Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 18061 til 18080 af 27855
-
Diskursanalyse i danskfaglig sammenhæng
ForumindlægMin opgave lyder: "Vurder diskursanalysens anvendelsesmuligheder i samfundsfag og dansk" Samfundsfagsdelen er piece of cake, men jeg syntes at danskdelen er sværere. Jeg tænker selv på at det må være i forbindelse med lingvistiske studier eller noget i den stil. Nogle foreslag? Hvis i h... -
haster! please
ForumindlægHej folks. Jeg sidder lidt fast i den diskuterende del, hvor jeg skal diskutere ETA´s metoder og hensigter i sammenligning med andre nationalistiske organisationer fx.IRA eller al-Qaeda. Har i nogle ideer, til hvad jeg kunne komme ind på eller hvilke samfundsfaglige begreber eller teorier som ... -
Velfærdsstaten
ForumindlægHejsa. Jeg skal lave en samfundsfags aflevering til i morgen og sidder og har lidt problemer med nogle delkonklusioner jeg skal lave. Mine underspørgsmål lyder således: Hvilke krav stilles der til de offentlige ydelser? Hvad er problemerne med de nuværende løsningsforslag? Hvis hidtil løsningsfo... -
Eksamensprojekt
ForumindlægHeej... Så skal jeg igang med eksamensprojekt på HF og skal til at vælge 2 fag og emne at skrive i og om :) jeg har overvejet at skrive i samfundsfag/engelsk, men mit hovede er tømt for emne ideer... er der evt. nogle af jer der kunne hjælpe og komme med et par forslag..?? på forhånd tak :) -
AT 2011: Novellen udenfor
ForumindlægHeeej derude.. Er der nogen som har læst svend åge madsens novelle "Udenfor", som kan forklare hvordan jeg kan kombinere det med samfundsfag til AT? Altså det handler kort om hvordan unge og børn lurer en familie udefra en stakit. du kan læse lidt om novellen her: http://vidensbanken.... -
B: Synopsis, globalisering
ForumindlægHej SP. Sidder og skal lave en synopsis i samfundsfag med hovedteamaet "globalisering". Synopsen skal tage udgangspunkt i noget empirisk materiale - helst en artikel. Jeg har sådan set ikke rigtig noget problem med at skrive den, jeg mangler bare et perspektiv - altså en relevant ar... -
Undersøge og redegøre.
ForumindlægHej. Jeg har en samfundsfags opgave for. Jeg skal undersøge, men ikke redegøre. Undersøg hvad begrebet ”indkomstfordelingen” dækker over, og undersøg hvad tabel 8.3 siger om levekår og social ulighed i udvalgte EU-lande 2008 Undersøg hvilken holdning til lighed der fremkommer i artik... -
FF1 eksempel
ForumindlægHej venner! Vi sidder i en gruppe og prøver at lave vores FF1 opgave men vi er egentlig virkelig forvirret på hvad det er vi skal. Er der nogen der har deres tidligere FF1 liggende som vi må tage et kig på. Vi kører tværfagligt mellem engelsk og samfundsfag. Vh Alma -
SF's borgmestre
ForumindlægHej, Har brug for hjælp til et spørgsmål i samfundsfag. "I hvilke kommuner står SF stærkest?" Jeg har fundet ud af, at der har været/er 6 borgmestre og rådmænd. Så har jeg set, at i 2010+2011 var SF borgmester i København, men jeg vil gerne vide hvor SF er borgmestre henne i år 2013,... -
Cost benefit analyse
ForumindlægHej :-) Jeg skal skrive om fosterdiagnostik i AT i fangene samfundsfag og biologi. Jeg skal lave en cost benefit analyse over fosterdiagnostik, om det kan betale sig at udføre det gratis. Endvidere skal jeg finde oplysninger om hvad det koster hele præcist for samfundet at udføre fosterdiagnostik... -
AT
ForumindlægJeg har tænkt på at skrive om et af følgende emner: Overvågning af londons gader eller: overvågning i USA efter 9/11 Men kan ikke rigtig finde noget materialle til det. Som. f.eks. engelske taler eller terrorloven? Er der nogen som evt. har noget liggende eller ved h... -
AT-EKSAMEN 2011 DOPING
ForumindlægHej alle sammen :-) som mange andre, er jeg også igang med at lave AT. Jeg er dog løbet ind på nogle problemer. jeg skriver om doping inden for cykelverdenen og hvordan doping har påvirket vores samfund. Er der nogle som har nogle ideer til hvordan jeg får koblet "moderne teknologi" ind... -
Indvandringen sæsonbestemt
ForumindlægHej søde mennesker på Studieportalen.dk ! I samfundsfag skal jeg svarer på nogle spørgsmål. Et af spørgsmålene lyder: Indvandringen i Danmark er sæsonbestemt. - Hvorfor? Jeg har simpelthen ledt alle vegne, men der er bare ingen steder jeg kan finde noget om det. Derfor håber jeg meget på, at nog... -
Synopsis
ForumindlægHejsa. Jeg skal skrive en samfundsfags synopsis og har opstillet nogle forskellige problemformuleringer, men jeg har lidt svært ved at vælge... måske kunne i hjælpe mig? problemformuleringerne lyder sådan: Har den større prioritet af individet nedgraderet familien? Har de mange muligheder i de... -
Overvågning vs. demokrati
ForumindlægHej alle jeg er godt i gang med mit AT og er nu kommet til min 3 problemstilling der lyder: Hvilke demokratiske problemer melder sig i forbindelse med overvågningssamfundet? Jeg har om George Orwells 1984 i Engelsk og Foucault i Samfundsfag, hvor jeg har valgt at sætte fokus på overvågningssamfun... -
Ekstremisme - EP (HF)
Forumindlæghej :) Jeg har valgt "ekstremisme" som mit emne til mit EP 2011. Jeg har samfundsfag B og psykologi B inden under, som mine to fag. jeg læste en del om ekstremisme, og om Hitz Ut Tahrir inden. men syns jeg er kørt lidt død? nogen som har nogle forslag til hvad man kunne skrive om, i... -
Den danske kriminalitetslovgivning
ForumindlægHej jeg er i gang med vores samfundsfag projekt i kriminalitetslovgivning, og vi skal besvar nogle spørgsmål om det. Jeg er næsten færdig med den lille rapport, men har problemer med denne spørgsmål: Hvorledes forebygger den danske stat mod kriminalitet? Resocialisering skal inddrages. Håber på... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHej Jeg skal i samfundsfag 0-B skrive en synopsis, der der lægger op til en diskussion og sammenligning af opvækstvilkår og socialisationen i h.h.v. Danmark og Afghanistan - og har i den forbindelse læst en masse omk. de danske og afghanske forhold, men jeg kan ikke få stillet problemformuleringe... -
AT eksamen - Metodeafsnit
ForumindlægHey. Jeg er ved at færdiggøre mit talepapir, men jeg vil meget gerne have hjælp til metode overvejelserne. Altså hvilke svagheder har den kvalitative metode i samfundsfag. Jeg har skrevet af fordele ved den er at man kan se på personlige udtalelser. Men vil meget gerne uddybe det. Og hvilke forde... -
SRO problemstilling
ForumindlægJeg skal til at skrive SRO indenfor samfundsfag og oldtidskunstskab, og emnet skal indeholde noget med demokrati. Jeg har tænkt på at skrive om demokrati indenfor de arabiske lande/kvinderettigheder i de arabiske lande. Er der nogen der har foreslag til hvilke problemstillinger jeg kan skrive ???...
