Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Hjælp til krav til indledning + metasprog i indledningen

24. februar 2018 af bach3103

Sidder pt og skal skrive min indledning til SRO, og har lige indset at jeg var gået i gang med at lave en indledning som man ville i dansk, i stedet for den man ville lave til SRO/SRP, hvilket fik mig til at indse at jeg faktisk er ret usikker på hvordan man laver indledning - derfor, er det okay at bruge metasprog i indledning (altså brug af pronominer som 'jeg') og er det meningen at jeg direkte skal skrive hvad jeg vil undersøge i opgaven?


Svar #2
24. februar 2018 af bach3103

Takker!


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. februar 2018 af Audioholic

En indledning skal opbygges som en "tragt" , hvor man indkredser sit emne, samt gør det relevant og interessant for læseren.
- Prøv så vidt muligt at undgå metasprog - det virker bedre med passiv syntaks - det er mere overbevisende og akedemisk. Brugen af passiv flytter fokus fra dig, hvilket umiddelbart får opgaven til at fremstå mindre subjektiv.
Det iagttages at, eller Det kan ses, at er bedre end: Jeg tænker, at..., jeg synes, at...

Brugbart svar (0)

Svar #4
26. februar 2018 af Anders521

Hvis phd-afhandlinger og især forskningsartikler der er fagfællebedømt bruger metasprog, så er det vel også i orden at bruge det i en SRO. 


Skriv et svar til: Hjælp til krav til indledning + metasprog i indledningen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.