Søgning på: historie begreber. Resultater: 18061 til 18080 af 22480
-
AT, uddybe probemstillinger
ForumindlægHej alle. Jeg skriver i AT, historie og engelsk om den spanske borgerkrig og romanen, hvem ringer klokkerne for at Hemingway, som udspiller sig under krigen. Min probemformulering lyder således: Hvad får et menneske til at drage i krig for en politisk overbevisning... Problemstilligner: - Hvad va... -
SSO om WILHELM GUSTLOFF
ForumindlægHey folkens\n\nJeg overvejer stærkt at skrive min SSO i historie. Derfra har jeg indsnævret mig til, at jeg gerne vil arbejde med den skibskatastrofe der overgik det tyske skib Wilhelm Gustloff. Nå, nok om det. \n\nDet korte og det lange er: kender nogen til affæren, og har man da evt kendskab ti... -
Oversætelse
ForumindlægA) Traducción Traduce al español (I) Fodbold er uden tvivl den mest populære sport i den spansksprogede verden. Den spanske fodboldliga er en ad de bedste i verden, og i Latinamerika finder vi nogle af historiens bedste fodboldspiller for eksempel Diego Maradona. Lande som Arge... -
tyske sætninger
ForumindlægHeiij. jeg har prøvet at oversætte følgende sætninger, men ved ikke om det er rigtigt oversat. Håber der er nogen som kan hjælpe mig. A) Nej, det tror jeg ikke = Nein es denke ich nicht. B) Hvem har lavet bilen? = wer hat das Auto gemacht? C) Har de hørt historien? = Haben Sie die G... -
FN-resolution 242
ForumindlægHej...\n\nI historie arbejder vi lige for tiden med "Palæstina-Israel" konflikter...\nMen jeg er gået lidt død i FN-resolution 242 som blevedtaget kort efter arabisk nederlag efter 6-dageskrigen i 1967.\nFx. Hvordan skal følgende sætning forståes:\n"Bekræfter envidere nødvendighede... -
AT - Emne!
ForumindlægVi har til AT fået overemnet "Katastrofe". Imorgen er det sidste frist for valg af fag og emne. Jeg er stadig på bar bund, og ville lige høre om der nogen der har nogle forslag til mulige emner: Jeg har studieretningen Matematik, fysik, samfundsfag, men jeg har ikke tænkt mig at bes... -
god AT disposition?
ForumindlægEr der en som gider se, give respons på denne fremlæggelse af AT-projekt? Det ville altså være super dejligt :D Disposition for AT-fremlæggelse Synopsis: Fremlægger kort synopsis og konklusion Fokus: Internationale reaktioner. Deltage, blande sig. Uddybninger - Stormagternes position under Den ... -
kvote 2 og dårlig tysk karakter
Forumindlægokay så jeg får 10 og 12 i alle de naturvidenskablige fag og engelsk og 7 taller i dansk og historie.. men har altid syntes at det at skulle lære tysk på gymnasiet er spild af tid og ressourcer og har derfor aldrig gjort noget ud af det. Regner med at få 02 i tysk og håber bare at jeg ikke komm... -
AT - Fremtiden. emne: Supermenneske. en smule hjælp :)
ForumindlægHej allesammen på Studienet. Jeg er lige pt, igang med at skrive min synopsis til AT. omkring supermennsket, hvor jeg vil indrage historie og idræt. Da jeg syntes personligt at det gamle antikke grækenland og de olympiske lege dengang er meget facinerne. Hvad jeg da skal stille som spørsmål til m... -
MANGLER GOD KATASTROFE IDÉ
ForumindlægHej :-) - Jeg er i dilemma ligesom mange andre herinde om hvilken katastrofe jeg skal vælge. Jeg tænker, at jeg vil kombinere NG med enten 1) humanistisk fag fx. dansk/engelsk eller historie evt. med samfundsvidenskabelig vinkel. 2) psykologi. Jeg har pt. overvejet orkanen Katrina, me... -
Aktuelt om flygtninge i DK
ForumindlægHej, Jeg skal til AT-eksamen imorgen. Mit emne er flygtninge/flugt og til min fremlæggelse skal jeg jo helst have noget aktuelt med om mit emne. Jeg har søgt lidt på nettet og sådan men synes ikke rigtig jeg kan finde noget. Derfor vil jeg lige høre om der er nogen som har nogle link til nogle ny... -
AT- Darwin - nyt materiale ?
ForumindlægJeg har AT emne om Darwin og hans evolutions teori i fagene biologi og historie. Det historiemæssige dækker beskrivelse af den tid hvor teorier blev fremlagt og hvordan de blev modtaget osv. Det biologiske er selve hans teori. Er der nogen der kunne have en idé omkring hvad jeg kan indrage som no... -
Pesten - fagvalg
ForumindlægHej Jeg har valgt at have om pesten til min AT-eksamen. (Er det ikke korrekt, at pesten kan forstås som en katastrofe? Den indgår i hvert fald i ressourcerummet. Hvis ikke, så har jeg andre emner i baghånden). Jeg vil bare spørge, om der er nogle, der vil anbefale en af disse fagkombinatio... -
Første rejse til månen
ForumindlægHEj....... skal op imorgen... problemformulering: Vi vil gøre kort rede for den kolde krig, med særligt fokus på rumraketter. Vi vil komme ind på udviklingen af raketterne som blev brugt under den kolde krig til rumforskningen og udviklingen af rumraketten. Derudover vil vi diskutere hvad det h... -
Haster ! Dansk eksamen
ForumindlægHej alle.. Har virkelig brug for noget hjælp, jeg har en synops til dansk eksamen, jeg skal have afleveret mandag. Mit uddybnings område er folkeeventyr. Jeg skal derfor have fundet et folkeeventyr hurtigst mulig, og jeg ved bare ikke hvad jeg skal vælge! Det skulle gerne være en historie som jeg... -
SSO: velfærdssamfund og England i 70'erne
ForumindlægSkriver min opgave i engelsk og min lærer vil så gerne ha' at jeg også skal skrive lidt om Englands historie og hvordan samfundet var dengang i 70'erne , da bogen er skrevet i 1973.. det er noget med at familiens forfald i teksten er lig med samfundets forfald... \n\nHvad skete der i 70... -
Irakkrigen og medierne
ForumindlægDa jeg i en AT opgave med fagene historie og engelsk har om irakkrigen, medier og teknologi vil jeg hører om der er nogle der ved hvor jeg kan finde nogle relevante nyhedsindlæg som viser hvordan syntes på irakkrigen er blevet mere og mere negativ gennem årene. Jeg skulle gerne finde 2 stk: en li... -
er det rigtigt hvordan jeg har stillet min problemstilling op... ?
Forumindlæghej jeg har denne problem stilling, og ville spørge om den var rigtigt stillet ? I: Problemformulering Jeg vil i denne dansk/historie - opgave redegøre for hvordan slavernes situation var i romerriget, fra perioden 200f.kr til 100 e.kr, dernæst vil jeg analysere og vurdering slavernes betydn... -
Tid
ForumindlægHej..\n\nJeg er i gang med at skrive en historie opgave. Jeg har lavet en redegørelse afsnit, og derefter en analyse afsnit. Jeg kan ikke finde ud af om det skal skrives i datid eller nutid. I analyse skal jeg jo i dybden med en tekst, skal det så ikke være i nutid??\n\nKan jeg så godt lave redeg... -
Kilder til stormagtspolitik i 30'erne
ForumindlægHey\nJeg har et problem. Jeg skal aflevere Historie opgave her op et par dage, og jeg er i krise, da jeg ikke har nogle rigtige kilder. Kilderne må gerne være om Hitlers udtalelser omkring nogle af de traktater/aftaler der blev indgået, eller om hvordan Englands og Sojvetunionens befolkning havde...
