Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 18001 til 18020 af 23684
-
DHO
ForumindlægJeg er i gang med DHO og har valgt at skrive i dansk. Jeg har skrevet om modernisme og eksistentialisme samt analyseret 2 digte af Peter Seeberg. Nu mangler jeg et perspektiverings digt af en anden forfatter, skrevet i modernistisk stil fra 1960'erne -
Oversættelse xb
ForumindlægJeg sidder her og skal lave en analyse af et digt. Da jeg så lige skal finde genren, støtte jeg på nogle ting som jeg ikke ander hvad betyder: -lyddigt -prosadigt -metadigt -systemdigt Så skal jeg finde en litterær stilart, og der er også en masse tig som jeg ikke aner hvad betyder: -Barok -Ro... -
DK SKRIFTLIG - 13-talsstile!
ForumindlægHej allesammen! Jeg er en af de (u)heldige 3.g'ere som skal op i dansk skriftlig i morgen klokken 9.. derfor vil jeg høre om I vil hjælpe mig med at finde stile osv. der har fået 13 herinde til inspiration? Så hvis I nogensinde har set nogen herinde så post ;D! Vh Starish, som gerne ser en... -
Den Første Golfkrig
ForumindlægJeg har følgende problemformulering. I forlængelse heraf ønsker jeg at analysere henholdsvis Iraks, Irans og stormagternes handlingsmotiver under krigen. Til slut fortages en diskussion af Den første Golfkrigs betydning for den politiske udvikling i Mellemøsten, med fokus på Iran og for stormagt... -
Haster .
ForumindlægHej . Jeg skal foretage en analyse og en fortolkning af H.C.andersens "den lykkelige familie". Jeg skal have den færdig til kl 21 og er på rimelig bar bund. Sidst jeg havde om det var i ottende. håber derfor en af jer har noget hjælp til hvad jeg skal specielt gå ind på. og evt kender ... -
hermeneutiske spiral
ForumindlægJeg skal forklare min fremgangsmåde i analyse og fortolkning af nazismens kontrol over datidens medier. Jeg kender godt til den hermeneutiske spiral men har problemer med hvordan jeg skal formulere at jeg har benyttet den metode, er der nogen der kan hjælpe?(Min lære vil meget gerne have vi rela... -
Bogen "De gale"
ForumindlægJeg har læst bogen "De gale", jeg synes den er god, men den er også lidt mærkelig, eller måske er det bare mig, der ikke fattede den... Jeg skal analysere og fortolke denne bog. Er der nogen der har lavet en opgave om denne bog, så vil jeg meget gerne læse den, så jeg får ideer om hvad ... -
HJÆLP TIL KATTEN AF NAJA MARIE AIDT
ForumindlægHej allesammen, Jeg er ved at analysere teksten Katten af Naja Marie Aidt og jeg er gået stå i følgende 2 punkter: (helst med beviser omkring hvor i finder følgende ting i teksten fx s.10 linje 7) *symbolik *miljø Håber der er nogen der kan hjælpe for jeg har virkelig brug for hjælp -
Søndeneng! HJÆLP! '
Forumindlæg- jeg har snart dansk eksamen, og har valgt en tekst af astrid lindgren der hedder søndeneng .. jeg tolker den til at den ender med, at de kommer i ''himmelen'' i paradis .. men jeg er overhovedt ikke sikker ' er der nogen der har en tolking til teksten? eller en analyse mo... -
Forklaringer
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal forklare og analyser' en arvegang, men ehmm der er lige nogle begreber jeg gerne vil have forklaret. Hvad er ressisiv? (er det det gen som ikke er dominerende (fx a)?) dominant, er det gen som dominerer (A), ikk?.. men hvad er co-dominans så?.. er det når ma... -
Sproget i digtet afsked af johannes v jensen
ForumindlægHej jeg sidder og arbejder med en analyse af digtet afsked af johannes v jensen og har lidt problemer med nogle ting. jeg skal finde ud af hvilket af nedenstående slags sprog det er skrevet i og hvorfor. - talesprog, almindeligt skriftsprog, højtideligt sprog eller gammeldags sprog. udover det ... -
Nykritisk - valg af lag..
ForumindlægHej Alle. Jeg har nu analyseret "En stol for lidt" af Helle Helle, med nykritisk metode... Jeg har valgt de 3 lag, syntaks, fortæller og planstruktur. Hvordan argumenterer jeg for valget af dem?.. Tror jeg har nogle ideer.. Men vil lige høre om nogle af jer har noget??? :) Julie K. -
Nogen som kan hjælpe mig med at forstå denne strofe fra en folkevise?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg er igang med at analysere en folkevise, ved navn "Germand Gladensvend", men jeg er desværre stødt på en strofe som jeg ikke helt forstår. "Han satte sig på de tinde så gusten og så bleg: alle de jomfruer, i buret var, de tabte både skæmt og leg" Tak p... -
Coca Cola (promotion)
ForumindlægJeg skal igang med at skrive studieretningsprojekt omhandlende promotionstrategi og promotionformer med udgangspunkt i Coca-Cola. Hvis nogen har noget analyserende, beskrivende eller vurderende omkring deres markedsføring, må I meget gerne give besked. Eller hvis I selv har lavet en opgave om Coc... -
Desperat studerende søger hjælp!
ForumindlægSkal med en kammerat lave et lille oplæg til i morgen omkring "fløjten" af Tom Kristensen (1926). vi ved ikke lige hvordan vi skal gribe den ad, og vi kan ikke finde noget inspiration på nettet. Er der nogle der kan hjælpe? (referat, betydning, samtiden, andre analyse punkter at tage fa... -
Kilder til forbrug og identitet? SRP
ForumindlægJeg skal snart til at begynde på min SRP, og jeg har valgt emnet: Forbrug og identitets dannelse i det senmoderne samfund. Fagkombi: Samf+Eng Til dette står jeg og mangler tekster. Gerne engelske tekster, som kan analyseres. Samfundsmæssige artikler kunne også være nyttige. Hvis der sidder... -
budskab i dokumentarfilm
Forumindlæghej... er igang med at forberede oplæg til min synopsis i morgen, AT. og er ved at analysere en film og er lidt usikker på om der overhovedet sådan rigtigt findes budskab i dokumentarfilm, Columbus filmen hvis evt nogle har set den?, det jo nærmest en historisk film, så ku budskabet være noget om... -
Biologi A og Engelsk A - SRP
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil gerne skrive SRP i Biologi og Engelsk. Jeg tænker at skrive om hvordan steorider påvirker kroppen og dens bivirkninger. I Engelsk vil jeg analysere en film om og vise hvordan bivirkninger skader kroppen. Men hvordan skal jeg kunne mødes med de tog fag nogen ideer? Tusin... -
Hossbach-notatet
ForumindlægJeg skal snart op i historie, men jeg har problemer med helt at forstå Hossbach-notatet, fordi jeg synes det er indviklet. Er der nogen, som kan give mig et referat af teksten/kilden, samt en analyse? Jeg har kilden fra "Mellemkrigstiden og 2. Verdenskrig 1919 - 1945. Det ville være rart hvi... -
HO - franske revolution og demokrati
ForumindlægHej alle sammen!! Jeg skal snart til at skrive HO (historieopgave) og jeg har valgt emnet: Den franske revolution og vejen til demokrati i Danmark. Jeg vil bare utrolig gerne ha hjælp med min problem formulering!! Jeg skal have et redegørende, analyserende og diskuterende spørgssmål! ...
