Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 18221 til 18240 af 23784
-
Diskussion i dk/eng haster
ForumindlægJeg skal skriver diskussionen til denne problemformulering: Med udgangspunkt i en redegørelse for begrebet fantasy ønskes en analyse af J.K. Rowlings Harry Potter og Lene Kaaberbøls Skammeren med særligt henblik på at sammenligne konstruktionen af det fantastiske univers. Diskutèr &ndash... -
naja marie aidt, realisme
Forumindlæghej. Jeg skriver dansk/historie opgave, og skal analysere og fotolke naja marie Aidts noveller, En kærlighedshistorie og som englene flyver, med SÆRLIGT fokus på realisme. Kan nogle fortælle mig hvilken realisme hun skriver i? - jeg er i det hele taget kommet lidt på bar bund:-( hjælp. -
Vietnam - og Tim O'Brien's The Things They Carried
ForumindlægHej , jeg er som alle andre også i gang med min SRP. Jeg har fået til opgave at analysere den amerikanske befolknings modtagelse af de hjemvendte Soldater. Er der nogen herinde, som sidder med nogle guldkorn,? for så vil jeg hellere end gerne lytte :D Derudover, er der nogen som har læst Tim O... -
litterær artikkel
ForumindlægHej derude! Jeg har fået en svær opgave som lyder at jeg skal skrive en litterær artikkel om en reportage som hedder "Fra Lighuset". Min artikkel skal indeholde en analyse + fortolkning af reportagen samt en perspektivering, som placerer den litteraturhistorisk! Kan nogen hjælpe mig i... -
Hjælp med tema... Helle Helles "En stol for lidt"
ForumindlægHej... Jeg sidder og er ved at analysere Helle Helles novelle "En stol for lidt", det eneste og vigtigste jeg har svært ved at komme frem til er et tema. Jeg har en masse mærkelige ideer, men ingen af dem virker helt rigtige... Er der nogen som ved eller har en idé til temaet? Det vi... -
diskussions problem --Hjælp please
Forumindlæghej jeg sidder nu og skal til at skrive min diskussion til min SRP. mit emne er matematik i det gamle egypten. mit spørgsmål hedder: analyser matematikkens rolle i det egyptiske samfund og diskuter matematikkens betydning for civilisationen. - er virkelig på bar bund om hva jeg ska diskutere så... -
Problemformulering til historieopgave.
ForumindlægJeg skal skrive en historieopgave, om "Kærlighedsægteskabet i Romantikken/følelsesrevolutionen". Jeg har svært ved at komme i gang med at skrive selve opgaven, fordi jeg har svært ved at afgøre hvad problemformuleringen skal være. Problemformuleringen skal være både redegørende, analy... -
SRP. Overenskomstforhandling
ForumindlægHej alle kloge =) Jeg skal i en opgave give en analyse af et traditionelt forløb for en overenskomstforhandling samt for regeringens og folketingets interesse for og rolle heri. Er der nogle der kan hjælpe mig til hvordan jeg skal gribe dette an og måske med nogle gode idere.? Jeg går i gym... -
SRP - middelalder
Forumindlæghejsa. jeg skriver om sygdomme i middelalderen i SRP. jeg skal derfor gennem en analyse af væsentlige kilder redegøre for middelalderens samfund og udvikling i Europa. Men jeg har ikke været i stand til at finde andet end bøger. skal en kilde være et stykke tekst nedskrevet af en person fra den ... -
sekundær litteratur?
Forumindlæger det en nødvendighed at anvende sekundær litteratur på sit hovedværk? jeg skriver i fagene historie/engelsk og har læst og analyseret romanen "A Dry White Season", og har nu ladet mig høre at man skal bruge sekundær litteratur i form af fx. en anmeldelse for at underbygge ens argument... -
Hjælp til studieretningsprojekt
ForumindlægSidder li og knokler med mit projekt. skal skrive om behov, motivation og købsadfærd. Min problem formulering lyder således. udarbejd en virksomhedsbeskrivelse af Ung Rejs, og beskriv målgruppen. analyser hvorledes behov, motivation og andre psykologiske forhold øver indflydelse på købsadfærden,... -
Ned til hundene af Helle Helle. Miljø?
ForumindlægHej. jeg sidder og er i gang med at lave en analyse af "ned til hundene" af Helle Helle. Mit spørgsmål lyder således: hvad er miløet? altså jeg ved det foregår i udkants Danmark, der hvor kragerne vender, men mere kan jeg ikke helt finde ud af? er der nogle kloge hoveder som vil hjæ... -
Billeder i en reklame
ForumindlægHej. :) Jeg er igang med at analysere en trykt reklame, og jeg kan konkludere at elementerne i reklamen udelukkende er fotos. Jeg kom til at tænke på om dette mon kunne have en betydning? Tror du at der har en betydning, at reklamen f.eks. ikke består af tegninger eller malerier? Tusind tak for... -
Opskriv reaktiosskemaer
ForumindlægEt ukendt kaliumtetraborat, K2[B4(OH)4O5]·xH2O, analyseres ved titrering af 419,5 mg afstoffet med 22,17 ml saltsyre, hvis koncentration er 0,1002 M. a) Opskriv reaktionsskemaer for 1) reaktionen, når kaliumtetraborat opløses i vand og 2)reaktionen med saltsyre HJÆLP. -
Eksamenstekst
ForumindlægHej alle. Jeg er startet til tysk på B niveau og jeg har fået at vide at min lærer, at til eksamen skal man trække en eksamenstekst på 6 normalsider som man så skal genfortælle og analysere på tysk. Er der nogen der ligger inde med et eksempel på sådan en eksamenstekst på 6 normalsider eller ke... -
DET HASTER LATIN
Forumindlægoversæt Analysere A.Julia domina Cauponam habet, Iris et Davus in Caupona ( Habitant) B. Successus in Charta videt, et oppidum in medio imperio est In imperio Romano Augustus princeps est C Successus Ancillam amat, sed iris non successum amat -
Hjææææææælp
Forumindlægoversæt Analysere A.Julia domina Cauponam habet, Iris et Davus in Caupona ( Habitant) B. Successus in Charta videt, et oppidum in medio imperio est In imperio Romano Augustus princeps est C Successus Ancillam amat, sed iris non successum amat -
Samfundsfag & Engelsk
ForumindlægHej, jeg skal analysere en bog, som hedder Nickel and dimed skrevet af Barbara Ehrenreich, som kort handler om at hun går undercover og tager lavt lønnet job i forskellige byer for at se om hun kan overleve. Så ville jeg bare høre hvilke forskellige punkter ville være en god ide at komme ind på ? -
Hjælp til store opgaver
ForumindlægJeg er lige blevet færdig med en stor opgave i dansk - en analyse af "I Danmark er jeg født". Det er en af mine største opgaver, og jeg kunne godt tænke mig at få et par gode råd omkring hvad jeg kan gøre bedre, når jeg skriver disse størrelser af opgaver. Om teksten skal stå på en and... -
Psykologi: Psykologiske teorier? - HJÆLP
ForumindlægHej.. Jeg har til opgave at skulle analysere Maslows teori (Behovspyramiden) udfra andre psykologiske teorier. Jeg har brugt Narcissisme (Freud) men det er jo ikke nok at skrive om 1 kun.. så jeg mangler nogle flere. Er der nogen derude som har nogle foreslag hvilke jeg også kan skrive om og sa...
