Søgning på: religion eksamen. Resultater: 18061 til 18080 af 37418
-
at-synopsis - rejser
ForumindlægHej :) jeg skal op til at-årsprøve, og vi har fået emnet rejser som 3.g'erne havde sidste år. Jeg er helt blank, så ville høre om der ikke var nogen som ville lægge deres synopsiser ud så jeg kan få noget inspiration, jeg må skrive i fagene: dansk, engelsk, spansk, old, religion, historie, ps... -
Vil du rette det?
ForumindlægUnterschiede zwischen Ostdeutschland und Westdeutschland Die DDR • Die DDR, Die Deutsche Demokratische Republik = die sowjetische Besatzungszone. • Die Hauptstadt der DDR war von 1949 bis 1990 Ostberlin. • Der Generalsekretär der SED war Walter Ulbricht von 1950 bis 1971. ... -
SRP - Engelsk / Samfundsfag
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP opgave i Engelsk og Samfundsfag. Jeg har tænkt mig at skrive om de sociale forhold (sorte) i USA, men kan ikke inddrage Martin Luther King da jeg havde om det i mit AT forløb for noget siden. Ved jeg kan tage Malcolm X, men synes bare at han er svær at skrive om, da, hv... -
Eksamensprojekt - forslag til saga?
ForumindlægHej alle sammen, Jeg har at skrive eksamensprojekt i Dansk(A) og Religion(C). Mit emne er "Fra Asatro til kristendommen - et religionsskifte i Norden" Jeg har læst Ansgar - og religionsmødet i Norden og mangler sådan set bare en saga jeg kan læse og analysere. Er der nogen der ken... -
Hvor svært er det at få job som gymnasielærer med tysk som hovedfag?
ForumindlægJeg har planer om at studere tysk på uni efter mit sabbatår, og jeg kunne godt tænke mig at blive gymnasielærer efterfølgende. Jeg har hørt, at afhængigt af ens fagkombination kan det være svært at få et job, men gælder det også tysk? Ift. sidefag overvejer jeg fransk, græsk (som giver undervis... -
HJÆLP - måske jeg ikke kan fortsætte til 3g
ForumindlægMine årskaraktere i de afsluttende fag lyder 00 i mundtlig matematik, 00 i skriftlig matematik, 02 i religion, 02 i naturgeografi og 4 i samfundsfag - altså er snittet her på under 2. Men sammen med mine andre årskaraktere i dansk, spansk, engelsk osv. er snittet over 2. Kan jeg blive nægtet... -
antal eksamener
ForumindlægHej, Jeg går i 3.g nu og jeg spekulerer lige over hvor mange eksamener jeg skal igennem i år. I 1.g har jeg været op i samf. mundt. I 2.g har jeg været op i kemi og fysik mundt. Nu har jeg Dansk, Mat (A), hist (A), fransk (A), eng (B), religion (C), old (C), bio (C), idr (C) (som jeg ikke ka... -
KREATIVT PRODUKT - HJÆÆLP!
ForumindlægHej, vi er to piger på 15 og vi er fuldt igang med vores 'projektuge´', men vi mangler et kreativt produkt.. Vores overemne er "Overgange" og vi har valgt underemnet overgangsriter i forskellige religioner og kulturer, fra barn til voksen -- f.eks konfirmation i den protestanti... -
AT!! DARWIN
ForumindlægJeg skriver i fagene biologi og religion.. Skal op imorgen! Men jeg skal vurdere metoderne.. I naturvidenskab har jeg brugt den hypotetisk deduktive og empiriske induktive metode. Er ulemperne ved denne metode ikke at forsøgene kan give forkerte resultater osv. I humaniora har jeg brugt den herm... -
den traditionelle kristne opfattelse af levende og døde organismers funktion?
Forumindlægjeg har valgt at skrive om vitalismeteorien i AT og jeg har valgt fagene religion (C) og kemi (A). en af mine problemstillinger er: • Hvad er den traditionelle kristne opfattelse af levende og døde organismers funktion? for at besvare dette har jeg brugt 5 citater fra 1.mosebog. der står kla... -
den traditionelle kristne opfattelse af levende og døde organismers funktion?
Forumindlægjeg har valgt at skrive om vitalismeteorien i AT og jeg har valgt fagene religion (C) og kemi (A). en af mine problemstillinger er: • Hvad er den traditionelle kristne opfattelse af levende og døde organismers funktion? for at besvare dette har jeg brugt 5 citater fra 1.mosebog. der står kla... -
Fremlæggelse - frimurerne
ForumindlægJeg har skrevet et eksamensprojekt i samfundsfag og religion. Projektet omhandler frimurerne, og jeg synes egentligt jeg har lavet en fin opgave om frimurerne. - Men nu er min udfordring så at sørge for at det bliver en god FAGLIG opgave. Så ville høre om der var nogen der havde nogle gode råd ti... -
Adgangskrav(Religionsvidenskab - KU)
ForumindlægSpecifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B, yderligere et fremmedsprog (begyndersprog A / fortsættersprog B) samt enten historie B, idehistorie B eller samtidshistorie B. Alle fag skal være beståede Vil det være godt nok, hvis jeg har haft samfundsfag på B-niveau og har taget kulturpakken(relig... -
religionsfaglig metode
Forumindlæghej alle. jeg sidder med nogle religions lektier og skal analysere 1. moses bog kap. 1,1-19 om jordens skabelse nogle af de spørgsmål jeg skal besvare er følgende: hvad er talesitruationen?, har teksten en klassifikation?, hvilket verdenssyn og menneskersyn kommer til udtryk? mit spørgsmål er så ... -
Jehovas vidner
ForumindlægHej alle Vi har i øjeblikket i religion om Jehovas vidner. Det sidste spørgsmål i min opgave som jeg ikke synes er svær at have en mening til, er det sidste jeg mangler. Håber virkelig der er nogle venlige sjæle, der vil komme med deres bud her - så jeg kan få lidt inspiration: Spørgsmål : ... -
HJÆLP! Opg om Jerusalem, mangler hjælp
ForumindlægHej Studie-portalen jeg skal skrive en opgave om hvordan det kan være at Jerusalem kan blive ved med at være centrum for religiøse krige og konflikter, der skal inddrages noget helt tilbage fra tidernes morgen :/ Min problemstilling: Byen Jerusalem har været centrum for religiøse krige siden tid... -
SRP om Ku Klux Klan
ForumindlægHej. På tirsdag bliver SRP skudt i gang og jeg får tildelt min problemformulering. Jeg har om Ku Klux Klan i fagene Engelsk (A) og Religion (B). Er der nogle som tilfældigvis har haft om emnet før, og kan anbefale bøger, hjemmesider eller andre kilder? Har ikke været i stand til at låne bøger pg... -
Hjælp til genrebestemmelse og modtagergruppe.
ForumindlægHer er teksten som jeg skal analyser : Jeg vil som min overskrift sige, gerne være sikker på at hvis der ikke står noget om afsenders religion, hvilket der ikke gør, så er det en udefra synsvinkel afsender har til aktiv dødhjælp?? Hvem kan modtagere af teksten være? Er teksten ikke en artikel... -
Ku Klux Klan kan sammenlignes med?
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg er ved at nå til mit sidste, vurderende spørgsmål - som lyder således: Vurder i hvor høj grad Ku Klux Klans terror kan sammenlignes med den religiøse terror, der i dag begås i andre religions navn.. Har fået skrev lidt om Al-queda, men kan ikke finde nok stof til at underbyg... -
Terror.
ForumindlægMit sidste og vurderende spørgsmål i min SRP lyder således: Vurdér i hvor høj grad Ku Klux Klans terror kan sammenlignes med den religiøse terror, der i dag begås i andre religions navn? Jeg er fuldstændig blank? Jeg har en idé om at jeg skal skrive om Al-qaeda, men kan intet stof finde, intet m...
