Søgning på: historie begreber. Resultater: 18161 til 18180 af 22480
-
Eksamen: Kold krig og vesteuropæisk integration.
ForumindlægHejsa. Jeg skal til historie eksamen i morgen og sidder nu med mine 24 timers forberedelse. Jeg har kilder som Churchills tale om jerntæppet, aftalerne i Potsdam, Sovjetunionens opfattelse af Marshall-planen og en artikel der omhandler USA's interesse i at gennemføre Marshallplanen. Jeg har i... -
Eksamen i morgen! Kold krig og vesteuropæisk integration
ForumindlægHejsa. Jeg skal til historie eksamen i morgen og sidder nu med mine 24 timers forberedelse. Jeg har kilder som Churchills tale om jerntæppet, aftalerne i Potsdam, Sovjetunionens opfattelse af Marshall-planen og en artikel der omhandler USA's interesse i at gennemføre Marshallplanen. Jeg har ... -
Har brug for hælp og det haster :)
ForumindlægHeej , jeg skal op til historie eksamen imorgen - har trukket i dag da det er en 24 timers forbedredelse. Jeg er bare i tvivl om hvordan man kan se på spørgsmålene om det er analyse spørgsmål? Mit emne er den amerikanske borgerkrig og jeg vil gerne stille et analyserende spørgsmål hertil omkring ... -
Russisk general tøvede ved atomangreb
ForumindlægHej gutter, er der nogen der kan fortælle mig hvad den russiske general der blev fyret for ikke at sende atomvåben afsted mod USA hed? Historien var noget med at han så pletter på sin rader som lignede amerikanske missiler. Hans job var så at trykke på russernes affyringsknap når USA angreb... -
Analyse af Værk
ForumindlægHej derude, har virkelig brug for hjælp, så håber at få en hånd! Jeg sidder og er igang med SRO (engelsk & Naturgeografi) - Emnet er den Skandinaviske immigration til USA 1800-1900 tallet - Spørgsmålet er så: Hvilke punkter skal jeg lægge fokus på i min analyse af mit værk? Værket ... -
kan jeg få hjælp ....................
Forumindlæghej det er fordi at jeg skal i 9 klasse efter sommerferien og jeg ville bruge min sommerferie fornuftigt for er ikke så god til matematik og dansk i grammatikken og ordforåret fysik biologi historie tysk engelsk...... og ville sprøger om der var nogle som kan gi forslag eller nogle øvelser på... -
læse HA Alment, men 00 i dansk skriftlig..
ForumindlægAdgangskravene for HA Alment er: Adgangsgivende eksamen Dansk A Engelsk B Samfundsfag B, Samtidshistorie B, International økonomi B, Historie B eller Idéhistorie B Matematik B http://www.cbs.dk/uddannelser/bachelor/optagelse/menu/adgangskrav Jeg har været oppe til desværre dumpet skri... -
AT Kolera
ForumindlægHej SP Jeg skriver synopsis i fagene historie og biologi/bioteknologi og har valgt emnet kolera og koleraudbryddet i Købenahvn i 1853. Jeg har forsøgt at lave en problemformulering der inddrager overemnet: Katastrofe - årsager og konsekvenser. Jeg er dog ikke kommet frem til noget som jeg ... -
AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser
ForumindlægJeg er kommet til mit metode afsnit og er i tvivl om, hvilke metoder jeg har brugt. Jeg skriver i historie A og biologi B og arbejder med disse punkter: - Hvorfor er pesten en katastrofe? - Hvordan fungere imnuforsvaret med henblik på baktierer - Analyse af pestens konsekvenser med henbli... -
Forslag til emner? Alt mellem himmel og jord!
ForumindlægHejsa :) Skal snart begynde på min dansk historie opgave, og jeg har valgt at skrive i dansk - netop fordi læreren gav os helt frie rammer - vi må skrive om alt mellem himmel og jord. Måske er det også et minus ved det; Jeg ved nemlig ikke helt hvad jeg skal skrive om! Har I derfor nogle ... -
Imperialisme - Problemformulering
ForumindlægHej Jeg skal skrive en tværfaglig synopsis, med fagene engelsk og historie, omhandlende britisk imperialisme af Indien, og skal i denne forbindelse starte med at lave en problemformulering. Jeg har valgt en engelsk tekst, Shooting an Elephant, som jeg skal fokusere på samt en historisk kilde, ... -
3. g's opgave!
ForumindlægHejsa:)Jeg skal snart til at skrive 3. g's opgave og vil gerne begynde at forberede mig lidt. problemet er bare at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive om. Sidste år skrev jeg om enevælden i dk, hvilket virkelig interesseret mig, så det er faktisk lidt irriterende at jeg valgte det emne sidste å... -
Spørgsmål til Brødrene Grimm
ForumindlægHej jeg er blevet stillet nogle spøgsmål vedrørend ent eventyr der hedder "Eventyret om en, der drog ud for at lære frygt at kende" Dertil - som sagt - er jeg blevet stillet nogle spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med: 1. I historien beskrives drengen som dum. Er han d... -
Emner til dansk-historieopgaven
ForumindlægHej derude! Jeg skal snart skrive dansk historie opgave, og vi skal have valgt emne eller tidsperiode til i morgen. Problemet er, at jeg ikek ved hvad jeg skal skrive om. Vi har haft om renæssancen, oplysningstiden og er kommet frem til 1900-tallet. Må man så kun vælge emner indenfor den peri... -
Hjælp til hvad jeg skal blive til?
ForumindlægHej. Jeg er en af de mange der har fået afslag fra en uddannelse, i dette tilfælde psykologistudiet. Planen har siden 8. klasse været at læse psykologi og derefter specialisere mig inden for traumepsykologi. Men nu skal jeg så have fundet på, hvad jeg så vil gøre med mit videre liv. Hvordan menne... -
Hvilke motiver havde Chr. 4. med sine bygningsværker?
ForumindlægHej. Jeg sidder lige med en historie synopsis og jeg håber nogle kan give nogle indput til nogle af disse spørgsmål, da jeg mangler lidt kød og dybde på mine svar. Min overordnede problemstilling er: Hvad fortæller bygningerne om Chr. 4’s ambitioner for Danmark som stormagt? H... -
Lysets hastighed, eksamensprojekt
ForumindlægHej Jeg undrer mig lidt over hvor meget difference på den teoretiske og vores målte værdi på lysets hastighed kan være?.. Og forresten tænkte jeg på om at jeg skulle historien bag lysets hastighed i min rapport?? Altså i teori afsnittet. Vi har en difference på 2,9 promille, som er meget... -
Revolutionary war
ForumindlægHej allesammen (:Det her er på sin vis et historie spørgsmål men også et englesk.Jeg skal i englesk fremlægge om american history 1775-1861. Ind under dette hører jo the revolutionary war. Men hvad kalder man egentlig den på dansk?Under alle omstændigheder skriver jeg fordi jeg har ret svært ved ... -
Sofies verden
ForumindlægHejsa. Jeg har ikke filosofi i skolen, men jeg deriomod meget interesseret for det. Jeg vil i den kommende tid indgå i et lille solo projekt hvor jeg læser bogen "Sofies Verden". Ikke nok med at jeg læser bogen, vil jeg læse nogle oprindelige værker af de filosoffer, man præsenteres f... -
analyse af 'barnet i graven' eller 'skyggen'.
ForumindlægHej, jeg er i gang med min eksamensforberedelse, og har trukket : Tekst af en forfatter fra romantikken. Men jeg har et problem. Jeg har valgt at vælge enten barnet i graven af H.C. Andersen eller 'skyggen' også skrevet af H.C. Andersen. Men min problem er at jeg ikke ved hvilken en af...
