Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 18041 til 18060 af 23683
-
Kildehenvisninger til Bibelen
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive SRP i Historie og Engelsk, og i min analyse henviser jeg til et vers i Bibelen. Jeg er lidt tvivl, om hvordan min kildehennvisning skal se ud som fodnote. Hvis jeg henviser til Johannes Første Brev kapitel 2, vers 2, skal det så se således ud? 1. Joh. 2,2 ... -
ernst hemingway's after the storm
ForumindlægHej SP Jeg er i gang med at lave en analyse af After The Storm. Problemet er bare, at jeg simpelthen ikke kan udlede noget som helst. Hvad pointen med historien er osv? Jeg er med på at det er en short story og at den er skrevet over isbjergteknikken, men jeg kan simpelthen ikke komme vid... -
DHO om borgerkrigene slesvig.
ForumindlægJeg sidder og skal igang med min kildeanalyse.. Meen jeg er itvivl om hvordan jeg skal gøre. Nogen der har en analysemodel eller noget lign.? Evt. forslag til hvordan man skriver en god opgave.. her er arbejdspørgsmålene :) Analysere kilderne med henblik på at svare følgende spørgsmål: ... -
Tove Ditlevsens - Barndommens gade
ForumindlægHej Alle, jeg er igang med en analyse af billedsproget af Tove Ditlevsens roman - Barndommens gade. Jeg er gåed i stå ved: "Ved kæene omtrent, ligger en kirke, streng, tilbagetrukket og trist, med tårnet ragende op som fattigdommens lange pegefinger for næsen af den kulørte synd&qu... -
Coca Cola (promotion)
ForumindlægJeg skal igang med at skrive studieretningsprojekt omhandlende promotionstrategi og promotionformer med udgangspunkt i Coca-Cola. Hvis nogen har noget analyserende, beskrivende eller vurderende omkring deres markedsføring, må I meget gerne give besked. Eller hvis I selv har lavet en opgave om Coc... -
Fodnoter i diskussionen?
ForumindlægHej allesammen Jeg stiller lige dette spørgsmål igen, da jeg ikke rigtig fik et svar sidste gang. Skal jeg anvende fodnoter i min diskussion (i min SRP)? Hvis ja, skal jeg anvende dem stort set alle steder, lige som i min redegørelse, analyse og undersøgelse? Vh Frederik :) -
Amerikanske valgkamp 2012
ForumindlægHej alle! jeg har fået en opgave for i samfundsfag, hvor jeg skal lave en analyse af den amerikanske valgkamp 2012. Jeg skal skrive om hvem jeg tror der bliver USA's præsident. (Obama eller Romney) Og derefter skal jeg begrunde hvorfor jeg tror det er enten obama eller romney s... -
Konkurrencesituation
ForumindlægHejsa! Opgaven lyder: Analyser konkurrencesituationen for VW på et dansk marked og vurder hvilke strategiske muligheder de har i fremtiden for at få vækst. Konkurrencesituation er jo det med markedsleder, markedsfølger osv. Men hvordan skal jeg stille det op, med biler? Jeg synes det er meg... -
SRP EGYPTISK MATEMATIK
ForumindlægHej allesammen Nogen der kan hjælpe mig med min analyse del i srp om egyptisk matematik: Fra en krukke med øl, hvis pesu er 2, hældes væk. Den fyldes op med vand. Hvad er pesu for det fortyndede øl? (hjælp: Sæt mængden af det ufortyndede øl til 1 des (1 des er en enhed) -
Sætningsanalyse!
ForumindlægHej! Jeg skal analyser en tekst til en aflevering, men er blevet lidt i tvivl om noget. I aftes sendte TV en film fra tiden kort efter krigen. Umiddelbart har jeg sat "i aftes" & "efter krigen" som adverbialled men er i tvivl om "fra tiden" er objektsprædikant ... -
Hvorfor fiktionstekst? Metodeafsnit
ForumindlægHej :) Jeg er ved at skrive metode afsnit med emnet 'økonomisk krise'. Jeg har valgt at analyserer en tekst fra 30'ernes krisetid, som er en fiktionstekst. Nu skal jeg skrive hvorfor det er godt at bruge en fiktionstekst. Har i nogle gode ideer? -
Paul Bartsch og Reggae
ForumindlægHej hej! Så er jeg på den:) Har en sang af Paul Bartsch som skal analyseres. Jeg "forstår" som sådan godt sangen, men men men! hvordan oversætter man: Kann ja keiner sagen, wir hatten's nicht gewusst. Jeg mener: (har ingen idé om det første), vi vidste ingenting/Vi havde ikke vid... -
Muldskud / To Verdener
ForumindlægHej folks. Vores 2. års-opgave er lige blevet skudt igang, og skal analysere et par tekster: J.P. Jacobsen: To Verdener Henrik Pontoppidan: Muldskud Ville lige høre om nogen havde arbejdet med dem? Kunne godt bruge et par tips til lige at komme igang! Forresten, lige et tillægsspørgsmål: ... -
Hjælp: Danskstil
ForumindlægHej Jeg skal skrive en stil i dansk. Stilen skal indeholde analyse, fortolkning og perpektivering af en tekst. Vi har fået en tekst af H.C. Andersen fra 1845 og hedder "Klokken". Det sværeste er fortolkningen,fordi jeg ved/kan ikke rigtig fortolke denne tekst. Hvis I lige har læst denne... -
Hjælp til billedanalyse.Hurtigt!!!!!
ForumindlægJeg skal lave en billedanalyse af et Maleri som er lavet af Poul Anker Bech, den hedder "Den sidste sommer". Jeg er gået noget gang med analysen, men jeg håbede på at måske der var nogen der kunne se på det jeg har skrevet og EVT rette den og hjælpe mig med at bygge vidre på den. Je... -
Noget om helte
ForumindlægJeg har fået sangen Noget om Helte af Halfdan Rasmussen, som jeg skal analysere med fokus på helte-tingene.. Så ville jeg lige høre om der var nogen der har arbejde med samme sang og kunne give mig nogle gode råd.?? Min udgave af sangen er anderledes end den jeg kender fra før. Nogen der ved o... -
metodeafsnit?
Forumindlægjeg er ved at skrive synopsis i historie og idræt Men jeg er lidt i tvivlt om hvordan man laver metodeafsnit. Skal man skrive sine overraskelsesmomenter altså fx 'så vil jeg bruge den humanistiske metode og analysere teksten blabla og derudfra prøve at konkludere hvorfor sport betød så meget... -
hjælp, skal afleveres fredag
ForumindlægHej. Jeg igang med at analysere og fortolke "Creme Fraiche" af Suzanne Brøgger. Er er evt. nogen der kunne hjælpe mig lidt? Karakteristik af hende som en hel hed, hvordan udvikler hun sig? Perspktivere til kønsproblematikken i dansk litteratur. Håber der er nogen der vil hjælpe e... -
Hjælp !!
Forumindlægjeg skal til at lave en filmisk analyse af INTO THE WILD af Sean Penn.. Jeg vil gerne vide hvad for nogen scener som afspejler handlingen og Chris McCandles reaktion på det senmoderne samfund? også skal jeg diskuter filmens fremstilling af problematikkerne og deres konsekvenser -
Valle-Inclán
ForumindlægEr der nogle derude, der på et eller andet tidspunkt har stiftet bekendtskab med den meget kendte spanske forfatter: Ramón del Valle-Inclán? Jeg er i gang med at analysere et af hans værker, Luces de bohemia, som er et drama fra 1924, og jeg ville høre, om der var nogle gode input at hente her på...
