Søgning på: matematik a eksamen 2011. Resultater: 18021 til 18040 af 179351
-
biologi A stx 2010
Forumindlæghej :) jeg skal lave opgave 3 i eksamenssættet fra 2010 i biologi A. ved virkelig ikke, hvordan jeg skal komme igang, så håber der er nogle som kan hjælpe. Opgave 3. N2-fiksering opgaven kan ses via dette link, har virkelig brug for hjælp !! http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksame... -
Jernstøberi GAMAS A/S
ForumindlægJeg søger en vejledende løsningen i denne opgave (Jernstøberi Gamas A/S). Er der nogen der kan hjælpe? Nogle der skan svare på disse spørgsmål: Lønforbrug i produktionen i december udgør kr. 3.160 - hvordan skal dette bogføres? Reparation af en varebil for kr. 58 er ved en fejl blevet debitere... -
I have a dream-tendens?
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med at skrive og skal til at skrive om der er en tendens i Martin Luther Kings "I have a dream"-tale. Jeg er er lidt i tvivl.. Mener selv at det at han selv er en afroamerikaner gør at han automatisk har en tendens til at stille de sorte i et bedre lys, me... -
Noter til Musik A på stx
ForumindlægHejsa. Jeg er en studerende på en stx, som er virkelig dårlig til grundlæggene og sværre musik teori. jeg har det på A niveau, og jeg skal til terminsprøve her i næste uge. Er der nogle der ligger inde med masse noter (grundlæggende viden, melodisk analyse osv) som vil dele dem med mig. Håber vir... -
Reklamer i dansk A
ForumindlægHej. Jeg går på HF og er i gang med at skrive min SSO (større skriftlig opgave) om reklamer i dansk A. Mit første punkt hedder: der ønskes en redegørelse for, hvad der definerer reklamen Jeg har indtil videre skrevet lidt om reklamen generelt og reklametype (trykt reklame og tv-reklame), me... -
(Menon-platon) Fiolosofi eksamen den 14.
ForumindlægHej, Jeg skal op i filosofi den 14., Og har desværre problemer med at anlysere platons dialog med Menon... Har I nogle som helst noter som jeg kunne få glæde af ville det bare være super. Skriv gerne pr. mail eller også bare her på forummet. -
Skriftlig Eksamen 2.g Ny reform!
ForumindlægHej alle kloge mennesker. Jeg skal op til årsprøve i skriftlig dansk. Jeg har brug for noget hurtig hjælp. Hvilke forskellige emner kan man komme op i? Hvis i kunne komme med et link eller andet ville det være godt. Hvis i kunne skrive de forskellige genre, og hvad de indeholder som for eksempe... -
Trigometri a niveau
ForumindlægEr helt fortabt i trigometri, håber nogen kan hjælpe?! 1. Bevis, at et punkt P(x,y) ved spejling i linjen med ligning y=x sendes over i punktet med koordinatsættet (y,x) 2. Lad en vinkel have radiantallet t og antag, at vinklen er placeret som centervinkel i en cirkel med radius r. Med b betegne... -
Studieretningsprojekt 2g Fysik/Matematik
ForumindlægHej, Jeg sidder desværre fast i min 2gs opgave om tyngdepunkter og inertimomenter. MATEMATIK * Som faglige mål skal kunne være i stand til at benytte integralregning og summer til definition og udregnin af massemidtpunkter og inertimomenter. * Kunne skifte variabel i integraler, samt kunne skel... -
Matematik FSA bproblemregning
ForumindlægHej Vil være super dejligt hvis der var nogen som lige kunne hjælpe mig med den her matematik opg. Den lyder sådan her! Opgavebeskrivelse. i bueskydning kan man score point fra 1-10 den yderste ring giver 1 point, og den inderste ring giver 10. I en serie med 36 pile scorede clara i alt 17... -
HASTER!! AT-eksamen dansk metode
ForumindlægHej Alle Jeg skal snart op i AT i fagene dansk og billedkunst. Jeg har skrevet om foghs brug af moderne medier som selviscenesættende medie (mockumentaren, dokumentaren og maleriet) I billedkunst har jeg set på maleriet og burgt diverse metoder (formanalyse, socialanalyse og ikonografisk analyse)... -
fysik - kemi eksamen imorgen :(
ForumindlægHejsa alle søde mennesker :) Jeg skal op til fysik eksamen imorgen 9 klasse. Jeg har dog aldrig været god til fysik/ kemi, synes det er utroligt svært og har altid haft problemer med det :( Jeg kan nogenlunde syrer og baser og magnetisme og eletromagnetisme Følgende emner kan jeg ko... -
I am a black woman
ForumindlægNogen der evt. har læst digtet: I am a black woman? Den er således: I am a black woman the music of my song some sweet arpeggio of tears is written in a minor key and I can be heard humming in the night Can be heard humming in the night I saw my mate leap screaming to the sea and I/with ... -
Cirkel og linje Mat A
ForumindlægEn cirkel C og en linje l er bestemt ved: C: x2-6x+y2+4y-3=0 l: x + 2y= 8 Undersøg om l er tangent til t. Jeg ville umiddelbart indsætte l på y's plads - hvordan løser jeg opgaven? -
Råd til Fysik C eksamen
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op til mundtlig fysik c eksamen i morgen. Jeg vil meget gerne høre om nogle herinde har nogle råd til, hvordan jeg griber det bedst an. Jeg har trukket mit emne, og jeg er rimelig stærkt i det. Jeg kunne godt bruge nogle råd til, hvordan sådan en eksame foregår, og hv... -
Dumpet eksamen på første semester
ForumindlægJeg går på SDU og læser økonomi. Jeg har dumpet en eksamen på første semester. Er der nogen der kan forklare hvordan førsteårsprøven påvirker antallet af eksamensforsøg? Jeg er indforstået med at min eksamen skal bestås i løbet af de to semestre, men kan jeg godt når af få et tredje eksamensforsø... -
Dansk eksamen - reklame + tekst
ForumindlægJeg skal snart til dansk eksamen, og har trukket reklamer som mit fordybelsesområde. Jeg leder desperat efter en reklamefilm jeg kan bruge. Den skal være 100 % dansk, og så skal den helst reklamere for et produkt. Nogen forslag? Udover det, så skal vi til eksamen læse et lille stykke tekst op, er... -
Fysik/Kemi eksamen
ForumindlægJeg skal til 9. klasses afgangseksamen i fysik/kemi eksamen i morgen. Derfor har jeg nogle spørgsmål angående hvordan denne eksamen foregår. Hvor mange forsøg kan man nå at lave? Er der nogen der har ideer til, hvilke forsøg man kan lave til emnet atomets opbygning? På forhånd mange tak. -
Mundtlig Fysik Eksamen C
ForumindlægHejsa! Jeg skal til mundtlig fysik eksamen imorgen og vil gerne have lidt hjælp, er nemlig sproglig studerende..... :D Jeg trak dette: Universet Dette skal du inddrage: > Stjerner > Galakser > Afstandsbestemmelser > Kosmologisk princip Desuden kan du inddrage: &g... -
FSA engelsk mundtlig eksamen
ForumindlægHey Jeg skal op til engelsk eksamen, og vil spørge jer om, i har nogle go' råd. Hvordan skal jeg forberede mig på det? Og skal jeg kunne det næsten udenad. Skal jeg bare nøjes med min disposition??? Hjælp mig! :O
