Søgning på: mediefag analyse. Resultater: 18081 til 18100 af 24062
-
In medias res?
ForumindlægHej Jeg skal analysere en novelle og den starter sådan her: “Twice I have sat next to a famous man on an airplane. The first man was Jason Kidd of the New Jersey Nets.." Ville du mene at novellen starter in medias res? -
"Dem" eller "dig"
ForumindlægJeg er igang med at analyserer et interview mellem Fogh og arabisk tv, efter Muhammed-Krisen. Anders Fogh omtaler den person han snakker til, som "Dem" i stedet for "dig". Er der nogle der kan hjælpe mig med hvilken funktion det har? "Jeg kan fortælle Dem" -
Problemstiiling? en rød trød??
Forumindlæg´Hej, jeg er ved at analysere en bog som handler om drab.. Jeg skal undersøge og give en agumentation af en problemstilling, hvor de enkelte afsnit godt må afsluttes med en kort sammenfatning(opsamling/delkonklussion), Hvor der til sidst står: hermed sikres der sammenhæng (rød trød) i besvarelsen... -
1. års SSO
ForumindlægJeg kan ikke lige huske hvad den hedder i 1.g, men det er den, der er tilsvarende for 3.g'eres SSO. Jeg skal skrive en danskopgave, skal finde noget at analysere, sammenligne etc., altså ingen særlige kriterier. Det kan være en roman, en novelle, en film, et digt, en digtsamling, to film til ... -
digte
ForumindlægDa jeg har fået til opgave at analysere og fortolke et af følgende digte, kunne jeg godt tænke mig at høre, hvilket et i synes er bedst, for må indrømme, at digte ikke høre til min stækeste side.1) Thøger Larsen - Den danske sommer2) Cecil Bødker - Følgesvenden3) Klaus Rifbjerg - Livet i badevære... -
Prins Hvidbjørn - værdier??
ForumindlægHej allesammen. Jeg kunne seriøst godt bruge noget hjælp! Jeg er igang med at analysere eventyret "Prins Hvidbjørn", og der lyder et følgende spørgsmål: #Værdier? Hvilke ting kalder eventyret for værdifulde?". Jeg kan ikke rigtig forstå, hvad de mener. Kan i hjælpe mig? :-) ... -
hjææælp
ForumindlægHar fået til opgave at skrive en dansk stil om billedet babelstårnet! det må ikke være en billed analyse og heller ikke en historie.. det skal være mine andre tanker!! Nogle som har set billedet før! og har nogle råd til hvad man kunne skrive og hvordan man kunne stille det op! Hvorfor nogle tank... -
Kvium
ForumindlægJeg er netop igang med at foretage en større analyse af Michael Kviums maleri "Handling". Dog sidder jeg lidt fast i perspektiveringen, nogle der har nogle forslag til andre malerier/tekster/skulpturer jeg kan perspektiverer til?Mvh. MissyE:) -
identitet fremlæggelse ideer (haster)
Forumindlæghej alle sammen. Jeg skal i næste uge fremlægge om identitet så næsten alle i klassen ved hvad det handler om, men problemet er at jeg ik ved hvordan jeg skal fremlægge det, nogen har tænkt sig at skrive digte og analysere personens identitet bag efter men det har jeg ikke tid til . Nogle ideer ? -
Mundtlige del
ForumindlægJeg skal igang med at forberede mig til den mundtlige del, men ved ikke hvor jeg skal starte !! Jeg vil virkelig gerne klare mig godt og ha en god karakter, men er i tvivl om AT.. Er der nogen der har meget styr på AT og kan hjælpe mig hvis jeg sender min synopsis ?? Jeg har om Den politiske rejs... -
KVINDEKAMPEN
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive en problemformulering, men jeg aner ikke om hvad endnu. har valgt emnet kvindekampen (rødstrømpenbevægelsen) - nogen der har nogle gode idéer til hvad jeg kan lægge fokus på? Vil gerne analysere et digt (eller to, der evt. modsiger hinanden), nogen der kan komme ... -
Harmonik. STREEES!
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal fremvise min musik-eksame imorgen. Jeg skal analysere 'A girl I knew' med Savage rose. Jeg skal fortælle lidt om Harmonikken: arkorder, og tonalitet. Er det en modalharmonik, funktionsharmonik, Bluesharmonik, U-harmonik, Anti-harmonik eller mix? Er der nogen de... -
Toil and Temptation af Michael Kamber
ForumindlægEr der nogen, der på et tidspunkt har været i gang med at analysere "Toil and Temptation" af Michael Kamber? Novellen siger mig bare ingenting, selvom jeg har læst den flere gange efterhånden. Nogen, der eventuelt har et essay om det, som jeg kan få noget inspiration fra? Det kunne vi... -
Matematik i AT, det gyldne snit
ForumindlægHej allesammen Jeg kunne godt tænke mig, hvordan jeg kunne inkorporere matematik sammen med faget Oldtidskundskab. I oldtidskundskab har jeg tænkt mig at analysere nogle skulpturer og se på, hvordan kropsidealet var. I matematik kan jeg udlede tallet phi og forklare det gyldne snit, men hvorda... -
hvad betyder disse begreber ?
ForumindlægHeej , jeg ville høre om en af jer ved/kan forklare mig hvad følgende elementer fra den litteræreperiode er og hvad de indeholde: rationalismen det moderne gennmbrud symbolismen ekspressionismen socialrealismen modernisme postmodernime de skal gerne kunne inddrages i en dansk stil - altså komme i... -
Indledning
ForumindlægHej Alle Jeg skal skrive en indledning ud fra dette her, og jeg er helt lost.. jeg håber at der er nogle der kan give mig en hjælpende hånd. Ved du hvad der definerer en jeg-fortæller? Vi bliver igennem vores skolegang husket på at vi skal kunne analysere en tekst og definere fortælleren, men v... -
Billigsikring? Nogle der kender dem :-)
ForumindlægJeg har fået en erhvervscase om http://www.billigsikring.dk, her skal lave en masse analyser af virksomheden og finde ud af, hvordan de kan få endnu flere kunder til sig. Er der nogle af jer, der enten har lavet en lignende erhvervscase eller en opgave om billigsikring? Jeg mangler lidt inspira... -
Tyngde af Jens Blendstrup - Litteraturhistorisk placering? Realismebrud?
ForumindlægHej SP, Jeg sidder og er i gang med min dansk opgave i genren litterær artikel, hvor jeg skal analysere og fortolke Jens Blendstrups novelle Tyngde. I min opgave bedes jeg lave en perspektivering, hvor jeg skal inddrage viden om "den nye realisme", til at placeres novellen litteraturh... -
Modeller?
ForumindlægMin problemformulering lyder således: Foretage en kort beskrivelse af, hvordan Londons værtskab for OL 2012 påvirker byens udvikling og markedsføringen af byen. Analyser hvordan Londons OL-værtskab påvirker den britiske økonomi. Vurder de langsigtede effekter af OL-værtskabet, både på samfu... -
Sønner af den tavse tid!!!!
ForumindlægJeg er i gang med en dansk afl. hvor jeg skal lave en analyse og fortolkning af et digt, der hedder "Sønner af den tavse tid" hvis der er nogen der skrevet om den vil jeg gerne bede om lidt generalt hjælp til den. Hva som helst kan bruges...\n\nHilsen Line\nTak
