde være blevet? Jeg argumenterede for det med citater, men jeg kan godt se nu, at det nok betød noget andet. Resten af novellen forstod jeg godt, og tror også at min analyse og fortolkning er dybdegå... -
Dansk oplæsning fs10
ForumindlægHej portal Jeg har musikvideo som genre og har valgt at analysere skakmat af Joey Moe, men har et lille problem.. Man skal have en selvvalgt oplæsningstekst med til prøven og jeg ved ikke hvad slags? Altså, skal jeg have en tekst som handler om musikvideoen, eller musikvideo som genre?.. J... -
Dansk SSO opgave
ForumindlægNår man laver noter til SSO må man da godt angiver flere kilder der siger det samme? er det godt eller skidt? Jeg tænker på om det bliver betegnet som underbyggende at der er flere kilder der siger det samme, eller om det bare er overflødigt,eller rod? Og så vil jeg høre om man må lave sin persp... -
Magtbalancen før 2. Verdenskrig
ForumindlægJeg skal analysere magtbalancen før Anden Verdenkrig, med henblik på de ressourcer (penge, militær, våben) osv., de forskellige allierede havde til rådighed.. Jeg har søgt en masse på nettet og kigget min historiebog igennem, men uden held. Nogen der har nogle gode links eller lignende? På fo... -
SSO: Tæller citater med?
ForumindlægHej! Jeg er i gang med min dansk analyse af "Nordkraft" og kom til at tænke på, om de citater, jeg tager med fra bogen, hører med ind under de femten sider? For hvis de ikke gør, har jeg over to sider ekstra at gøre med, og de kan jo altid bruges! Håber nogen kan hjælpe! -
virkelig brug for hjælp
Forumindlæghej alle.. jeg er i virkelig stor krise... skal analysere en beretning om de indfødte af Nicolo di conti... han omtaler de alt ved de indfødte meget negativt.. men det er noget med at det hele er fiktion.. og ja.. længere er jeg ikke , sidder simpel ehn fast og kan ikke komme frem til hvad kilden... -
Problemer med sso
ForumindlægHey.. jeg er gået lidt i stå med min sso, jeg skriver om § 77a stk 3 i købeloven. ville høre om der er nogen der ligge inde med en gammel sso i erhvervsret, den behøver ikke at omhandle mit emne, men bare så jeg kan se hvordan andre har gjort, mest i forhold til analyse af sager. M.V.H Anna -
Eksamenstekster- Det folkelige gennembrud
ForumindlægHej. Jeg skal i min eksamen analysere en tekst fra det folkelige gennembrud. de eneste jeg kunne finde var Pelle erobreren, jens vejmand og lønningsdag-et idyl men dem må jeg ikke bruge. Hvis der er nogen der kender nogle tekster fra perioden (måske også et sted jeg kan læse den) så ville det væ... -
AT eksamen - Tysk og historie A
ForumindlægHej mennesker Da jeg skal til AT eksamen vil jeg høre, om der er noget man skal være forberedt på? og hvordan kan man forberede sig mest muligt? De ting man har skrevet i synopsen (analyseting) skal man vel ikke have med i fremlæggelsen? Der skal man vel have nogle nye ting med ? Jeg har emlig a... -
Perspektivering - Haster!
ForumindlægHej! Jeg har brug for lidt hjælp, da jeg skal til mundtlig dansk i morgen, og har ikke perspektiveret til noget endnu.. Jeg har analyseret teksten "Muldskud" af Henrik Pontoppidan, og har tænkt mig at perspektivere til en af hans andre tekster "'Ørneflugt". Og jeg kan n... -
omregning af måleenheder
ForumindlægHej Jeg sidder med nogen resultater som skal regnes lidt om. 16,325 g salat er blandet op med 100 ml vand. Salaten ekstraheres i vandet og efter nogen tid udtages en lille prøve af vandet og analyseres for nitrat. Prøven indeholder 10,5104mg/l nitrat og dette skal omregnes til ppm? Nogen der ka... -
Psykologi eksamen
ForumindlægJeg skal til psykologi eksamen på tirsdag, men jeg er lidt i tvivl om hvordan man forbereder sig bedst muligt. Min lærer siger, at man får to bilag, skal det ene bilag så være til analyse, mens det andet er til diskussionen? Til forberedelsen hvordan laver man så en god dispossition, hvor man k...
