Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18141 til 18160 af 24088
-
Mundtlige del
ForumindlægJeg skal igang med at forberede mig til den mundtlige del, men ved ikke hvor jeg skal starte !! Jeg vil virkelig gerne klare mig godt og ha en god karakter, men er i tvivl om AT.. Er der nogen der har meget styr på AT og kan hjælpe mig hvis jeg sender min synopsis ?? Jeg har om Den politiske rejs... -
Mængdeberegninger
ForumindlægOpg hedder..En kemiske forbindelse der kun indeholder nitrogen og oxygen, underkastes en analyse som viser, at 0,013 mol af stoffet har massen 1,404g.a)Find molarmassen af stoffet(det har jeg fået til 108g/mol)Stoffet indeholder 74,07 masse% oxygen.b)Find stoffets molekyleformel.Og så er mit spør... -
Bestem saltets formel
ForumindlægDette er en afleveringsopgave som jeg har svært ved at løse:Et salt har formlen KBrO_X, hvor X er ube-kendt, viser sig ved analyse at indeholde52,92 masse % Br.Bestem saltets formel.Jeg kan godt se at saltets formel må hedde KBrO, ved at prøve mig frem. Men det er jo ikke den korrekte fremgangsmåde. -
Harmonik. STREEES!
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal fremvise min musik-eksame imorgen. Jeg skal analysere 'A girl I knew' med Savage rose. Jeg skal fortælle lidt om Harmonikken: arkorder, og tonalitet. Er det en modalharmonik, funktionsharmonik, Bluesharmonik, U-harmonik, Anti-harmonik eller mix? Er der nogen de... -
hvad betyder disse begreber ?
ForumindlægHeej , jeg ville høre om en af jer ved/kan forklare mig hvad følgende elementer fra den litteræreperiode er og hvad de indeholde: rationalismen det moderne gennmbrud symbolismen ekspressionismen socialrealismen modernisme postmodernime de skal gerne kunne inddrages i en dansk stil - altså komme i... -
identitetskrise
ForumindlægHJÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!! jeg har en opgave til mandag, omkring identitetskrisen ? min problemformulering: Først vil jeg redegøre for, hvad identitetskrise er. Dernæst vil jeg analysere, hvorfor de fleste unge kommer igennem sådan en identitetskrise. Til sidst vil jeg så vurdere, hvordan de kommer ud af d... -
Sandy and her beautiful sisters genre?
ForumindlægHej Alle. Jeg skal lave en engelsk analyse af ''Sandy and her beautiful sisters'' men jeg forstår ikke hvilken genren historien er? Den bliver kaldt en moderne eventyr ( A modern fairytale) men samtidig også en novelle ( short story) Så jeg forstår ikke helt. Er det et eventyr... -
Supplerende læsning
ForumindlægHejsa til jer alle herinde.Jeg er igang med at lave supplerende læsning. Hvilket består i at jeg skal læse otte værker og ud fra hver enkelt skal jeg analysere og fortolke skriftligt.. jeg vil så høre om der er nogen der har nogle gode forslag til evt. Værker. det må også godt være film. Helst da... -
Matematik i AT, det gyldne snit
ForumindlægHej allesammen Jeg kunne godt tænke mig, hvordan jeg kunne inkorporere matematik sammen med faget Oldtidskundskab. I oldtidskundskab har jeg tænkt mig at analysere nogle skulpturer og se på, hvordan kropsidealet var. I matematik kan jeg udlede tallet phi og forklare det gyldne snit, men hvorda... -
Noveller af Helle Helle
ForumindlægJeg har valgt at analysere 3 noveller af Helle Helle, fra hendes novellesamling "Rester" i afsluttende 1.g's dansk opgave. Jeg har dog kun valgt en af novellerne ind til videre, den hedder "film", og ville gerne spørge om der var nogen som havde forslag til hvad de to andr... -
HJÆLP!! Harpens kraft og Ebbe skammelsøn
ForumindlægHej:) Jeg er ved at skrive en dansk analyse af folkevisen Harpens kraft. Jeg er nu nået til hvor jeg skal perspektivere til en anden folkevise. Så nu vil jeg gerne vide om den kan perspektiveres til folkevisen Ebbe skammelsøn? og hvis den kan hvor dan skal jeg så gøre det?.... Hvis den ikke ... -
hvilken metode?
ForumindlægHalløj, Jeg skriver i humaniora (drama) og samfundsvidenskab (historie) Jeg har analyseret et dramastykke og skal endvidere forklare hvilke historiske begivenheder der gør at netop spillestilen er på den måde som den er. Hvilke metoder har jeg brugt? Og hvordan ved jeg, om jeg har brugt hermeneut... -
Indledning
ForumindlægHej Alle Jeg skal skrive en indledning ud fra dette her, og jeg er helt lost.. jeg håber at der er nogle der kan give mig en hjælpende hånd. Ved du hvad der definerer en jeg-fortæller? Vi bliver igennem vores skolegang husket på at vi skal kunne analysere en tekst og definere fortælleren, men v... -
Billigsikring? Nogle der kender dem :-)
ForumindlægJeg har fået en erhvervscase om http://www.billigsikring.dk, her skal lave en masse analyser af virksomheden og finde ud af, hvordan de kan få endnu flere kunder til sig. Er der nogle af jer, der enten har lavet en lignende erhvervscase eller en opgave om billigsikring? Jeg mangler lidt inspira... -
AT- biologi og engelsk
Forumindlægjeg skal skrive AT om atomvåben i bio og eng. Først vil jeg redegører for atomvåben og hvordan de virker på menneskekroppen. Så vil jeg analysere bogen "nuclear now", det er en fiktiv bog der giver et kvalificeret bud på hvad der kunne ske hvis der udbrød atomkrig... MEN jeg mangler... -
Hvordan er eksamen teksterne i religion C set i forhold til Friedrich Nietzsche tekst; Jenseits von Gut und Bóse
ForumindlægHvordan er eksamen teksterne i religion C set i forhold til Nietzsches Hinsides godt og ondt?. Jeg synes teksten er lidt svær at læse, og forstå samtidig. Jeg har rimelig svært ved at lave en rimelig analyse på 24 minutter. Gode råd og overblik relatede materiale tages gerne imod med ky... -
Hjælp :)
ForumindlægHej , håber du kan hjælpe har virkelig brug for en hjælpende hånd :) Jeg skal bestemme en opgave (ikke en hjemmeopgave), men ved ikke hvor jeg skal starte fra, håber du kan hjælpe. 1,420 g af en organisk forbindelse analyseres til at indeholde 0,696 g C, 0,039 g H og 0,685 g Cl. a) Bestem... -
chromatografi
ForumindlægJeg har foretaget et tyndtlagschromatografisk analyse af en produkt.. Jeg er meget i tvivl om hvad chromatografi i det hele taget er. Der er noget med at man kan finde renheden af ens produkt.. Jeg har fremstillet Acetylsalicylsyre, og ville undersøge det for rester af salicylsyre.. Hvordan aflæs... -
HURTIG HJÆLP!!!
Forumindlægjeg har fået stillet opgaven: giv forslag til hvilke ændringer der kan ske i sædproduktionen hos manden, hvis han udsættes for østrogenlignende stoffer..og skal analysere en figur.. man kan se opgaven på: http://www.aarhusakademi.dk/detvirtuellehus/Undervisningsforl%F8b/Eksamenss%E6t/aar1998/maj/... -
Hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg trak her forleden, mit emne til min 9. klasse afgangsprøve- Det moderne gennembrud den sociale virkelig. Jeg søger noget hjælp til nogle analyser, eller gode idéer til noveller eller andre guldkorn. :P Jeg har kiggget lidt på en novelle - Nådsensbrød Det ville heller ikke være dårli...
