Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18161 til 18180 af 28854
-
Hvor får røde blodlegemer deres energi fra?
ForumindlægHej! Sidder og skriver på en biologi-opgave. Mangler hjælp til følgende (gerne med uddybende svar): Under en blodtransfusion vil blodet opdeles og de røde blodlegemer bliver opbevaret i en opløsning der indeholder glucose og saltvand. Hvordan skaffer de røde blodlegemer sig energi mens de er i... -
AT, metoder!?
ForumindlægHej. Lige et lille spørgsmål. Jeg skriver en AT-opgave. I danskdelen har jeg analyseret og fortolket to personers meninger, og sat dem op mod hinanden, men hvad skal jeg skrive under metoder? Desuden har jeg i biologi skrevet om doping, og hvad der skal i kroppen, men her har jeg igen et problem,... -
materialle om motion
Forumindlæghej alle sammen.. jeg skal snart igang med at skrive min studieretningsopgave.. jeg skriver i biologi og kemi og skal skrive om sundhed og motion.. hvordan de 2 ting hænger sammen! er der nogle er jer der kender nogle hjemmesider, eller nogle flinke mennesker, selv har en enorm viden om emnet e... -
Kemi ved ikke hvordan jeg får det ind i min opgave
ForumindlægHar den eveauleringsopgave altså eksamens opgave NVG hvor jeg har fået noget geografi og Biologi i under, men har problemer med at smide noget Kemi i opgaven. Men tænkte på at snakke noget om drivhusgasser som Co2 kunne man komme ind på i forhold til den globaleopvarmning som min opgave omhandler... -
hvad er periplasma??
Forumindlæghej Alle sammen! Sidder lige med en biologi opgave om bakterier, og kan virkeligt ikke huske hvad periplasma er for noget, udover at det adskiller cellevæggen fra cellemembranen, men hvad består det af?? Nogen gode bud vil blive glad for næsten alt, også bare en hjemmeside hvor jeg selv kan læs... -
hjælp til at sætte beregninger op
Forumindlægjeg har skrevet om morfin og dens virkninger og bivirkninger i min eksamensopgave... nu skal jeg op og forsvare den på mandag og jeg mangler stadigvæk nogle beregninger jeg kan tage med i forhold til kemi delen af opgaven, nogen der har noget hjælp til hvad jeg lave beregninger ud fra og hvorda... -
Haster virkelig!
ForumindlægSkal aflevere et rapport om fysiologiske målinger i løbet af denne uge, men har ingen anelse for hvordan jeg skal begynde, og hvordan såden et rapport skal se ud. Er der nogle af jer som har lavet den rapport,og kan lægge det under biologi, fysiologiske målinger for så ved jeg i det mindste hvord... -
Hej - hjælp til bedømmelse
ForumindlægHej Jeg er en dreng i 2. g. Jeg har lige afleveret en Biologi rapport som jeg kun fik 4 for, dette kan jeg ikke forstå da jeg fik hjælp af både min far og mor som er læger på højt plan. Nogle der vil komme med deres bedømmelse så jeg kan finde ud af om jeg var totalt ved siden af eller min lær... -
KOKAIN!!!!!
ForumindlægHej.. Jeg sidder her med en opgave omkring kokain og jeg har skrevet alt mit biologi til. Det jeg mangler er kemien i opgaven. Jeg skal skrive noget om kokains fuldstændig strukturformel samtidig med de funktionelle grupper og bindingstyper. Til sidst skal jeg skrive noget om stoffets opløslig... -
Hvor mange 00?
ForumindlægEr der en regel om hvor mange 00'er man maks må få i sin gymnasietid? Jeg fik 00 i mundtlig biologi i 1.g, det er foreløbigt det eneste 00 jeg har på mit eksamensbevis, men jeg har en fornemmelse af at jeg har fået samme karakter i min skriflige eksamen i matematik for nylig. Så hvor mange 00... -
HJÆLP
ForumindlægHej.. Jeg sidder her med en opgave omkring kokain og jeg har skrevet alt mit biologi til. Det jeg mangler er kemien i opgaven. Jeg skal skrive noget om kokains fuldstændig strukturformel samtidig med de funktionelle grupper og bindingstyper. Til sidst skal jeg skrive noget om stoffets opløslighe... -
HVAD KAN FAGENE BIDRAGE MED? VIGTIGT!
ForumindlægHej, jeg skak snart op til AT-eksamen. Jeg skal kunne redegøre for, hvad dansk og biologi kan bidrage med. Danskfaget har jeg brugt til at analysere en tekst. Biologifaget har jeg brugt til at få en bedre forståelse for det relevante indhold. Emnet er i år: Menneskets forhold til naturen. -
hjælp til opstilling af Fysik rapport
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder og skriver en NV rapport, hvor jeg har trukket fysik til prøve eksamen her til jul. Der står i beskrivelsen af rapporten, at vi skal benytte os af perspektivering af energibegrebet for de andre NV fag, som biologi, kemi og natur geografi. Men problemet er, at jeg ikke ... -
HJÆLP, det haster.
ForumindlægJeg sidder her og prøver at kæmpe med nogte biologi jeg håber der er en der vil hjælpe, jeg har en opgave for om hæmning af nervesytemet. Og jeg har fået et spørgsmål der lyder: hvorfor kan neurotansmittere i fremmede synapser udløse et aktionspotentiale ved at øge Na+ - permeabiliteten ? Håb... -
Pensum
ForumindlægHej venner... Kan jeg bede jer om, hvis I har haft biologi, at lave en oversigt over, hvilke fagområder/emner, man møder, når man har Bio på B. Jeg skal op i 3.g, hvor jeg både har Bio på C og B, hvilket vil sige 2 års pensum på 1 skoleår, er det muligt? Hilsen jeres ven -
Hjælp til skolen
ForumindlægHej SP. Jeg vil gerne blive bedre i nogen fag, som fx Dansk, Matematik, Biologi, Engelsk, Fysik-Kemi osv. Har i nogen hjemmesider man kan bruge? Helst nogen hjemmsider som alle kan bruge og er gratis. Ellers så nogent tips og tricks til hvordan i måske blev gode til det? :) Mvh -
Sakkarider
ForumindlægHej Jeg laver nogle lektier på en hjemmeside der hedder biologi-tjek.dk Jeg bliver stillet et spørgsmål om at sætte disse ting: mælkesukker, frugtsukker, druesukker, stivelse og roesukker ind i disse grupper: monosakkarider, disakkerider og polysakkarider. Hvad skal der være i hver gru... -
Valg af fag og sag! HJÆLP
ForumindlægVille lige hører jer om det er en dårlig ide at vælge to C-niveau fag.. Mine lærer siger forskellige ting nemlig.. Har overvejet at vælge noget om biologi og religion som jeg jo som sagt har på C niveau. Nogle der har nogen ideer til sager? PLEASE.. Heeh!! på forhånd TAK! -
''Grafer'' Angivelse af parameter?
ForumindlægJeg er i gang med min afsluttende rapport. Jeg skal op i biologi, og jeg er i gang med at konstruer mine grafer. Min lærerinde har skrevet: ''Husk angivelse af parameter og enheder på alle akser'' Jeg forstår ikke rigtigt det med parameter, nogen der kan forklare det? -
AT synopsis
ForumindlægHey. Jeg har stadigvæk ikke fået fastlagt mit valg af emne helt endnu. Kunne godt tænke mig at skrive om transhumanisme(bruge videnskab og teknologi, til at forbedre/udvide mennesket) og noget samfunds filosofi. Jeg har valgt følgende fag : Biologi og filosofi. Nogen der kan hjælpe mig med det s...
