Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 18081 til 18100 af 60468
-
Engelsk grammatik delprøve 1 - Hvordan forklarer jeg reglen med at "about" og "that" ikke må stå ved siden af hinanden?
ForumindlægHej alle, Jeg sidder netop og skal lave en grammatikaflevering, hvor jeg skal finde fejlen i følgende sætning: "Derek begins to think more about that he has to sort things out with Karen" Hvordan forklarer jeg reglen om, at man ikke må sætte "about" og "that" ved... -
HJÆÆÆÆÆÆÆLP
Forumindlæghej jeg ville lige spørg om noget. Jeg går i STX og har naturvidenskabelig linje i 1.g kom jeg ikke op i nogen eksamener. i 2.g kom jeg op i engelsk mundtligt og fysik mundtligt begge på b. dvs 2. og nu i 3.g har jeg de her fage: Dansk A. Historie A. Matematik A. Kemi A. Samf... -
gl- Matematik B Studentereksamen
ForumindlægHej alle Fredag den 25. maj 2012 var jeg til skriftlig eksamen i Matematik på B niveau. Jeg plejer godt at kunne løse de stillede opgaver i delprøven med hjælpemidler, men dette sæt havde jeg ret svært ved... Jeg synes mange af spørgsmålene var formuleret på en forvirrende måde.. Har I de... -
HF til videregående uddannelser?!
ForumindlægEr det muligt at få et godt gennemsnit på HF? Nogen der har gode erfaringen med at tage en HF og derefter en lang videregående uddannelse? Nogen der har en mening om STX vs. HF? -
2 spørgsmål
ForumindlægFor det første.. Hvis man blev færdig med hf i 2008 og når man skal søge ind til vid.udd. ganges eksamesnittet med 1,8 eller har jeg misforstået? Og hvis jeg nu vil læse radiograf kigger jeg inde på ug hvad deres adgangskrav er. Så står der ; - studentereksamen (stx), højere forberedelseseks... -
Hjælp til krav til indledning + metasprog i indledningen
ForumindlægSidder pt og skal skrive min indledning til SRO, og har lige indset at jeg var gået i gang med at lave en indledning som man ville i dansk, i stedet for den man ville lave til SRO/SRP, hvilket fik mig til at indse at jeg faktisk er ret usikker på hvordan man laver indledning - derfor, er det okay... -
10-tal
ForumindlægHvordan scorer man et 10 tal til mundtlig eksamen i Engelsk A-niveau? -
Gælder første afsluttet år som c-niveau bevis når man studerede på a-niveau
ForumindlægSagen er den, at jeg i sin tid gik på gymnasiet, men stoppede i 2.g. og fuldførte derfor ikke studiet. Jeg skal til at tage enkeltfag, men jeg ved ikke om jeg fx kan bruge mit bevis fra 1.g, hvor jeg var til eksamen i engelsk - når jeg nu egentligt læste det på a niveau. Har jeg så et bevis for ... -
Pensum
ForumindlægHej Står og skal til terminsprøve i matematik 1-årigt A-niveau. Jeg er ikke sikker på hvad man skal kunne til prøven uden hjælpe midler. Nogen som ved det? -
samf A - hvad lære man
ForumindlægHej. Er der nogen emner som man lære i faget samfundsfag på A-nivue? Hvad har i fx lært ind til videre? -
Karakter, er man bestået eller ikke bestået
ForumindlægHej. Jeg har fået 02 i skriftligt på A-niveau, og 02 i mundtligt. Men fik 00 i skriftligt til eksamen. Er min engelsk A bestået eller ikke bestået? På forhånd tak. -
Hjælp...please
Forumindlæghej...jeg er en 10.klasse-elev og jeg står i et svær position ligenu... Det er at jeg er i tvivl om jeg skal vælge htx eller stx: Jeg vil på univesitet og vil være læge og interesere mig meget for matematik og fysik/kemi, jeg fik 10 i årskarakter og 10 i afgangsprøven i fyisk/kemi i 9.klasse og e... -
Udviklingsroman ?
ForumindlægHejHvordan siger man "udviklingsroman" på engelsk?Jeg vil gerne til eksamen hvor jeg skal op i Romanen 'About a Boy' kunne sige: The novel 'About a Boy' belongs to the genre >>udviklingsromanPå forhånd tak for hjælpen. -
omdrejningslegemer opgaver
ForumindlægHejsa Allesammen, Nogen der kan hjælpe mig med opgave 4 og 5 i dette matematik projekt? nogen derved hvilken formel man skal bruge? tak på forhånd. se vedhæftet fil -
Ukendte ord..
ForumindlægHej, har du nogle ord som der ikke er så mange der ved hvad betyder eller i det hele taget nogle seje ord såsom: Onomatipoietikon=lydord... Som kan bruges til den danske mundtlige eksame.. -
Side- og linjehenvisning
ForumindlægHej, jeg sidder og laver 'den non-fiktive engelsk stil'. Men jeg har glemt om man i engelsk stilen indsætter side- og linjehenvisning efter citater?? -
SRP - "Krigen mod terror - Set udfra et udenrigspolitiskperspektiv" Historie A Engelsk A Ideer?
ForumindlægHej, jeg skal snart til at skrive SRP, men jeg vil høre om der er nogle som har nogle gode ideer til hvad jeg kan kigge på af materiale eller dykke mig ned i ift. mit overemne "Krigen mod terror - set udfra et udenrigspolitisk perspektiv" i fagene Engelsk A og Historie A. Kom med alt i... -
Til AT: Bud på hvorfor der tales engelsk i filmen Chocolat, som foregår i Frankrig, af Lasse Hallström?
ForumindlægHej! Jeg skal lave en sociolingvistisk analyse af filmen Chocolat - skal fremvises i morgen, så det haster lidt :) Jeg lægger et fokus på hvorfor sproget bruges som det gør, men hvis der er andre fokus(ser), er de meget velkomne :) er på bar bund lige nu. 1) Hvorfor tales der engelsk i filmen, s... -
Karakter gennemsnit af et fag
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål vedrørende karakter gennemsnittet af et fag. Det lyder således: Jeg skal bestå Spansk A for at komme ind på min uddannelse. I min årskarakter har jeg fået 02 skriftligt og 4 i mundtligt. Jeg skal til mundtlig eksamen. Hvilken karakter skal jeg have her for a... -
Hvad sker der hvis man dumper
ForumindlægHej jeg var til dansk eksamen og fik 00, noget jeg aldrig har fået før i dansk eller har været tæt på, på nogen måder. Jeg skal på Gymnasium STX efter sommerferien, men skal jeg så op til en prøve i sommerferien eller hvad? På forhånd tak :-)
