Søgning på: musik analyse. Resultater: 17941 til 17960 af 25891
  • Jesper Wung-Sung - I am here

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal i dansk mundtlig eksamen analysere "I am here" af Jesper Wung-Sung. Er der nogen som har læst det, og kan komme med hjælp til motiv og noget med sproget? Derudover kunne det være dejligt, hvis nogen havde nogle gode analysemodeller? :) Tak på forhånd!
  • Christina Hesselholdt

    Forumindlæg
    Er der en eller nogle som har læst Hesselholdts tekst; "Haven", der vil hjælpe mig med at definere hvilken type tekst "Haven er. Det vil hjælpe mig med at komme i gang med min analyse...1000 tak
  • Forskelle og ligheder mellem fædrelandssange

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er ved at lave analyse af "Danmark, mit fædreland" H.C Andersen. Jeg vil perspektivere til nationalsangen "Der er et yndigt land" Er der nogle som har forskelle og ligheder mellem de to sange?
  • Jesper Wung-Sung "Kødet"

    Forumindlæg
    Hej Sidder og er i gang med en analyse af Jesper Wung-Sungs novelle "Kødet". Sidder lidt fast i perspektiveringen, hvor jeg gerne vil perspektivere til en af hans andre noveller. Ville derfor høre, om der var en venlig sjæl herinde, der kunne hjælpe. Mvh Lasse
  • Privatundervisning i epidemiologi og statistik

    Forumindlæg
    Jeg er studerende på den sundhedsfaglige kandidatuddannelse, og skal til mundtlig reeksamen midt i maj. Jeg søger derfor en privatunderviser, til hjælp med analyse af forskellige forskningsartikler og afdækning af statistiske og epidemiologiske begreber. Mange hilsner Lotte
  • Dansk kortfilm

    Forumindlæg
    Hej jeg har haft trukket kortfilm, men jeg har et problem jeg kan ikke finde en god kortfilm. Det vil være godt vis der var en kortfilm med nogle symboler og god analyse. Hvis i har nogle må i meget gerne skrive det. Har haft om Pin up, grisen, valgaften :)
  • Bestie Ballet HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder her med novellen "Bestie Ballet", som jeg skal analysere til min dansk eksamen næste måned. Jeg har meget svært ved at forstå den og jeg tænkte på om jeg kan få lidt hjælp? Hvad er budskabet i novellen??
  • DHO

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og skriver en dho, og er nået til min analyse del. Jeg har fået udleveret teksten "ved vejen" af herman bang, ku nolge af jer hjælpe? ved ikke helt hvordan jeg skal komme igang
  • Branding og promotion

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal analysere en virksomheds branding og promotion, hvor jeg er blevet opfordret til at anvende et kapitel om virksomhedens distribution (kanaler, detail, grossister mm. dækker kapitlet over). Er der nogle der ved, om jeg skal have yderligere med en dette, for at opfylde ovenstående ...
  • Billedkunst - Betydningsanalyse model?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har ivrigt brug for en betydningsanalyse model til et maleri. Er der nogen som har en model, der viser hvad der skal indgå i analysen? Det store net virker ikke så godt for mig, lige omkring det her... Håber der er nogen der lige hurtigt kunne sende nogen noter/modeller eller lign. der ...
  • Analysering af novelle - Identitet

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har trukket identitet (analyse og fortolkning af novelle med fokus på temaet identitet) til min dansk mundtlig eksamen. Jeg ville høre, om der var nogle, der har haft lignende emne og kunne komme med ideer til, hvad det præcis er, jeg skal fortælle om?:) På forhånd tak, Karoline
  • Bente Clod - Mellem halvfem og halvseks

    Forumindlæg
    Hej folk. Jeg skal analysere Bente Clod' novelle "mellem halvfem og halvseks, så jeg tænkte om der var nogle af jer der skulle have skrevet noget om Bente Clod eller om novelle ? Det ville være dejligt hvis i havde, da jeg er gået lidt død i det .. :)
  • Novelle om byens og dens mennesker

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har trukket "Byen og dens mennesker i dansk mundtlig i 10. klasse. Nogen der har nogle idéer til en novelle der handler om byens og dens mennesker, som også er god at analysere? Tak på forhånd:-)
  • Forestillingsanalyse af Romeo og Julie

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har en drama aflevering, hvor jeg skal analyserer Folketeatres version af Romeo og Julie. Men jeg er lidt på bar bund. Er der nogle som kan sige mig, hvordan jeg skal starte ud med afleveringen? Og derefter bygge videre på det? Håber der er nogle som har et bud på det :) God Mandag aft...
  • Hjælp til problemformulering. HASTER

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en dansk/historie-opgave om det moderne gennembrud og impressionimen. Jeg vil gerne analysere to noveller af Herman Bang eller en af Herman Bang og en af Georg Brandes. Hvordan fikser jeg en problemformulering? Er der nogen der kan hjælpe mig?
  • Hvordan indskrænker den reviderede grundlov borgernes rettigheder fra junigrundloven?

    Forumindlæg
    Dav. Jeg tror titlen er lidt svær at forstå så i stedet smider jeg bare min problemformulering her ind. Analyser den reviderede grundlov af 1866 med særligt fokus på hvordan den indskrænker de demokratiske rettigheder fra 1849-grundloven. Kan i hjælpe mig med den eller bare forklare mig det på ...
  • HJÆLP til problemformuleringer

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til at skrive dansk-historie opgave i min læseferie, men mangler egentligt nogle problemformulering ift. de taksonomiske niveauer (redegørende, analyserende og diskuterende). Mit område er AMERIKANISERING. Håber jeg kan få noget hjælp! Tak på forhånd.
  • Lyrik til Dansk mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Jeg skal op til lyrik i dansk mudtlig eksamen, og ville høre om i kender nogle gode digte hvor der er meget kød på, og som er gode til at analysere. Hvis digtet er skrevt omkring det moderne gennembrud ville det være super, men det er ikke et krav
  • Problemformulering

    Forumindlæg
    Jeg er igang med en aflevering, og jeg sidder lidt fast med en problmformulering. Jeg skal redegøre, analysere og vurdere. Min opgave er "Unge giver SF jordskredssejr" Er der nogen der har et eksempel på en problemformulering?
  • Fortolkning af Der er noget galt i Danmark

    Forumindlæg
    Hej jeg er ved at analysere og fortolke John Mogensens Der er noget galt i Danmark Det er jo tydeligt at han er utilfreds med Danmarks tilstand i det moderne samfund, men er der en dybere mening med sangen? På forhånd tak!

Søgninger relateret til musik analyse