Søgning på: religion eksamen. Resultater: 17981 til 18000 af 37418
-
AT 2012 9/11
ForumindlægSå er det imorgen vi skal vælge fag/emne og jeg er mega i tvivl! Jeg kunne godt tænke mig og skrive om 9/11, men kan ikke rigtig finde en ide til vinklen der er .. perfekt. Jeg har overvejet disse: Billedkunst C - Her ville jeg kigge på hvordan 9/11 er portraterede i kunsten. Eng A - l... -
Korstogene: samf.metode (historie)
ForumindlægHej, jeg skriver om korstogene i AT, i kombination med religion (humaniore) og historie (samfundsvidenskabeligt) , men jeg har meget svært ved hvilken metode jeg kan anvende og demonstrere i hirstorie, da det skal være en samfundsvidenskabelig metode. Jeg vil analysere tekstmateriale med henblik ... -
Religionsfaglig metode i Urban II's korstogstale?
ForumindlægHej StudiePortalen Jeg har som så mange andre lidt problemer med AT: 1) Jeg har historie og Religion om korstogene, og skal derfor analysere Urban II's tale fra to forskellige forfattere. Men hvilken religionsfaglig metode skal der bruges? den teologiske(hvis det overhovedet hedder sådan?). J... -
HJÆLP, mangler inspiration :-(
ForumindlægHej med jer :-) Det overordnede emne er "katestrofe" og jeg vil gerne høre, hvilke interessante forslag I har til dette emne?Jeg har selv overvejet emnet "pesten", men jeg synes bare ikke at det er kreativt nok.. Jeg har overvejet at skrive i følgende fag - historie, relig... -
Kan jeg få snittet?
ForumindlægHej SP, Min drøm er at komme ind på medicinstudiet, men jeg er bange for, at jeg ikke kan få gennemsnittet. Jeg går i 3g, og i 2g fik jeg et snit på 11 i de afsluttende fag. For ikke så langt tid siden fik jeg mine standpunktskarakterer; Matematik A; 12 / 10 Fysik B; 12 / 10 Dansk A... -
Verdenopfattelsen og menneskeopfattelsen
ForumindlægHej Er der nogen der har kendskab til Buddhismen, såsom verdensopfattelsen og menneskeopfattelse. Jeg ved at gudopfattelsen i Buddhismen er at de ikke kun en Gud har, men flere og de kan ikke måles med en Gud, derfor er det polyetisme. Det er nemt at finde Verdensopfattelsen og menneskeopfattel... -
kristendom og menneskerettigheder
ForumindlægHej.Er der mon nogle herinde der har skrevet om det emne og som har nogle gode indput?Jeg skal til at skrive sso og er gået lidt i stå. Jeg skal blandt andet skrive om hvad i kristendommen der er for og hvad der er imod rettighederne.Hvis der nogle, som har nogle ideer til hvor jeg skal lede (i N... -
middelalderen
Forumindlæghej ville lige høre om jeg har forstået middelalder perioden er det sandt:? det jeg har skrevet nedenunder middelalder startede i 1000 - 1500 tallet efter vingetiden perioden er meget fokus på norden kommer i europæisk stor magt, og meget snak om den danske konges Niels og snakken om knud... -
AT - Hvilken metode???
ForumindlægHej. Jeg skriver i fagene samfundsfag og religion. Og i min undersøgelse har jeg opstillet en hypotese som lyder: Tyrkere har nemmere ved at integere sig i det danske samfund end somaliere. For at versificere eller falsificere min hypotese har jeg brugt forksellige statistikker. Men hvad hedder d... -
Problemformulering
ForumindlægJeg skal lave en problemformulering til vores årlige projektopgave: Mit overemne er forskelligheder og mit delemne er terrorangrebet i Paris. Vi skal kunne forbinde underemnet med overemnet. Vi har tænkt på nogle spørgsmål såsom Hvilke kulturelle og religiøse forskelligheder kan være udgangspunkt... -
Hjælp: problemformulering
ForumindlægJeg skal lave en problemformulering til vores årlige projektopgave: Mit overemne er forskelligheder og mit delemne er terrorangrebet i Paris. Vi skal kunne forbinde problemformuleringen med overemnet. Vi har tænkt på nogle spørgsmål såsom Hvilke kulturelle og religiøse forskelligheder kan være ud... -
Skal op om 2 timer- hjælp
ForumindlægHey jeg er virkelig gået i stå med hensyn til fagets muligheder og begrænsning. skriver i Samfundsfag A og religion A. så mit spørgsmål er, hvad er Hermeneutikens begrænsning? Jeg har skrevet : Selvom fagene arbejder godt sammen så har de deres begrænsninger. Samfundsvidenskabens begrænsning li... -
skal bruge en masse forslag til en overskrift
Forumindlægskal bruge en masse forslag til en overskrift på min 2.g historie opgave om Aztekerriget.Min overskrift skal selvfølgelig havde sammenhæng med min problemformulering så her er den: Problemstilling til historieopgave om Aztekerriget.Hvad betød den spanske erobring af Aztekerriget for aztekerne?1.H... -
HJÆLP!! IDEER TIL "KVINDEN" i samfundsfag!!
ForumindlægHej alle sammen jeg skal skrive eksamensprojekt i Samfundsfag B og religion C. Jeg har valgt at skrive om kvinden i islam, hvor jeg har fået en masse links, fra tidligere indlæg. Dog ønskede jeg nogen flere ideer til hvordan jeg får inddraget kvinden i det danske samfund kontra kvinden i isla... -
Eksamensopgivelser
ForumindlægJeg kan ikke helt forstå mine eksamensopgivelser i religion.. måske kan du hjælpe?F.eks. står der under budhisme alle de tekster vi har læst, men så står der også noget om baggrundsstof og perspektiveringsmateriale, hvor der også er opgivet hvad vi har læst.Bagefter står der så i alt. ca 32 sider... -
nytteetik og pligtetik
Forumindlæghej, jeg sidder lige og læser op på religionsetik. har sådan nogenlunde forstået nytteetik og pligtetik, men mit spørgsmål er så, hvordan man kan perspektivere det til de følgende religioner. a) kristendom (bjergprædikenen osv) b)Islam c) Buddhisme jeg har set på et andet indlæg herinde, hvor nog... -
Find en tekst
ForumindlægJeg leder efter en tekst. Jeg kan ikke huske, hvad den hedder, men er ret sikker på at den er et eller andet sted (steder) på nettet.Den handler om to "dørsælgere", der banker på døren hos en. Hele tekstne er bygget op omkring deres dialog, hvor de to dørsælgere (egentlig prædikanter) p... -
Feltarbejde - hvilket emne?
ForumindlægHej derude. Jeg skal snart forberede et såkaldt feltarbejde i religion B på HF. Jeg har valgt at skrive om kristendom, men ved endnu ikke helt hvad for et emne jeg skal skrive om. Jeg synes iøvrigt at det er lidt grænseoverskridende at jeg skal ud og interviewe folk på området - men sådan ... -
SRP HJÆLP - haster!
ForumindlægJeg har fået min SRP tilbage idag, hvor jeg skrev i fagene Samfundsfag på A niveau og Religion på B niveau. Da jeg først kan få en udtalelse fra min lærer om 1,5 uge og jeg undrer mig meget over hvad der har gjort at jeg har fået 7 ville jeg høre om nogle ville være venlige og læse den igennem fo... -
Afgrænsning af emne i AT
ForumindlægHej! Jeg har i AT valgt at beskæftige mig med emnet "Konflikten mellem katolikker og protestanter i Nordirland" (overemnet er grænser) og jeg har valgt fagene historie (A) og religion (C). Min religionslærer vil have at jeg skal snakke med en protestant og en katolik for at høre om de...
