Almen studieforberedelse (AT)

AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser

29. marts 2012 af Pazzo (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg er kommet til mit metode afsnit og er i tvivl om, hvilke metoder jeg har brugt. Jeg skriver i historie A og biologi B og arbejder med disse punkter:

- Hvorfor er pesten en katastrofe?

- Hvordan fungere imnuforsvaret med henblik på baktierer

- Analyse af pestens konsekvenser med henblik på Europa og sygdomsbekæmpelse

- diskussion af konsekvenser. Positive vs. negative

 

nogle der kan hjælpe med hvilke metoder jeg har brugt?


Brugbart svar (1)

Svar #1
29. marts 2012 af Singlefyren (Slettet)

Overordnet er din metode vel bare egen analyse ud fra kilder? altså review, analyse og kritik ud fra litteratur?

 

Metoder: har du brugt tal og statistikker? spørgeskemaer? Interviews? Sammenligninger? Øjenvidneberetninger? Har du fremsat en teori fra start og set om det passede? Har du konkluderet ud fra emperisk viden fra litteraturen? Har du sammenkoblet to fagområder? Fokuseret? Har du brugt nogle smarte triks? Hvilke fordele er der ved din(e) metode(r)? Hvilke fejlkilder er der i materialet? Hvilke fejl kan der opstå når man gør som du har gjort?

 


Skriv et svar til: AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.