Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 18141 til 18160 af 48880
-
Diskuter alternative krisebekæmpelse under depressionen 1929 USA
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med den sidste del af min srp om Børskrakket 1929 i USA. Mit sidste problemstilling lyder sån her : Diskuter om man kunne have ført alternative politikker til krisebekæmpelsen. Jeg er gået lidt død i det så nogen der lige vil hjælpe mig lidt igang :) Give lidt eksemp... -
til eksamen imorgen ..
ForumindlægHeeeej alle sammen , er der nogle der kan hjælpe mig sidder og kæmper med min opgave til eksamen imorgen .... HJÆÆÆÆLP MIG ! det handler om Politik . straffeloven unge og Krimminalitet .. 1 HVAD ER STRAFFELOVEN ? 2. KAN MAN OVERTRÆDE ANDRE LOVE ? 3 HÆVN ELLER RESOCIALISERING Håber der... -
Stalingrad
ForumindlægJeg har en problemformulerin der lyder: En vurdering af betydningen for krigens videre forløb af det tyske nederlag ved Stalingrad: militært, økonomi og politisk. Er der nogle der kender nogle der kender nogle gode bøger og hjemmesider om Stalingrads økonomi og Stalingrads politik. Og på forhånd... -
Materiale om Højre-fløjs partier og bevægelser i Europa
ForumindlægHej allesammen. Er der nogle af jer som kan anbefale bøger, artikler, foredrag, TV-udsendelser (fra nettet) eller andet om højre-fløjs partier og bevægelser i Europa? Vi søger informationer om deres livsanskuelser, bevægelsernes udvikling og et overblik over hvordan deres nyere fremgang i politi... -
AT Historie - HJÆLP
ForumindlægHejsa.. jeg sidder med en artikel fra Politikken som beskriver et parforhold i 1980. Men i metoden skal jeg forklarer hvordan jeg har analyseret den ( kildekritik) også skal jeg vurdere om indholdet i artiklen passer eller ikke. Jeg kan jo ikke vide om det journalisten har skrevet er rigtigt el... -
Hvorfor "Im Jahre" med -e?
ForumindlægPolitikens ordbog siger ud for i år 2000 -(Im Jahre) 2000. Det forvirrer mig en smule, at der skal stå 'Jahre'. Ved godt, Jahr tilføjer -e i flertal, men skulle det så ikke hedde in den Jahre (og så skulle der jo faktisk også et -n på, da vi jo er i dativ flertal....). På forhånd tak! -
At: faglig metode
ForumindlægHej! Jeg sidder og skriver AT-synopsis. Jeg har benyttet medialiseringsteorier til at beskrive hvordan politikere selciscenesætter sig selv gennem medierne. Er der nogen der kan hjælpe mig med at beskive "materialer, teorier og metoder". Angående metode skal jeg helst bruge nogle fagb... -
Tema, budskab og målgruppe ?
ForumindlægHej :) Jeg har her en artikel og jeg har lidt svært ved at finde frem til budskabet, tema og målgruppen ? http://www.information.dk/194418 Jeg har fundet ud af at temaet måske kan være "tilknytning til danmark" og at målgruppen, er dem som interesserer sig for politik (men ved ikke hv... -
Er det en artikel, reportage?
ForumindlægHej alle Jeg skal op til prøve på tirsdag hvor jeg skal analysere en tekst fra Politiken, men jeg er blevet i tvivl på hvad det er for en tekst. Jeg har næsten gjort analysen færdig, men jeg ved ikke om det er en nyheds-, baggrund-artikel, reportage osv. og håber på et par kloge hoveder her inde ... -
Imperialisme 1870-1914
ForumindlægHej jeg skal op til eksamen i imperialisme og har fået udleveret følgende materiale: www.verdenidanskperspektiv.systime.dk: jarlen af cromer om ægypten 1908 www.verdenidanskperspektiv.systime.dk: john A Hudson: imperialismen et studie, 1902 www.verdenidanskperspektiv.systime.dk. W.F Blunt: stor... -
Konservatisme fordele/ulemper
ForumindlægHej. Jeg er i den situation, at jeg skal lave et oplæg på klassen om ideologien konservatisme. En af opgaverne lyder så på, at jeg skal diskutere fordele og ulemper ved nævnte ideologi. Så tænkte om der måske er nogle herinde, der er meget inde i politik, og kunne komme med nogle gode indpu... -
SU - Partier
ForumindlægJeg er lige i gang med et skoleprojekt... og jeg er nysgerrig efter at vide, hvordan følgende partiers SU-politik er i grove træk - altså om de vil røre SU'en og hvordan: Venstre Konservative Liberal alliance. Det er ikke noget dybdegående, men bare overordnet. :) - om overs... -
De konservative - Liberalkonservative Eksepmler
ForumindlægJeg er kommet frem til at det konservative folkeparti er et liberaltkonservativt parti. Jeg har mine ideer, om til hvorfor de også er liberale. Og jeg vil sige at det er på grund af deres holdninger til skattelettelser og brugerbetaling. Og det konservative ses tydeligt i deres kirke og... -
- Angående socialisme vs liberalisme.
ForumindlægHej, jeg har fået stillet et spørgsmål angående socialisme vs liberalismes politik! Jeg skal skrive om dette på cirka 1-2 sider, og det ville glæde mig rigtigt meget, hvis jeg kunne få nogle ideer om hvordan jeg skal starte - Tak på forhånd, her er sprøgsmålet! 1. Sammenlign synet på øk... -
USAs FREMTID - HASTER!
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg har brug for hjælp til at finde en artikel der vedrører USAs fremtid, vedr. politik ,skolesystemet eller hvad man nu ellers kan finde på. Jeg skal bagefter kommentere på artiklen (200 ord), så det må gerne være noget med "hold i" ;-) Jeg synes det er lidt uovers... -
Israel-Palæstinakonflikten (kilder)
ForumindlægHej. Har fået til opgave at analysere den israelske indrigspolitiske sitatution inden for de seneste 10 år på baggrund af selvvalgte kilder. Her skal det helst være nogle kilder der viser hvorledes deres politik er med til at fastholde konflikten med palæstinenserne. Nogen der umiddelbart har fo... -
USA's udenrigspolitik
ForumindlægHej alle Jeg er ved at lave en diskussion over Roosevelts rolle i udformningen af udenrigspolitikken efter 2. verdenskrig. Men jeg synes ikke jeg kan finde nogle argumenter for hvor det var godt at USA trådte ind i krigen og udviklede politikken. Kender I nogle gode hjemmesider eller har nogle g... -
Apartheid
ForumindlægJeg skal ud fra min analyse i min SSO, forklare de bagvedliggende faktorer (processer, strukturer): sociale forhold, levevilkår, politik og økonomi osv. længere tilbage i tiden og op til 1948. Jeg synes simpelthen at det er så svært at finde materiale, er der nogen der vil være sød at hjælpe? ... -
Opstil model over indikatorer
ForumindlægHej derude! Sidder og kæmper lidt med en opgave som lyder således: 1. Lav en model over indikatorer for et lands økonomiske konjunktur med udgangspunkt i bilagene (Jyske Bank: Konjunkturudsigt og Politiken: Økonomisk barometer)) Bilagene har jeg forstået, men det er helt praktisk, hvordan denn... -
Konkurrence demokrati eller deltagerdemokrati
ForumindlægHej folkens. Hvilken typer demokrati er der tale om her. Er det et konkurrence demokrati eller et deltagerdemokrati. Det lyder følgende a) Offentlig debat med inddragelse af befolkningen er et værn mod folkeførende politiker? b) I et repræsentativ demokrati aflastes borgerne fra at skulle tag...
