Søgning på: historie begreber. Resultater: 17941 til 17960 af 22480
-
Andrea elsker mig
ForumindlægJeg er i gang med at analysere bogen "Andrea elsker mig", og der er nogle punkter jeg har svært ved.. måske nogen kunne hjælpe? Hvilket miljø trives Andrea i? Oplysninger om Andreas far, og hans færden i verden Undersøg og beskriv, hvilken historisk begivenhed, der ligger til... -
Industrialiseringen
ForumindlægHej! Jeg sidder lige nu med en vigtig historie opgave til på torsdag. Opgaven lyder på at vi, ud fra vores egne vurderinger, skal skrive om de vigtigste ting fra årstallet 1849-1901. Min lærer sagde at det var en god idé, hvis vi satte fokus på bla. industrialiseringen. Jeg har dog lidt s... -
SSO (haster)
ForumindlægJeg har valgt at skrive SSO i historie, og emnet som jeg har valgt er borgerrettighedsbevægelsen, med fokus på Martin Luther King. Jeg har inddelt min opgave i forskellige afsnit, men jeg er bange for, at det er for bredt. Jeg vil starte med baggrunden for borgerrettighedsbevægelsen, og som det f... -
Mangler selvvalgte tekster
ForumindlægHej, min problemformulering i SRP lyder således: - Der ønskes en kort redegørelse for baggrunden for og forløbet af Uafhængighedskrigen. - Analyser uafhængighedserklæringen samt selvvagte tekster, der referer til Uafhængighedskrigen - Vurder uafhængighedseklæringen og forfatningens betydning... -
Mangler
ForumindlægHej, min problemformulering i SRP lyder således: - Der ønskes en kort redegørelse for baggrunden for og forløbet af Uafhængighedskrigen. - Analyser uafhængighedserklæringen samt selvvagte tekster, der referer til Uafhængighedskrigen - Vurder uafhængighedseklæringen og forfatningens betydning... -
EPR Spørgsmål :) HF
ForumindlægHjæææææææælp! jeg prøver at lave en problemformulering til min EPR : Mit overordnet spørgsmål : Hvad var ungdomsoprøret og Hvilken betydning har ungdomsoprøret i 1960érne haft for det danske samfund?". en redegørelse af de samfundsmæssige forhold i Danmark op til ungdomsoprøret i 1960´erne, ... -
HJÆLP TIL VALG AF AT EMNE
ForumindlægJeg er helt på bar bund i at vælge et emne i AT og håber på at kunne få lidt hjælp. Jeg ville gerne skrive i fagene: Matematik(A)/oltidskunskab(C)/religion(C)/historie(A)/dansk(A)/engelsk(B)/kemi(B) men jeg synes det er svært at få dem koblet sammen under et godt og spændene emne. håber i har ly... -
Forklaring på reaktionstværsnit (SRP)
ForumindlægHej Jeg er i gang med min SRP afvikling om atomkraftværker i fysik og historie. Jeg skal redegøre for en neutrons skæbne i naturligt uran, hvilket går fint. Jeg sidder dog fast i en forklaring af reaktionstværsnittet, da jeg ikke ser sammenhængen imellem neutronens hyppighed(tendens) til at... -
Rettelse af engelsk stil
ForumindlægHej jeg kunne enormt godt tænke mig at få rettet min engelsk stil, da jeg tit for at vide at der fejl i. Har bare rigtig svært ved selv at finde fejlene, så det kunne være fedt hvis nogen gad at rette lidt i den :-) Opgaven går ud på, at skrive to historier. Den første fra en blind kvindes syns... -
Oplysningstiden DHO
ForumindlægJeg skriver DHO i dansk ( og altså ikke historie.) Jeg har tænkt mig at skrive om grundtakerne og baggrunden for oplysningtiden. Hvilke ideér der blev etableret. Hvad tankesættet var osv. Jeg vil dernæst analysere Holberg med særlig fokus på det med at være oplyst. Og komme ind på religion ... -
AT- Mad og menensker (HI+NG)
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive AT i historie og naturgeografi om mad og mennesker. Jeg har valgt at arbejde med andelsbevægelsen, men har meget svært ved at vurdere hvilken form for empiri der skal bruges i naturgeografi samt at finde den. Jeg ved at bla. kort og statistik kan være god at bruge i de... -
Redoxreaktionens begyndelseshistorie?
ForumindlægHej Jeg er interesseret i at vide hvornår redoxreaktionernes historie begynder? Redoxreaktionerne har 'officielt' sin begyndelse med Lavoisier og opdagelsen af oxygen i slutningen af 1700-tallet, men udspringer også fra elektrokemien. Men jeg er interesseret i noget mere specifikt, ... -
AT - Rejser: Grafteori?
ForumindlægHej. Jeg sidder også med AT-eksamen, men synes ikke emnet "Rejser" er særlig åbent for naturvidenskab. Jeg vil allerhelst skrive noget i Mat (A) og emne som f.eks. grafteori (evt. Travelling salesman problem, wikipedia), men jeg kan ikke se, hvordan det skal kunne kombineres med et ande... -
Hjælp til tysk
ForumindlægEr der nogen som kan rette disse oversættelser:1: Hvor er min nye hat? Den er her. Wo ist mein neue Hut? Es ist hier.2: Hvor er min brune taske? Den er ikke her. Wo ist meine braun Tasche. Es ist nicht hier.3: Kender du Schulze? Nej, jeg kender ham ikke. Kenst du Schulze? Nein ich kenne ihm nicht... -
Rejser og stoffer???
ForumindlægHej alle hjælpsomme sjæle Jeg har endnu ikke fundet på et AT-emne og er ved at være bare en smule stresset. Jeg kunne godt tænke mig at kombinere biologi med enten historie eller dansk, og så skrive om noget med stoffer eller alkohol, men jeg kan bare ikke lige se, hvordan jeg skal få koblet det... -
SSO Emne
ForumindlægJa jeg har så valgt engelsk som fag. Emnet sidder jeg stadig og tænker lidt over.Jeg kunne skrive om Storbrittanien efter WW2. Noget med imperiets opløsning eller dets "forfald" til en andenrangs magt.Hvad synes i om emnet? Hvad kunne jeg evt. komme ind på?Er ikke selv den store histori... -
Kvindebevægelsen og strukturationsteorien
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive SRP. Og jeg skriver om kvindefrigørelse i 1960'erne og op til i dag. Jeg tager udgangspunkt i serien Mad Men og i Anthony Giddens strukturationsteori. Jeg er kommet til den del hvor jeg skal analysere "historie delen" og da jeg mener at Betty Friedan og ... -
My mother and her sister, by Jane Rogers - hjælp tak
ForumindlægHej. Jeg skal skrive et essay om teksten "my mother and her sister, by Jane Rogers". Jeg har svært ved at finde mange pointer deri, og føler at jeg ikke rigtig kan skrive mere end 500 ord om historien; så hvis der var nogen der havde skrevet den, der kunne sende en kopi eller give mig g... -
Litterær artikel om Stille existenser (H. Bang)
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en Litterær artikel om teksten "stille existenser" af Herman Bang. Jeg har læst den igennem to gange nu, men jeg synes ikke rigtig at der er noget specielt at komme efter,? udover at historien beskriver hvordan ægteparret lever, og hvordan deres liv har været. Det... -
Forklar hvorfor der sker div. ting når man er i fysisk aktivitet
ForumindlægJeg har fået en opgave i Biologi, hvor jeg får fortalt en kort historie om en pige, som løber for at nå bussen til skole - da hun når bussen gisper hun efter vejret, mens hun mærker smerter i sine ben - da bussen når skolen 10 min senere, har hun igen normal vejrtrækning og benene gør ikke ondt m...
