Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 17921 til 17940 af 43092
-
Moderne eventyr, hvordan skriver jeg et?
ForumindlægHej, jeg skal skrive et moderne eventyr, men er gået helt koldt i mit hoved. Har brugt omkring 4 timer på at prøve at finde ud af hvad jeg skal skrive om. Er der ikke nogen der kan hjælpe mig? -
Den danske velfærdsstat 1950
ForumindlægHeysa, jeg søger nogle gode hjemmesider til info om den danske velfærdsstat, specielt omkring tiden i 1950'erne. Tak på forhånd. -
hurtig - dansk hjælp :)
Forumindlæghej :) er der nogle som vil være søde og forklar mig kort hvad en hovedhandling og en bihandling er ? -
Fysik disposition
ForumindlægHej.. Nogen som har en fysik disposition liggende som jeg må se lidt på??? Helst om elektromagnetisme, men hvis i har andet så er jeg meget interesseret... -
9.klasse afgangs prøve
ForumindlægHejsa :-) Jeg har været op til dansk skriftlig opgave og vil høre nogle meninger om min novelle, som jeg skrev til et billede af en lille dukke, som skulle havde en afgørende betydning, der skulle fremkomme et eller flere flash back. Forladt Hun stirrede ude i horisonten, ude ved bølgerne i det... -
Digte videre på "Villy" skrevet af Charlotte Weitze
ForumindlægVi har læst novellen "Villy" skrevet af Charlotte Weitze og har fået til opgave at digte videre på den. Vi bliver bedømt ud fra kreativitet og implementering af eventyrtræk i en "normal/hverdagsagtig" fortælling. Er der nogle der kan fortælle hvad der menes med implemen... -
Analyse af allting og ulla villstrup. Jeg har svært ved at lave en, kan jeg få hjælp ?
Forumindlæg -
Pensumopgivelse
ForumindlægHvad er reglerne omkring pensumopgivelser? Må der kun blive opgivet tekster, der er blevt gennengået i klassen eller skal man bare have teksten udleveret og så har man selv ansvaret for at gennemgå den? -
meddigtning af en dødssyg ven hjælp søges
Forumindlæghejsa flotte mennesker, min ven sagde at jeg kunne få hjælp herinde jeg står lige pt og mangler hjælp til meddigtning af en dødssyg ven og det skal være mit eget kapitel/afsnint kan nogen hjælpe mig med hvordan man meddigter? -
Ord
ForumindlægHvad betyder social lighed og økonomisk lighed? Og hvad betyder globalisering? -
Episk/lyrisk?
ForumindlægHej Hvad er forskellen på et episk digt og et lyrisk? Jeg mener umiddelbart det er noget med om der er handling.. Hvordan kan man så se, om der er en handlign eller ej ? Er der et lille trick ? -
Skrifttype
ForumindlægOkay, nu er jeg træt af at sidde og gætte på, hvilken skrifttype det er som så mange brugere herinde, har brugt til deres opgaver. Jeg leder efter skrifttypen fra denne opgave: (Link fjernet pga. dødt link. Mvh. Studieportalen.dk) Nogen der ved, hvad den hedder? -
Kriton
ForumindlægHej alle jeg er igang med at læse til oldeksamenen og som en del af pensum, har vi dialogen mellem Sokrates og Kriton. Der, hvor Sokrates sidder i fængslet (vender på sin død) og Kriton vil have ham ud. jeg har desværre ikke så mange noter til den, så jeg kunne godt bruge lidt hjælp. Er der n... -
Hjælp
Forumindlæghej alle Jeg har fået en aflevering for hvor jeg skal finde 2 selvvalgte kilder som ikke er i Fokus 2. Jeg går på gymnasiet i 2.g og er virkelig lost. Analyserne af de 2 kilder skal handle om oplysningstidens filosofiske strømninger. Er der nogle som vil være søde og finde to kilder til mig?... -
Kommunisme og socialisme??
ForumindlægOM kommunismen siger man: "Man yder efter evne og nyder efter behov", mener der findes en tilsvarende for socialsimen, nogle der kan huske den? Evt. Hvis I har en klar definition på de 2 begreber. -
De gode råd?
ForumindlægJeg synes ikke jeg kan finde så mange indlæg, med gode råd.. nogen der har været oppe i old (ny reform) og som kan hjælpe os andre, med lidt "guld"? -
Bolig, fælles bad eller ej?
ForumindlægEr kommet lidt sent igang med at søge bolig, så indtil videre er jeg kun tilbudt bolig med fælles bad, eller bolig der ligger (meget) langt fra skolen. Ville høre om folk kunne liste fordele/ulemper omkring det at dele bad med en anden, så jeg ved om jeg skal slå til, eller om jeg skal vente lidt... -
afgangsprøve
ForumindlægHey folkens. jeg tænkte på, hvis der er nogen, som har været oppe til skriftlig dansk sidte år (i fs10), kan I så ikk nævne hvilke emner i blev tilbudt om at skrive. ?? -
The Red Line af Charles Higson.
ForumindlægHej. I bogen Now&Zen har vi læst novellen The Red Line. Efter novellen er en række "Questions" og "Generel Points To Consider" - har du svaret på disse, må du gerne sende mig dokumentet. Jeg skal nemlig bruge det som notater. På forhånd tak. (: -
Produkt til bz-bevægelsen
ForumindlægHej SP Vi skal i skolen lave en opgave om bz-bevægelsen, og vi skal hertil finde på en ide til et produkt. vi skal ikke fremføre produktet, men bare tænke over en ide. Håber I vil hjælpe! :)
