Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 18221 til 18240 af 153575
-
Dæmpede harmoniske svingninger - det haster
ForumindlægHej derude Jeg har et matematisk pendul med lod, og jeg vil eftervise at amplituden afhænger af tiden. Jeg har efterbevist dette med et forsøg, men mangler at efterbevise det teoretisk. Hvordan gør jeg det? Jeg ved at dæmpede svingninger ikke er harmoniske svingninger, hvordan kan man så tilla... -
Hjernen,hjertet og følelser. (ex. kærlighed, had osv)
Forumindlæghvilken sammenhæng tror/mener I disse tre "begreber" har? Hvorfor? Kunne godt bruge meget guf til det her, da det er til en opgave.. Links og navne på bøger om disse ting, kunne være lige så godt! På forhånd tak. -
Stil - afsnit, perioder, punktum, komma og forfelt
ForumindlægHej Jeg går i 8 klasse... Og vi skal skrive en kort stil på 1,5 side, emnet er valgfrit, men der skal lægges vægt på afsnit, perioder, punktum, komma og forfelt. Er der nogle af jer, der har forstand på dette? Kunne I tænke at kigge på min stil? På forhånd tak :-) -
trapez
Forumindlæggodaa jeg har et spørgsmål hvordan finde man vinkler i e trapez hvis man har siderne''' påforhånd tak ;Z -
Elementarpartikelfysik
ForumindlægHej. Jeg har læst en fysisk tekst om elemtarpartikelfysik. I teksten findes en sætning, jeg ikke forstår. Hvad betyder, at et atoms dimension er 10-10 m? :) Dimension betyder størrelse slog jeg op i ordbogen, men jeg er stadig ikke helt på den. H André -
Har dit gymnasium elektroniske bøger?
ForumindlægHej Spørger blot af ren interesse, eftersom flere folkeskole har fået udleveret ipads til eleverne samt elektroniske bøger: Har dit gymnasium, eller kender du nogle som benytter elektroniske bøger i stedet for fysiske bøger? -
Inspiration?
ForumindlægJeg sidder med den udleverede CD og tænker "Nøj hvor er der meget kedeligt at skrive om". Jeg er blevet en smule forvirret over hvor man får det sproglige fag ind i vores geniale problemformuleringer? Og hvad er de samfundsvidenskabelige fag? Hvis nogle har nogle geniale ideer jeg må... -
Kommunikation - hvilke fag?
ForumindlægHar fået inspiration fra en veninde ang. overemnet kommunikation i fremtiden og jeg overvejer nu følgende problemstilling til AT13: Hvordan kan det være at flere og flere scorer over datingsider, når vi ved, at det biologisk set forholder sig sådan, at man tiltrækkes af duft og gener? Til dette... -
Kage til opgaveredaktørerne
ForumindlægJa, jeg synes næsten vi skal have kage; nu er der ikke flere opgaver, der ligger og venter på at blive godkendt (igen). :D -
gribereglen?
Forumindlægjeg skal forklar i en fysikrapport, hvad gribereglen er, nu har jeg læst flere sider, og det hele jeg har fundet ud af. Er at højrehåndsreglen er den samme? - er det forkert? -
Lysstyrke og størrelsesklasse
ForumindlægHej folkens. Jeg ved at L er den absolutte størrelsesklasse og l er den tilsyneladende. M er den absolutte lysstyrke og m er den tilsyneladende. Er der en sammenhæng mellem de 4? På forhånd tak :) -
hastighed
Forumindlæghvad er lysets hastighed´igennem vand? -
Hjælp til argumentationsopgave
ForumindlægHej derude! Jeg håber, at der er en venlig sjæl, der kan hjælpe mig med en opgave. Opgaven er i den PDF-fil jeg har vedhæftet (se næstsidste og sidste side!) og lyder således: b) Argumentér for, hvilken af de viste grafer på næste side som bedst kan repræsentere målingerne i Position 1. Arg... -
Kvittering for ansøgning?
ForumindlægHejsa Jeg sendte mine ansøgninger til videregående uddnannelse ind til AU i sidste uge, og er kommet til at tænke på om man får en slags kvittering eller bekræftelse på, at de har modtaget mine anøsninger? MVh -
Hjællp, magnetisme 9.klasse FSA
ForumindlægHeeej Er magnetisme lavet af savklinge? -
"Ændring af snit."
ForumindlægJeg har det spørgsmål, at hvis jeg nu skulle læse Jura, og "kun" har et snit på "6.1" (STX-SNIT), hvor det kræver 6.2 at komme ind, og man evt. har haft en dårlig eksame, fx i Mediefag hvor jeg fik 00, som ikke har særligt meget med Jura at gøre, men den trækker ned.. Er det s... -
Spændingsrækken i forb. med metaller
ForumindlægNogle der ved hvad det er? Spændingsrækken i forbindelse med metaller.. -
nyttevirkning hos dampmaskine og forbrændingsmotoren
ForumindlægHej jeg ville spørge om der er nogen der ved hvorfor nyttevirkningen hos dampmaskinen er meget mindre end nyttevirkningen hos forbrændingsmotoren(benzinmotoren)? Jeg har læst om det men har ikke kunnet forstå helt hvorfor der er forskel på nyttevirkningen... håber at der er nogen der vil hjælpe :... -
Hvad beskriver ligningen?
ForumindlægHej alle. Dette er som sådan ikke vigtigt overhovedet, men jeg har givet en ligning, som efter min bedste overbevisning beskriver noget fysisk. Jeg vil bare gerne høre, om nogen kan fortælle mig, hvad de enkelte variable i ligningen beskriver? Der er tale om ligningen R = 4*p/(π*d^2)*l (I ... -
speciel relativitetsteori
ForumindlægGodaften. Jeg står i den situation, at jeg snart skal vælge mit emne af SRP. Jeg har tænkt på at skrive om den specielle relativitetsteori. Jeg vil i denne forbindelse høre om, om der er nogle af jer, der har erfarringer inden for dette emne, og om det er for svært ? Er der evt. "nok" ...
