Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18081 til 18100 af 28854
-
Hjælp til NF eksamen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægJeg skal til eksamen i NF d. 21. Juni, og kunne i den forbindelse godt bruge hjælp. Bl.a til at analysere nogle figurer, og finde på noget klogt at sige til min eksamen. Eksamenen er tværfaglig : Biologi, Geografi, Kemi. Kunne godt bruge et syn på alle 3 fag. Emnet er EL i i-og ulande. ... -
mundtlig bio - Eutrofiering i havet
ForumindlægHej alle Jeg har en smule svært ved det emne, som jeg har trukket til min mundtlige biologi. Er der evt en fra næstved som er en haj til det med økologi, som kunne tænke sig at tjene lidt penge i aten. så må i meget gerne kontakte mig på 22292289 :) jeg håber at der er en som kan hjæl... -
2g opgave om rusmidler.
Forumindlæghejsa.. jeg er igang med at skrive 2.g opgave, om rusmidler, men har et lille problem med et spørgsmål.. i opgaven indgår matematik og biologi. spørgsmåley lyder sådan: Giv v.h.a et eksempel en matematisk beskrivelse af mængden af stof i kroppen ved regelmæssig indtagelses af stoffet? håber på a... -
Bedømmelse
ForumindlægHej Jeg har lige fået min rettet rapport om PCR tilbage, og er godt nok utilfreds med bedømmelsen. Der er nogle kommentar som, efter min mening, holder slet ikke. Det er min biologi lærer der har rettet den og jeg synes at det er uretfærdig bedømmelse. Er der ikke nogen der kunne kigge på den og... -
24-timers eksamen i Bio B, hukommelse
ForumindlægHar lige trukket mit spørgsmål til biologi B 24-timers eksamen. I spørgsmålet står bl.a. "Du skal forklare, hvad korttids- og langtidshukommelse er, og kort belyse hvilke ændringer, der sker under hukommelse, indlæring og lagring." Er det nogen, der kan forklare mig de ændringer, ... -
24 timers eksamen - hormoner hjælp!!
ForumindlægHej derude, jeg kunne godt bruge lidt vejledning omkring min opgave som jeg har trukket. Har allerede svaret på spørgsmålene men det kunne være rart hvis nogle ville kigge det igennem og se om jeg mangler noget eller om der er fejl, er nemlig ikke den skarpeste kniv i skuffen til biologi. ... -
Gødningssalte
ForumindlægHej. Jeg sidder lige med et spørgsmål i biologi som jeg ikke helt kan svare på. Nævn to gødningssalte og nævn to molekyler, hvori de to gødningssalte indgår i hos planten. Jeg tænker at nitrat og ammonium nok er svarene på et af spørgsmålene, men jeg er lidt usikker på hvilket et af dem. Hvis... -
Kulhydratomsætning
ForumindlægHej alle. Jeg har nu trukket mit emne i Biologi b-niveau, men jeg synes det er et utroligt svært emne og har derfor brug for en som kan hjælpe mig at forklare mine bilag. Håber der er nogle som har lyst ! - Jeg har vedhæftet et af bilagene, så I kan danne jeg et billede af, hvordan de... -
Fedtstoffers kemiske opbygning
ForumindlægHar siddet med det her i lang tid og fatter ikke en brik og står og skal til NF-eksamen på onsdag. har styr på biologi delen, men kemi delen er ret sort for mig Er der nogle der kan hjælpe mig med at forstå den kemiske opbygning noget bedre? skal kunne tale ud fra et billed af den k... -
HJÆLP! Stamceller - transskriptionsfaktorer - induktiv metode
ForumindlægHej, Jeg skriver om stamceller i AT i fagene religion og biologi. Jeg har problemer med at finde en kilde, som forklarer en induktiv metode ved forskning af stamceller. Forskerne har forsøgt at finde transskriptionsfaktorerne, som er essentielle i ES, og dette måtte have foregået ved en indukti... -
Primærproduktion og græsningsfødekæde?
ForumindlægHej... Jeg sidder lidt fast her i min eksamen i biologi... Har 2 spørgsmål, jeg håber nogen kan hjælpe med.. 1. Hvilke faktorer der kam have indflydelse på planternes primærproduktion? 2. Diskussion af planternes rolle i græsningsfødekæde, samt hvorfor planterne er afhængige af nedbryderfødekæ... -
Vægtøgning i 40-50 års alderen
ForumindlægHej jeg har fået mine eksamensspørgsmål til min 1.g eksamen i biologi, men et af spørgsmålene kan jeg simpelthen ikke finde svaret på. Spørgsmålet er hvorfor man ofte begynder at tage på, når man bliver 40-50 år, selv om man hverken spiser mere eller nedsætter sit aktivitetsniveau. Jeg i... -
Hvad er virksomme stoffer?
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med min 24-timers biologi eksamen og har fået en tabel jeg ikke fuldstændig forstår. Figuren er på det vedhæftede billede. Delen jeg ikke forstår er: hvad er forskellen på bekæmpelsesmidler og virksomme stoffer? For hvis det er den andel af bekæmpelsesmidlerne... -
Cellemembranen??
ForumindlægHej! Jeg skal til biologi C eksamen om et par dage og sidder og kigger lidt på de spørgsmål jeg har mulighed for at trække. Der er et spørgsåm omkring cellerne, hvori der indgår et underspørgsmål som hedder: • En vurdering af hvilken rolle cellemembranen spiller for opretholdelsen af e... -
Hjælp med betaling.
ForumindlægHejsa jeg læser på Stx og skal op i mundtlig Biologi (A) 24. timers eksamen. Jeg trækker et spørgsmål på mandag d. 24. juni. Er det noget du kan hjælpe mig med, så må du MEGET gerne skrive til min mail [email protected] eller på tlf. 27 13 69 49. vh. Oktay Bagiran -
gærsvampe
Forumindlæghej alle sammen.. sidder her og laver biologi opgave og er nu gået i stå.. opgaven handler om gæring af glukose til alkohol.. håber nogen af jer hjælpsomme kan hjælpe mig. opgaven lyder således!!! hvilken betydning har gæringen for gæringsvampen??? hvor i naturen finder man gærsvampe?? og hvil... -
Kartofler og osmose
Forumindlæghey derude, Er der nogen der kan et link til en rapport eller en øvelsesvejledning til et forsøg i biologi, hvor man skal "finde kartoffelcellers isoosmotiske koncentration"? Jeg aner nemlig ikke hva man skal, så håber der er nogen der kan hjælpe. Har llige søgt herinde, men synes ikke... -
Punktforurening
ForumindlægHey, jeg sidder med et spørgsmål jeg skal forberede til biologi eksamen, spørgsmålet er: Forklar hvad der sker i et vandløb i forbindelse med punktforurening med organisk stof. Mit problem er at jeg ikke rigtig kan finde ud af hvad "punktforurening" betyder. Jeg har fået at vide... -
Idéer til en KREATIV planche
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til den her fremlæggelse, da det er imorgen jeg skal fremlægge om biologi for 7 klasserne. Jeg har først i dag trukket et fag, så jeg har ingen idéer til planchen. Så derfor beder jeg inderligt at i vil give mig nogle fantastiske idéer! Mine emner er om skoven ... -
atombomben
Forumindlægjeg sidder midt i AT8 hvis det kan hjælpe nogen men kort sagt har jeg et biologi spørgsmål der lydder sådan: En analyse af hvilke biologiske konsekvenser atombomningen havde for folkene i Hiroshima og Nagasaki håber der er nogle der har nogle guldkorn eller gode links for det er sku svært at fin...
