Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 18041 til 18060 af 70316
-
Opgaver
ForumindlægKan I hjælpe mig med en opgave som jeg har vedhæftet -
Job
ForumindlægJeg er i gang med at søge et fuldtidsarbejde, men jeg vil gerne tjene godt med penge. Altså det skal være et fuldtidsarbejde, hvor der ikke er krav om en Stx eksamen eller lign. Jeg holder nemlig sabbatår, når skolen er slut. Er der nogen, der kan nævne nogle gode jobs, eller er der nogen, der ke... -
Kemi-program??
ForumindlægEr ved at lave notater til eksamen, men har lidt svært ved at indtegne molekyler på computeren. Ved at der findes et program hvor man kan tegne molekyler i. Er det ikke rigtigt? Hvor kan jeg downloade det? På forhånd tak. -
Gratis encyklopædihjælp i eksamensperioden
ForumindlægI eksamensperioden er Den Store Danske Encyklopædi gratis tilgængelig via følgende link: http://www.metroxpress.dk/dk/article/2007/05/21/07/3849-51/index.xml -
Rumgeometri i praksis!?
ForumindlægI forbindelse med mundtlig mat-A eksamen ville jeg høre om der er nogle forslag til rumgeometriens anvendelse i praksis?? -
30 sider - uden af
Forumindlægjeg skal lærer 30 sidersfysik uden af, hvis jeg skal have en god karaktere, jeg er lige begyndt at skrive noter ned, min lærer ahr opgivet 12 emner, så der er ca 3 sider til hver emne, og der skal også være forsøg med! jeg er virkelig nervøs, og jeg giver snart op, sider tit og græder, jeg kan ik... -
Tycho Brahe
ForumindlægHEJ er det her rigtig jeg har skrevet han fandt ud AF 1. lov kepler banen har en elipse med solen i det ene brændpunkt sener fandt han ud ad at de andre planters baner er ellipser omkrin solen 2 lov mellem solen og en planet har samme arealer i lige tidsrum 3 lov ? han har lavet e... -
Hjælp med datebehandling.
ForumindlægHej Studieportalen. Håbede at der var nogen derude, der kunne hjælp mig med at lave min databehandling, da jeg er helt lost i det. Tak på forhånd / Mathias. -
Funktioner
ForumindlægHej allesammen. Dette er et meget enkelt spørgsmål, som jeg egentlig ikke selv kan huske.. Men, Hvad bruger vi egentlig den linære funktion til at udregner? Jeg tænker på tid eller noget i den stil.. Håber på et meget hurtigt svar.. På forhånd tak Mette -
Kemi lommeregner
ForumindlægHej alle .. jeg leder efter en lommeregner til udregninger af keimske reaktioner .. nogen der kan hjælpe? -
Negativ varmekapacitet Cp
ForumindlægEr det muligt at have en negativ Cp værdi? Jeg sidder med noget termodynamik, og har fået en negativ værdi til noget der skal bruges til at løse det overordnede spørgsmål? -
SRP - Hjernen
ForumindlægHej :) Er i gang med at overveje, hvad jeg skal skrive om i min SRP. Jeg skal skrive i fagkombinationen Biologi A , kemi B, og vil rigtig gerne skrive noget om hjernen og evt. myelins virkning/indflydelse på indlæring og intelligens (nyere forskning). Men at skrive, at jeg vil have om hjernen er ... -
Første års projekt forslag?
ForumindlægHej Forum! Jeg skal lave et første års projekt, og kunne godt tænke mig at lave noget omkring absolutheden af enheder og/eller tid. Eksempelvis har noget af det vi har læst om i klassisk mekanik været virkelig spændende, og ville høre om der er nogle måde at lave et forsøg eller opstilling ti... -
Matematisk beskrivelse og analyse af spring (længdespring)
ForumindlægHej, jeg skal snart til at skrive Srp. Min opgave lyder på at jeg skal skrive om længdespring, hvor fagene er mat og idræt. Jeg har bare et problem med hensyn til litteratur indenfor matematikken. Jeg kan nemlig ikke finde noget der beskriver et spring, en formel eller en slags af analyse af et... -
Tilstandsligninger(alle tilstandsformer)
ForumindlægHej derude Jeg har lige fået min SRP problemformulering, og min lærer skriver "Beskriv generelt, hvad man forstår ved begrebet tilstandsligning indenfor termodynamikken" Så vidt jeg ved findes der en hulens masse tilstandsligninger for gasformer(idealgas, van der waal mm.) men så vid... -
mat-programmer?
Forumindlæghej, er der nogen der kender nogle matematikprogrammer , hvor man kan løse ligninger numerisk osv.? (skal bruges til studieretningsopgave) -
Variabler optimering
ForumindlægHej nogle der kan hjælpe med!? Afhængige og uafhængige variable. Hvordan og hvorfor opstiller man en række variable og får dem koblet i kraft af f.eks. nogle givne betingelser. Hvilken rolle spiller en funktion her? Her skal svares i forhold til optimering ?? -
hjælp til fysikdel i SRP
ForumindlægHej Jeg skriver om ultralydscanning i min srp opgave. Jeg har fundet materiale der beskriver selve ultralydscanningen, men skal finde ud af hvordan den virker rent fysisk? Beskrive det fysisk med nogen formler mm. Er der nogen der vil hjælpe mig? Mange tak på forhånd! -
rigtig eller forkert?
Forumindlæg2. Månerne Cressida og Desdemona er to af Uranus’ mindre måner. Cressidas middelafstand til Uranus er 61780 km. Omløbstiden for Desdemona er 0,474 døgn. Beregn Cressidas omløbstid. 4102889^0.6676·0.47 døgn=118.8508802 døgn Beregn Desdemonas middelafstand til Uranus. 0.474 døgn&time... -
Potentiel v Potensiel?
ForumindlægHej alle jer matematik nørder! :) står her til morgen og har en diskussion med min matematik lærer om det hedder Potensielle funktioner, eller om det hedder Potentielle funktioner? for når man søger på potensielle kommer der ikke specielt mange links frem ved et google seach, og den siger også ...
