Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 17981 til 18000 af 28854
-
er den hermnaeutiske spiral kun brugelig i forhold til danskfaget?
ForumindlægVi er igang med at lave AT og skal til eksamen i morgen. Vi vil dog gerne benytter den hermaneutiske spiral, som den måde hele vores arbejdsproces har fungeret på. er den hermnaeutiske spiral kun brugelig i forhold til danskfaget? Vores emne: Kommunikation - muligheder og begrænsninger skræmme... -
Hormonale
Forumindlæghej er der nogen herinde der kan hjælpe mig med biologi 3 spørgsmål som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal besvar dem1) hvor dannes hormoner der indgår kvindens hormonale cyklus?2 forklar de enkelt hormoners funktion for cyklus3 hvordan påvirkes cyklus hormonalt hvis kvinden bliver gravidhåber no... -
mundtlig eksamen
ForumindlægHej,Jeg er i den situation, at jeg skal op til mundtlig biologi B-niveau, men jeg aner ikke hvordan eksamen foregår! Ingen fra mit hold ved det, da vi har den mest inkompetente lærer nogensinde, så håber nogen derude gider at give mig en beskrivelse, så jeg kan forberede mig bedst muligt:) -
hvad mener de nu med det ? BIOLOGIIIIII
ForumindlægHej..jeg læser og læser i biologi og støder ind på nogle ting jeg ik helt forstå..Jeg sidder og læser i fysiologi- kroppens funktioner s. 65Der står at stofomsætningen resulterer i dannelse af affaldsstoffer som må udskilles fra kroppen.. ?? hvordan nu det? plz hjælp..Thomas -
aminosyrer... hmm
ForumindlægHey..Jeg ved nu godt hvad aminosyrer er, men jeg er slet ikke så god til biokemi, så det med hydrogenbindinger og covalente bindinger kan jeg simpelthen ikke forstå. Jeg håber nogen derud der gider hjælpe mig, for jeg er bange for jeg kommer op i det i biologi mundtlig eksamen.. :(Mange tusinder ... -
Hjælp til AT!!
ForumindlægHej alle sammen. Har et problem med AT-synopsis. Vi har ikke rigtigt arbejdet med de naturvidenskabelige metoder i AT, så har et problem med hvordan jeg skal gribe min opgave an. Har valgt at skrive om rumkapløbet mellem USA og USSR i fagene Bio A og His A, men ved ikke hvordan min problemstillin... -
Eksamen - mælkesyre!
ForumindlægHejsa. Jeg skal op i biologi i morgen og vil lige have en ting på det rene.Det handler om produktionen af mælkesyre og hvorvidt det forårsager at ens muskler "syre" til og derved ik kan arbejde. Det siger bogen, men min lærer derimod siger at det hænger sammen med Natrium/Kalium-pumpen ... -
Respirationsprocessen
ForumindlægJeg arbejder på en biologi-aflevering, som omhandler planter og respiration hvori jeg skal redegøre for respirationsprocessen. Jeg er i tvivl om hvad 30(ADP+Pi) og 30 ATP er et mål for, hvad Pi står for (hvorfor står "i" som sænket skrift?) samt hvilken rolle de spiller i respirationen.... -
Osmose
ForumindlægKunne godt tænke mig at få lidt hjælp her.. sidder med en biologi rapport om osmotisktryk i kartofel og har nogle spørgesmål her:1) Hvorfor hænger bladene ofte på planten selvom den har vandmangel?2) Hvilke osmotiske problemer organismer har, der lever i ferskvand.3) Hvordan har henholdsvis encel... -
Genotype ???
ForumindlægEt spørgsmål i min biologi rapport lyder således. "Anfør de/den mulige genotype for din egen blodtype (fænotype)".. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det spørgsmål. Nogle der kan hjælpe mig med spørgsmålet??? Jeg har blodtype: A Rh+ (PS. jeg er en dreng.. ved ikke om det gør nogen for... -
Biobrændsel/enzymer
ForumindlægJe skalskrive om menneskeskabt global opvarmnng i AT i fagene Biologi B og innovation C. Min lærer siger at jeg skl have en masse biokemi med ind over biobrændsel og enzymer, men jeghar lidt svært ved at finde noget materiale der går i dybden med brugen af enzymer i biobrændsel. -
Hypotese?
ForumindlægI mit givne spørgsmål under hypotese står der, at jeg skal give en vurdering af den energimæssige værdi i min daglige kost (vi har lavet en kostanalyse). Min tvivl bunder i, at jeg ikke aner, hvad en hypose er i biologi. Desuden ved jeg heller ikke, hvad det kan forventes af mig, at jeg svare... -
den fire hovedet knæstrækker
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave i biologi om den fire hovedet knæstrækker. jeg kan ikke rigtig finde noget om den på nettet:( men jeg håber i kan svare på det. spørgsmålet lyder således: beskriv hvad der sker både inde i musklen og som man ser det med øjet, når musklen arbejder koncentrisk. h... -
Resistens for bakterier
ForumindlægJeg har lavet en prøve i biologi, og jeg ved at Tetracylin er mere hæmmede for bakterier end Chloramphenicol, og hæmnings zonen er også større, men der gror flere bakterier ved Tetracylin i petriskålen, kan det have noget at gøre med at bakteriers placering er tilfældig når de ikke er hæmmet af... -
hf?
Forumindlæghej!!Ville lige høre om, der er nogle af jer herinde, der ved om det stadig er muligt at tage hf efter den gamle reform i landet?? er ikke så vild med, at der er kommet mere kemi og at fagene er blevet blandet sammen i nogle faggrupper. For mit vedkommende kan jeg fx. godt lide biologi og geograf... -
Bakteriers DNA???
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en biologi opgave, hvor jeg bla. skal skrive om hvor bakteriers DNA findes. Jeg har prøvet at google det men kunne DSV. ikke finde noget, så jeg håbet, at nogen af jer kan hjælpe, og det haster.. ;) Ps. HVis i ved noget andet om bakterier og DNA, må i meget gerne ... -
Spørgsmål til en biologirapport.
ForumindlægHej alle, Jeg skal aflevere biologi rapport mandag, og sidder pt. og kæmper med disse tre spørgsmål: 1) Kondomer er ikke nødvendigvis sterile. Hvordan kunne man se, hvis der var fremmede kim herfra? 2) Forklar, hvorfor man ikke kan sterilisere kondomer. 3) Hvad er forskellen på sterilisering og p... -
Kviksølv
ForumindlægMangler lidt hjælp i en biologi aflevering om kviksølv. Det er a og b jeg har problemer med. Linket til opgaven er nedenfor. www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/080819_STX082%20BIOA.ashx Spørgsmålene lyder: a) Forklar, hvorfor skumsøjlens højde er et udtryk for enzymaktiviteten b) Hvil... -
Produkt til fremlæggelse
ForumindlægVi har projektuge, og mit emne er HIV/AIDS, men hovedsageligt HIV. Jeg har ikke noget produkt, da vi ikke må betegne powerpoint som et produkt i vores klasse. Jeg er gået i stå, og håber I kan hjælpe mig med at finde et produkt til min fremlæggelse. Det må helst ikke være for uoverkueligt (gerne... -
influenza - pandemi
ForumindlægJeg har et spørgsmål i min biologi rapport, som jeg er lidt usikker på. Hvis vi antager, at de smittede har influenza, som har pontentiale til at blive en pandemi, hvad vil du da gøre, for at stoppe sygdommens fremmarch? også lige et andet:b hvad er de vigtigste forskelle på influenza-virus og en...
