Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 18241 til 18260 af 23683
-
Spørgsmål ang. SRP
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder og er i gang med min Srp opgave. Jeg skal diskutere hvilke omverdensforhold, der kan have betydning for efterspørgslen efter grundfos' produkter. og mit spørgsmål er så, om det ville være en god idé at indrage en PEST-analyse, eller om det er bedst at holde sig til omverde... -
begrænsning af energiforbruget
ForumindlægHey. Skriver i fysik og samfundsfag om begrænsning af energiforbruget. Her skal jeg så analysere hvorfor partierne i folketinget har ændret holdning på energiområdet, altså hvad deres holdning var for fx 5-10 år siden også hvad deres holdning om energipolitik er nu. Det skal så diskuteres hvorfo... -
My son the fanatic - srp
ForumindlægHej mennesker! Er der tilfældigivs nogle af jer der har short storyen "My son the fanatic" som PDF-fil eller andet, da jeg skal bruge den til en analyse i mit SRP. Den står i Flux - british litterature, men den bog afleverede vi sidste år, og jeg har ingen kopier af den til at lig... -
Må jeg se dit SRP
ForumindlægHej alle! Sidder og er igang med mit studieretningsprojekt i 3.g og ville høre om der ikke var nogen af jer 3.gere der ville være søde at sende jeres SRP så jeg kan se hvordan i har sat det op osv. Hvis der er nogen der har skrevet i et humanistisk fag hvor i har analyseret en bog, kunne jeg rig... -
saaamf aflv :/ hjææælp :'(
ForumindlægHej jeg sidder med en samf. aflevering til onsdag, og har virkelig brug for hjælp til dette spørgsmål: Argumenter ud fra idealistisk teori IMOD nedenstående udsagn: "Politikerne er ikke interesserede i globale værdier. De vil fundere deres politik på en kold og kynisk analyse af deres natio... -
hjemløshed i storbritannien
ForumindlægSkal skrive om hjemløshed i storbritannien i de sidste 20 år, og fagene er engelsk og samfundsfag, mit problem er bare at få bygget nogle samfundsfaglige teorier på mine casestories, som jeg har analyseret, har virkelig stærkt brug for hjælp, b.la. skulle giddens kunne bruges, men kan virkelig ik... -
SRP - Afsætning hjælp!
ForumindlægJeg er netop nu igang med min SRP og derfor har jeg lige brug for lidt hjælp. Hvordan får jeg analyseret mig frem til hvilke strategiske overvejelser og muligheder der ligger bag en TV-kampange som den virksomhed jeg arbejder med, har udgivet.?? Plaes, en som kan hjælpe. VH. Madsen -
Forskel på diskurs og framing?
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive SRP om politisk kommunikation og sidder i den forbindelse og skal analysere politiske taler. Jeg vil gerne bruge diskursanalyse, men jeg har svært ved at skelne en diskurs og framing? Og hvordan bruger man helt konkret begreberne? Fx ordene "cafépenge" og &... -
3.tv - Novelle
ForumindlægHej med jer. - Jeg tænkte på om der måske var nogen som havde analyseret novellen 3.tv af Hanne Richardt Becks Hvordan ville i fortolke den? (mest omkring det sidste der sker i novellen, hvor hun kommer ind i Boris' lejlighed) Desuden må i gerne skrive lidt om fortælleren/synsvinklen/komposit... -
Hjælp! halvkorder og mellemproportionalitet...
ForumindlægHej matematikgenier! Jeg sidder og laver SRP og er gået i stå ved analysen af et matematisk problem. Er der nogen der kan hjælpe mig med at tyde denne sætning? "Da y er en halvkorde i en cirkel, er y mellemproportional til de stykker hvori den deler diametren (Elem. VI.13.), x : y... -
Talkshow - emner?
ForumindlægHej. Jeg skal udarbejde et projekt her i slutningen af marts måned, har valgt en problemformulering som lyder: Med udgangspunkt i en analyse af de to talkshows-programmer ....... og ......., skal det vurderes hvorvidt amerikaniseringen har påvirket den måde vi ser på velstand, velfærd og livsk... -
litterære artikel om Tornrose
ForumindlægHej..:) Jeg er i gang med at skrive en litterære artikel om Tornrose, men jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal skrive om den. Jeg ved godt nok at man skal analysere og fortolke det først, men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal fortolke det, fordi jeg aldrig har skrevet en litterære artikel før. ... -
Materiale om Dubai og De Forenede Emirater
ForumindlægDet Internationale Område blev skudt i gang i dag, og jeg leder med lys og lygte efter flere kilder, links og tidligere opgaver som jeg kan bruge informationer fra, til min analyse af Dubai og De Forenede Emirater.. Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe :) Mvh. Martin Birch -
Definition på en differensligning
ForumindlægHej derude Jeg arbejder på det sidste med min SRP, og har brug for noget hjæp. I min analyse gennemgår jeg en matematisk model for prisdannelsen, og i den sammenhæng nævner jeg en ikke-homogen første ordens differensligning. Jeg vil kort forklare hvad en differensligning er, og hvad betydn... -
Kemi
ForumindlægHej har en en opgave der lyder sådan: En analyse af en kemisk stof viser, at stoffet indeholder Na, S og O i de angivne masseprocenter: Na: 19,31 % S: 26,94 % O: 53,75 % a) beregn stofmængden i 100,0 g a stoffet skal jeg ikke bare dividere 100 med tallene? -
Stofmængde
ForumindlægHej har en en opgave der lyder sådan: En analyse af en kemisk stof viser, at stoffet indeholder Na, S og O i de angivne masseprocenter: Na: 19,31 % S: 26,94 % O: 53,75 % a) beregn stofmængden i 100,0 g a stoffet skal jeg ikke bare dividere 100 med tallene? -
Dna fingeraftryk
ForumindlægHeej er der nogle som kan hjælpe med disse spørgsmål, er nemlig kørt fast :-) 1. Kan to forskellige bakterier have samme genetiske fingeraftryk? 3. Kunne DNA prøverne adskilles fra hinanden, hvis det kun var enzym 1 der var blevet 4. Repræsenteres det største DNA-stykke af det øverste eller... -
Stofmængde
ForumindlægHej har en en opgave der lyder sådan: En analyse af en kemisk stof viser, at stoffet indeholder Na, S og O i de angivne masseprocenter: Na: 19,31 % S: 26,94 % O: 53,75 % a) beregn stofmængden i 100,0 g a stoffet skal jeg ikke bare dividere 100 med tallene? -
Drageløberen
ForumindlægHej det er sådan så jeg skal analysere Amir og Hassans venskab, så ville hører om i lå inde med nogle informaitoner og inspirationskilder, så jeg bedst muligt kan få skrevet min opgave:) Bogen er læst grundigt, men mangler lidt udefra kommende ekstra synspunkter, især set med hovedpersonens øjn... -
Krøniken - klasseopdeling
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder med krøniken og skal analyserer de 10 første minutter.. Ida Nørregaard skal til job samtale, og i avisen står der hun skal tale med Hr. Blomkvist (personalechefen), og ikke med direktøren. Kan man ikke godt sige at man kan se klasse opdelingen her? Eller det er meget ...
