Søgning på: analyse af reklamefilm. Resultater: 18241 til 18260 af 23690
-
saaamf aflv :/ hjææælp :'(
ForumindlægHej jeg sidder med en samf. aflevering til onsdag, og har virkelig brug for hjælp til dette spørgsmål: Argumenter ud fra idealistisk teori IMOD nedenstående udsagn: "Politikerne er ikke interesserede i globale værdier. De vil fundere deres politik på en kold og kynisk analyse af deres natio... -
3.tv - Novelle
ForumindlægHej med jer. - Jeg tænkte på om der måske var nogen som havde analyseret novellen 3.tv af Hanne Richardt Becks Hvordan ville i fortolke den? (mest omkring det sidste der sker i novellen, hvor hun kommer ind i Boris' lejlighed) Desuden må i gerne skrive lidt om fortælleren/synsvinklen/komposit... -
SRP - Afsætning hjælp!
ForumindlægJeg er netop nu igang med min SRP og derfor har jeg lige brug for lidt hjælp. Hvordan får jeg analyseret mig frem til hvilke strategiske overvejelser og muligheder der ligger bag en TV-kampange som den virksomhed jeg arbejder med, har udgivet.?? Plaes, en som kan hjælpe. VH. Madsen -
Problemformulering - cubakrisen
ForumindlægHej.. da jeg skal til og skrive historie opgave (2.g) overvejer jeg og skrive om cubakrisen.. men kan ikke finde på en problem formulering.. (nået med redegør, analyse, diskuter, vurdering osv)... det eneste jeg kan finde på er: 1)redegør for cuba krisens forløb. 2)....... 3)....... nogle bud ... -
Hjælp til eksamensopgave søges
ForumindlægHej Jeg sidder med dette spørgsmål og er meget i tvivl - nogen der kan hjælpe? Spørgsmålet er: c. Diskuter med udgangspunkt i det omtalte eksempel betydningen af, at man er i stand til at tilbyde DNA-analyser af sygdomsgener. Og opgaven kan ses her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/op... -
Vietnamkrigen- Johnsons tv-tale
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder nu med min SRP og er gået lidt i stå. Jeg skal lave en samfundsfaglig analyse af Johnsons tv-tale 1964 og kan ikke lige umiddelbart finde teorier der passer til udover idealisme og realisme. Hvis der er nogle derude, må i meget gerne hjælpe!!!!!! Tak på forhånd N... -
Fukuyama - dansk og samfundsfag
ForumindlægJeg skal skrive AT eksamen om Fukuyama's End of History - men er rendt ind i problemer i forhold til faget dansk. Hvordan kan jeg vinkle den? Min vejleder mente at en argumentations/retorik analyse ville være for kedelig (og svær), men nævnte noget i forhold til postmodernisme.. Nogen bud? -
Michael struge og romantikken.
ForumindlægHej. jeg har fået stillet til opgave at give en analyse og fortolkning af digtet "når vi sover" af micheal strunge. Hvordan kan man perspektivere dette digt til romantikken, og hvilke romantiske træk findes der i denne tekst, såvel som andre Micheal Strunge digte? Jeg er lidt inde på n... -
Se dagens lys - har brug for hjælp hurtigt
Forumindlæghey :) har fået besked på at skrive lave en synopsis.... og jeg har fået lavet min problemformulering ..... men har svært ved at svare på en af spørgsmålene..: analysere og fortolke bogen ”Se dagens lys” af Svend Åge Madsen med henblik på at belyse samfundskritikken der kommer til udtryk i bogen... -
Internationalt projekt
ForumindlægHej, jeg skal skrive projekt om mexicanere der er immigreret fra Mexico til USA. Jeg skal herunder analysere personlige beretninger fra mexicanere og herfra udlede hvordan deres levevilkår osv. var. Jeg vil høre om der var nogen af jer derude der har skrevet et projekt om mexicanske immigranter... -
Markedsanalyse
ForumindlægHej har i spørgsmålet følgende opgave Udarbejd – med inspiration fra Danmarks Statistiks rapports resultater – en markedsanalyse, der afdækker køb på internettet blandt unge under 20 år. Brug fasemodellen fra afsnit 2.6 og sammenfat din analyse i en rapport. er godt klar over hvad f... -
My son the fanatic - srp
ForumindlægHej mennesker! Er der tilfældigivs nogle af jer der har short storyen "My son the fanatic" som PDF-fil eller andet, da jeg skal bruge den til en analyse i mit SRP. Den står i Flux - british litterature, men den bog afleverede vi sidste år, og jeg har ingen kopier af den til at lig... -
Tom Kristensen - Nat i Berlin
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med at analysere Tom Kristensens Nat i Berlin, men er lidt forvirret, så tænkte på om der måske var nogen derude, som kunne tænke sig at dele nogle af deres guldkorn om Tom Kristensen. Hvad var Tom Kristensens forhold til Berlin? Og hvad foregik der på gaderne i Berlin... -
Litterær vs. ikke-litterær
Forumindlægjeg har fået en rimelig forvirrende opgaveformulering... jeg har nogle analyser til fiktion og non-fiktion. Jeg ved at fiktion er romaner, noveller osv.. og omvendt at non-fiktion er artikler med rigtige historier og facts.. Mit spørgsmål er så: Hvad er forskellen på litterær og ikke-litterær... -
Forskel på diskurs og framing?
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive SRP om politisk kommunikation og sidder i den forbindelse og skal analysere politiske taler. Jeg vil gerne bruge diskursanalyse, men jeg har svært ved at skelne en diskurs og framing? Og hvordan bruger man helt konkret begreberne? Fx ordene "cafépenge" og &... -
Hjælp! halvkorder og mellemproportionalitet...
ForumindlægHej matematikgenier! Jeg sidder og laver SRP og er gået i stå ved analysen af et matematisk problem. Er der nogen der kan hjælpe mig med at tyde denne sætning? "Da y er en halvkorde i en cirkel, er y mellemproportional til de stykker hvori den deler diametren (Elem. VI.13.), x : y... -
begrænsning af energiforbruget
ForumindlægHey. Skriver i fysik og samfundsfag om begrænsning af energiforbruget. Her skal jeg så analysere hvorfor partierne i folketinget har ændret holdning på energiområdet, altså hvad deres holdning var for fx 5-10 år siden også hvad deres holdning om energipolitik er nu. Det skal så diskuteres hvorfo... -
HASTER MEGET hjælp, hjælp please
Forumindlægheisa, har virkelig, virkelig brug for hjælp.. skal skrive danskstil for en veninde, da hun er på ferie, og har slet ikke tid til det., er der nogen der har skrevet analyse af "kongesønnerne" af Karen Blixen eller "skolestue" af Suzanna Brøgger eller "Novelle Med Kokain&q... -
Må jeg se dit SRP
ForumindlægHej alle! Sidder og er igang med mit studieretningsprojekt i 3.g og ville høre om der ikke var nogen af jer 3.gere der ville være søde at sende jeres SRP så jeg kan se hvordan i har sat det op osv. Hvis der er nogen der har skrevet i et humanistisk fag hvor i har analyseret en bog, kunne jeg rig... -
Definition på en differensligning
ForumindlægHej derude Jeg arbejder på det sidste med min SRP, og har brug for noget hjæp. I min analyse gennemgår jeg en matematisk model for prisdannelsen, og i den sammenhæng nævner jeg en ikke-homogen første ordens differensligning. Jeg vil kort forklare hvad en differensligning er, og hvad betydn...
