Søgning på: historie noter stx. Resultater: 18141 til 18160 af 33650
-
Kvadratrod og potens, hjæææælp
ForumindlægHey . Jeg kan ikke rigtig få det til at passe .. nogle der vil være behjælpelige? Det er opgave 339 i den orange systimes STX MAT AB1 opgaver.. 21/2*2*√23/3√2 .. den skal give 3√25 .. skrevet på en anden måde: 2^½*2*kvrod2^3/tredje kvrod af 2 .. ..resultatet skal give ... -
høje karakter på gymnasiet
Forumindlæghey folks :) jeg er ude efter en ny bog, men jeg kan slet ikke finde den nogen steder fordi jeg har ikk titlen på bogen. hvis nogen af jer ved hvilken bog jeg snakker om, så bare kom med jeres bud. info om bogen: den er skrevet af 2 elever der har gået på gymnasiet (stx) og nu studere de i KBH... -
udvinding af olie fra kalk.
ForumindlægHej! Jeg står og skal aflevere en eksamens opgave på fredag, og er ærlig talt ikke gået igang.. Meget dumt! Jeg skal lave en rapport om udvinding af olie fra kalk og jeg ved ærlig talt ikke en skid om det! Nogen der ligger inde med en opgave jeg kan kigge på? STX opgaver helst :) Jeg havde tænk... -
Forforbrænding af råolie – afstemt reaktionsligning
ForumindlægHej alle. Jeg er ved at skrive min afsluttende opgave i NV om fossile brændstoffer i 1.g på STX. I opgaveformuleringen er følgende spørgsmål: "Forklar hvad der sker under forbrænding af råolie – opskriv en afstemt reaktionsligning." Syntes det spørgsmål er lidt vanskeligt at sv... -
Personlige pronominer - Spansk
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med en spansk aflevering på B-niveau fra STX.. Jeg skal vurdere om de sætninger jeg har fået skal være akkussativ eller dativ. det er personlige pronominer: 1. He comprado el periódico pero no he leido el periódico. 2. Me ha enseñado la... -
Kan man dumpe?
ForumindlægHej! Jeg skal snart op til eksamner, jeg har valgt en HF og har fået brev på at jeg meget gerne skulle være optaget hvis jeg består min afgangseksamen. Hvad sker der hvis jeg nu dumper til fysik? Eller mundtlig matematik? Kommer jeg så ikke ind? Jeg har nemlig hørt at man godt kan komme ind på S... -
Hjælp til projekt
ForumindlægMin veninde og jeg går i 8. klasse, og vi er ved at lave en rapport om Rybners gymnasium. Så hvis der er nogle der er ved at tage en STX på Rybners gymnasium, der ville være rigtig flinke at svare på følgende spørgsmål: 1. Hvad er det bedste ved Rybners gymnasium? 2. Hvad er det værste ... -
Lektiehjælp søges
ForumindlægHej. Jeg er en pige på 18 år, der søger en lektiehjælper idet jeg skal op til eksamen i Matematik A her til sommer. Jeg går på 3. år på STX i Aalborg, og vil derfor gerne allerede nu begynde at få alt det man skal vide på plads til eksamen i matematik. Jeg tænker det det kunne være en gang om u... -
Mangler værelse eller rumbo Aalborg.
ForumindlægJeg er en ung fyr på 21, jeg er lige startet på en STX, på Aalborg Studenterkursus. Jeg mangler et sted at bo fra den 15. december og derfor leder jeg efter et værelse, eller en, der er interesseret i at finde en dele lejlighed. Det er lige meget om du er mand el. kvinde, alder betyder helle... -
Fysik- Tryk- Stor Hjælp
ForumindlægHej jeg har ved lagt et dokument, jeg har lige skiftet klasse, og har fundet ud af, at den gamle klasse jeg gik i, rent faktisk er bagud. Derfor fik jeg ideen om, at få hjælp herinde, det er meget vigtigt, håber jeg kan få hjælp af nogen, Jeg vil have hjælp til, hvordan man løser opgaverne og, hv... -
1,08
ForumindlægHej alle. Er lidt i tvivl om 1,08 reglen gælder for mig. Jeg blev student fra Stx i 2008 og vil gerne søge ind på universitet her til sommer. Jeg er altså igang med mit 2. sabbatår og de steder hvor jeg har læst om gange-reglen står der at den kun gælder hvis man starter indenfor 2 år. Det vil al... -
Hjemmeundervisning
ForumindlægHej! Jeg er en pige på 17 år, der går i 1g på stx. Jeg har altid været glad for at gå i skole, men er meget syg for tiden. Jeg døjer meget med ondt i maven og opkast osv, og har gjort det i godt 6 måneder nu. Lægerne gør deres bedste, men de ved ikke hvad det kan være. Er der nogen mulighed... -
Utrolig lavt gennemsnit
ForumindlægHej, Jeg kunne godt tænke, at få noget hjælp her. Jeg afsluttede STX i 2009, og kom ud med et gennemsnit på 2,6 (jeg har ganget det, med de ting jeg kan) Er godt klar over, at det er utrolig lavt, og det er begrænset for hvad jeg kan. MEN.. Jeg vil utrolig gerne læse Dansk/Nordisk på AU ell... -
eksamen
ForumindlægHej, Hvad er kravene egentlig for at bestå kemi b? Jeg ved målene kan findes på retsinfo.dk, men det er skrevet af nogle kloge folk og ret ulæseligt for den alme kursist. Jeg har hørt kemi c-b på GSK (Stx) er et fag folk sjældent dumper. Nogle som kan finde noget statestik på dette? For jeg kan... -
Hvad skal jeg vælge
ForumindlægHej, jeg er 15 år gammel og går i niende. Næste år skal jeg vælge en ungdomsudannelse. Jeg er ret itvivl, da jeg er kørt meget skoletræt, men jeg gider ikke at tage et år ud af skolen. Jeg regnede med at jeg skulle på stx da jeg gerne vil på Cbs og studere som videregående uddannelse. Men jeg ka... -
Solve en ligning
ForumindlægHej! Jeg er i gang med følgende opgavesæt: http://matema10k.dk/fileadmin/user_upload/Foraar08-1/Afleveringsopgaver-stx-B-Og-hf-B/Afleveringsopgaver8-B-niveau.pdf Problemet er, at jeg ikke kan få lavet opgave 4 d), da Nspire åbenbart ikke gider at solve det rigtigt... Er der noge... -
Indvinding af olie-hjælp søges!!
ForumindlægHej, jeg sidder en naturgeografi opgave, som jeg har kommet fint igennem INDTIL NU... Så sidder og håber på der er nogen derude, som har en udmærket viden inden for olie, da min viden og fantasi er kørt lidt død.. Har det på B-niveau stx. Spørgsmålet lyder på: - Hvordan indvindes olie? ... -
Søger en Mat A kyndig matunderviser (PLEASE!)
ForumindlægJeg søger en Mat A studerende eller lign. i Odense, der kan "træne" mig op til STX Mat A eksamen. Jeg er så dårlig til mat at det ligefrem er sørgeligt :-( Det er nok mit dårligeste fag og det værreste er at jeg har det på A-niveau., Jeg vil ikek have at det skal koste mig drømmeuddanne... -
Logaritme Opgave 5007
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til opgave 5007 til dette link: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf Jeg går ud fra, at man skal tage logaritmen til et bestemt punkt. Da logaritmen til 100 er 2, tror jeg at man skal bruge (2,0.8). Men derfra kan jeg ikke rig... -
differentialligning
ForumindlægDifferentialligninger er ikke min stærkeste side og jeg vil meget gerne have hjælp til opgave 8009 fra http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf Jeg har fundet ud, at man skal bruge den logistiske differentialligning y´=a*y(M-Y), og den fuldstændige løsning S....
