Dansk

Problemformulering

17. november 2015 af Vanessalarsen (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Jeg skal lave en problemformulering til vores årlige projektopgave: Mit overemne er forskelligheder og mit delemne er terrorangrebet i Paris. Vi skal kunne forbinde underemnet med overemnet. Vi har tænkt på nogle spørgsmål såsom Hvilke kulturelle og religiøse forskelligheder kan være udgangspunkt for terrorangrebet i Paris? Forskelle på på før og efter terrorangrebet? Forskellen på kultur og religion? Hvilken forskel hr det skabt blandt menneskene? Forskelle mellem løsninger.. (eventuelt indgåelse af det politiske syn)

Brugbart svar (0)

Svar #1
17. november 2015 af jp0000 (Slettet)

Hvad skal du/I have hjælp til? :-)

Svar #2
17. november 2015 af Vanessalarsen (Slettet)

Til problemformuleringen, ved ikke hvordan jeg skal lave den

Svar #3

Vi skal kunne forbinde underemnet med overemnet. = (rettelse) Vi skal kunne forbinde problemformuleringen med overemnet*

Brugbart svar (0)

Svar #4

Bud på en problemformulering du/I selv kan arbejde videre med:

Hvordan kan det være, at mennesker på baggrund af religiøse og kulturelle forskelle begår terrorhandlinger? Hvilke motiver ligger bag? Og hvordan forhindres lignende terrorhandlinger i fremtiden?

Svar #5

Super! tak skal du have :)

Brugbart svar (0)

Svar #6

Ingen problemer! :-)

Brugbart svar (0)

Svar #7
17. november 2015 af Stygotius (Slettet)

Hvis du skal lave en problemformulering, skal du vel formulere et problem, dvs. den skal indeholde et åbent spørgsmål.

Skriv et svar til: Problemformulering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.