Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18241 til 18260 af 27496
  • Brugt bog købes!

    Forumindlæg
    Ny Prisma 9, fysik og kemi af Bo Damgaard Købes brugt. Er der en der sidder inde med et eksemplar, så vil jeg gerne købe det, hvis den altså ikke er for gammel eller slidt.' Hilsen Marlene
  • kemiske reaktioner

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og forbereder mig til kemi eksamen, men nu er der kommet et spørgsmål der hedder jeg skal gøre rede for de forskellige kemiske reaktioner. Der er nogle stikord med jeg kan bruge men der er to af dem jeg er lidt usikre på. Opløsnings og fældningsreaktioner forbrændingreakt...
  • Chipsforsøg

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har lavet et forsøg i kemi, hvor vi spaltede fedt fra nogle chips, ved hjælp af pentan... Nu er mit spørgsmål bare, hvorfor er pentan specielt god til at lave en spaltning af fedt? Håber der er nogen der kan svaret;) som måske vil hjælpe mig...
  • Reaktion mellem Ci3 og NaOH

    Forumindlæg
    Hejsa. Har dette spørgsmål i kemi c. Opskriv 3 reaktioner mellem CiH3 og NaOH hvor de 3 hydroner fra spaltes en af gangen? mener man skal startemed at skrive sådan CiH3 (aq) + NaOH (aq) → ?
  • farmaceut

    Forumindlæg
    hey...jeg overvejer at læse til farmaceut, derfor vil jeg godt høre om der er nogen herinde der allerede har prøvet famacuetstudiet el. kender nogen der har. jeg vil godt høre hvad i synes om det med hensyn til fordele/ulemper og hvad synes i om fagene til studiet, især kemi?
  • farmaceut studiet

    Forumindlæg
    hey...jeg overvejer at læse til farmaceut, derfor vil jeg godt høre om der er nogen herinde der allerede har prøvet famacuetstudiet el. kender nogen der har. jeg vil godt høre hvad i synes om det med hensyn til fordele/ulemper og hvad synes i om fagene til studiet, især kemi?
  • Hjælp til eksamen! meget vigtigt!!

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til fysik/kemi her om 2 dage, og jeg mangler en meget vigtigt defination på hvordan magnetisme, elektromagnetisme, og induktion hænger sammen - hvis en kan forklare det meget simpel og gerne kort, ville det være perfekt Tak på forhånd!
  • Carbonat-ion i reaktion med syre

    Forumindlæg
    Jeg har i kemi lavet et forøg og i forsøget sker følgende reaktion: CO32- (aq) + 2H3O+ (aq) --> CO2 (g) + 3H2O (l) Dette er jo en syre/base reaktion men kan ikke finde ud af om det er korret, fordi basen burde jo optage en hydron??
  • Redoxtitrering

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg sidder her med en kemi rapport, som jeg skal aflevere idag. Rapporten hedder redoxtitrering af askorbinsyre. Så vil spørger jer om, hvad jeg kan tage med til mit teoriafsnit, og hvad de mulige fejlkilder ku' være? Tak på forhånd og god weekend:)
  • Elektromagnetisme

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til mundtlig fysik/kemi eksamen i morgen og jeg har virkelig svært ved elektromagnetisme. Det gælder både induktion, vekselspænding, transformation og forsøg dertil. Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig, på forhånd tak! :-)
  • En konstant magnet

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal til fysik/kemi eksamen i morgen, og jeg har virkelig brug for at vide, hvad en konstant magnet er. Jeg er ikke særlig stærk i fysik, så er der nogle der kan en nem forklaring på tranformation og el-produktion? Tak på forhånd! Anna
  • Forsøg til det periodiske system

    Forumindlæg
    Hej :-) Skal op i fysik/kemi her i morgen. Det eneste emne jeg mangler at finde nogle forsøg til, er det periodiske system. Har i nogle forsøg i kunne anbefale, som også hænger sammen med det, så kan jeg få noget teori på til det? På forhånd tak!
  • Beregn rumfanget af de udviklede gasser ved temperaturen 200 °C ?

    Forumindlæg
    Det er en kemi øvelsen af natriumhydrogencarbonat hvor jeg har reaktionen NaHCO3 (s)→Na2CO3(s)+CO2 (g)+H2O(g) og skal finde rumfanget ved temperaturen 200 °C. men jeg ved ikke hvordan?
  • redox

    Forumindlæg
    halløj alle derude.. jeg er igang med nogle opgaver som lyder således i vores kemi bog: angiv reaktionsskema for oxidation af ethanol med oxygen til ethanal. CH3CH2OH --> CH3CHO + H2O håber nogen kan hjælpe =) på forhånd TAAK
  • Karakteristiske rektioner?

    Forumindlæg
    Hej skal op til eksamen i kemi B snart og et af eksamensspørgsmålene indeholder følgende: "Du skal fortælle om Alkoholer og deres karakteristiske reaktioner " Hvad betyder karakteristiske reaktioner? Er det bare de reaktioner der kan laves med alkoholer?
  • Reaktioner

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg skal til eksamen i kemi B i morgen, og jeg vil høre, om der er nogen, der kan give mig en (uddybende) forklaring på de organiske reaktionstyper, dvs. hydronolyse, kondensations-, substitutions-, eliminations- og additionsreaktion? Tusind tak på forhånd! :)
  • Nogle der kan hjælpe med Jordens skatte?

    Forumindlæg
    Hej^^ Jeg skal op til fysik/kemi næste uge og er i gang med at lave nogle referte om nogle enmer jeg har været til. Men har desværre svært ved den her enme.. Så vil spørger om der nogle der kan sige eller skrive hvad jordens skatte er? Tak på forhånd^^
  • Forsøg - salte

    Forumindlæg
    Hejsa! :) Er der nogen herinde som har nogle bud til hvad man kan lave, af forsøg til FSA i fysik/ kemi? Jeg har allerede to forsøg: - Fiksersalt og elektrisk strøm - Krystalvand i kobbersulfat mangler så 1-2 mere :) På forhånd, tusind tak.
  • disposition

    Forumindlæg
    nogle som har nogle gode ideer til en god disposition i Fysik Kemi (man må gerne sende en disposition som eks, hvis man har lyst:-)) atom og kerne(især) magnetisme induktion og vekselstrøm syre base
  • er den afstemt rigtigt

    Forumindlæg
    hej alle sammen ... skulle lige høre om nogen af jer kemi eksperter kan se om jeg har afstemt følgende redox ligninger rigtig: se --> http://peecee.dk/?id=36952 på forhånd takkk :)