Søgning på: musik analyse. Resultater: 18201 til 18220 af 25891
  • Fortolkning = perspektivering ???

    Forumindlæg
    Hej , Jeg sidder nu og vil gerne skrive en fortolkning i min analyse af eventryet svinedreng af H.C Andersen. Jeg ved faktisk ikke hvad er fortolkning for noget ,og hvordan skal man fortolke ?? betyder fortolkning at perspertivere ???? tak
  • "Springeren" af Johannes V. Jensen

    Forumindlæg
    Hej,.. Er der ikke nogen derude som kan hjælpe med en analyse og fortolkning af "Srpingeren", som er skrevet af Johannes V. Jensen? Der skal derudover perspektiveres til "Dommedag på en torsdag" af Johannes Møllehave..? Håber der er nogen som kan hjælpe snarest! Haster nemlig!!
  • analysering af tjediegradsfunktionen

    Forumindlæg
    hej. jeg skal løse denne opgave, men har meget svært ved det, er der nogen der vil hjælpe mig? niveauet er c på hhx. på forhånd tak! (: opgaven lyder som nedenstående: Du skal analysere tjediegradsfunktionen: f(x) = x3 - x2 - 4x + 4
  • DANSK EKSAMEN - SKYGGESIDER

    Forumindlæg
    Jeg har så trukket "skyggesider" til min eksamen. Nogle gode hjemmesider/bøger om skyggesider, ens mørke sider, Freud's æg(det'et), eller andet godt som jeg ville kunne bruge. Mit prøveoplæg er en kortfilm. Det her er mere for at have baggrundsviden for min analyse.
  • hooliganisme

    Forumindlæg
    hej er der nogen der har haft om hooliganisme.... Jeg vil gerne have lidt hjælp til 2 spørgsmål: som går ud på analyserer motiver til at blive en del af klubberne med fodboldfans og hooligans. hvad har denne fritidskultur at tilbyde, som ikke opfyldes i hverdagen? her skal man inddrage material...
  • Dokumentarfilm

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til den mundtlige danske afgangsprøve i år og har trukket fordybelsesspørgsmålet "Dokumentarfilm". Derfor spørger jeg jer nu, om i kender en virkelig god dokumentarfilm, der er til at analysere og fortolke ;) Det ville være super ! :D
  • DANSK EKSAMEN - SKYGGESIDER

    Forumindlæg
    Jeg har så trukket "skyggesider" til min eksamen. Nogle gode hjemmesider/bøger om skyggesider, ens mørke sider, Freud's æg(det'et), eller andet godt som jeg ville kunne bruge. Mit prøveoplæg er en kortfilm. Det her er mere for at have baggrundsviden for min analyse.
  • Hvorfor hedder digtet det som det gør?? HJÆLLPP TIL I MORGEN

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal analysere et digt som hedder "Slangen i paradiset" tove Ditlevsen. Kan i hjælpe mig, med hvorfor digtet hedder det som det gør for kan ikke finde frem til det. Håber i kan hjælpe mig, skal til eksamen på torsdag. Tak på forhånd
  • Logistik - lager- og distributionsstyring

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en opgave i logistik og har lidt problemer. Jeg skal analysere og vurdere logistiken i en virksomhed med fokus på lager- og distributionsstyring. Nogen der kan give forslag til hvad jeg kan inddrage? PÅ forhånd tak..
  • henfald

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe med denne opgave? en Λ partikel i hvile henfalder til en proton og en pi - minus meson. a) opskriv reaktionsskemaet og analyser det på kvarkniveau. b) hvilken type vekselvirkning er der tale om? på forhånd tak.
  • HASTER, Adams æbler

    Forumindlæg
    beretter model og konklusion? har siddet og arbejdet på dette længe, vill hjælpe meget hvis i kunne hjælpe mig med at få indelt handlingen i beretter modellen og måske få skrevet en god konklusion og afrunding på en grundig analyse
  • DET HASTER!:d

    Forumindlæg
    heey alle sammen :D Er der nogel som vil sende mig nogle digte, som er analyseret? Da jeg skal til prøve på mandag og jeg er nemlig ikke så good til Dansk:D? Håber i kan hjælp , :D? hvis i kan hjælp så send til [email protected]
  • Hermeneutikken??

    Forumindlæg
    Hej, jeg er godt med på hvad hermeneutikken er. Nemlig en forforståelse som har indvirkning på vores analyse Og fortolkning på tekst. Men er hermeneutikken en metode indenfor danskfsget eller historiefaget? Og er diskurs også en metode i begge fag??
  • Dansk mundtlig - Dokumetar

    Forumindlæg
    Har idag trukket mit fordybelses område som er : I medierne. Og som krav skal jeg vælge en dokumentar. Havde slet ikke overvejet dokumentar genren, og er helt på bar bund. Nogen der kender en god dokumentar egnet til analyse, 9 klasse? Håber virkelig på hjælp!
  • Martha christensen, Dragen

    Forumindlæg
    Jeg har trukket et fordybbelses område der hedder ondskab. Og jeg har valgt novellen der hedder Martha christensen, Dragen. Jeg skal analysere den og finde ud af hvilken ondkab der indgår i den. Er der nogle der kan hjælpe mig??
  • ældre tekster -afgangseksamen

    Forumindlæg
    hej alle sammen! skal op til 9. klasses afgangsprøve om et par uger og har trukket "ældre tekster" i dansk. har i nogen ideer på en tekst som er god at analysere samt perspektivere? håber i kan hjælpe mig, da jeg er lidt på bar bund
  • anderledeshed filmklip/kortfilm

    Forumindlæg
    jeg har trukket anderledeshed - Filmklip/kortfilm til min synopseprøve i niende klasse, men jeg har ret mange problemer med at finde en film som jeg kan bruge til min analyse. kom med nogle forslag med nogle film med anderledes elementer i.
  • Filmreklamens opbygning

    Forumindlæg
    Jeg har en aflevering, hvor jeg skal lave analyse. Der skal der bl.a. indgå opbygning af reklamen. Jeg kan kun finde en skabelon til en billede reklame, men det er jo ikke det samme. Håber på at jeg kan få noget hjælp for jeg er lidt blank lige nu. På forhånd tak :)
  • I Am Here - Jesper wung-sung

    Forumindlæg
    hej alle jeg er i gang med at arbejde med "I Am Here" af Jesper Wung-Sung, og ville høre om der er nogen der har lavet en analyse eller har opgaver til den? hvad mener i, der er temaet i essayet? hvad er det Wung-Sung vil med essayet?¨hvad mener i om konflikten i essayet? ta...
  • Nogen der vil læse min opgave?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Vilel høre om der ikke var en venlig sjæl, der måske havde lyst til at læse min analyse og fortolkning af Stefan Andres' "Tørdokken" igennem? på forhånd tusind tak :-)

Søgninger relateret til musik analyse