Søgning på: historie eksamen. Resultater: 18261 til 18280 af 46276
-
REFLEKSION I=U?
ForumindlægEr det muligt at bevise (inden for refleksion) at indfaldsvinklen = udfaldsvinklen? Mvh. H89M -
platon
ForumindlægEr den en som vil give et overordnet referat af symposion, menon og hulebilledet? tak -
indledning til litterær artikel
ForumindlægHejsan, Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man skriver en god indledning til en litterær artikel, da dette nok er det jeg er svagest til. Især hvordan man starter sin indledning og hvad der er godt og vigtigt at få med. Tak på forhånd. -
HF Sprog?
ForumindlægHeJ Er det obligatorisk at have tysk, fransk eller spansk på hf? Hvis det er .. får man så skriftlig karakter på B niveau, som man gør på gymnasiet? -
Et par timers hjælp til biostatistik søges
ForumindlægHej Jeg søger en, der er villig til at hjæpe mig med en opgave i biostatistik, hvor der bl.a. indgår regressionsanalyser og linearitetstjek. Det drejer sig om maks. et par gange med få timer. Nogen der kan hjælpe? :-) -
Blokstruktur
ForumindlægHar man generelt blokstruktur på alle universiteter i Dk, eller er det bare KU? -
Beregning af cellernes intracellulære koncentration
ForumindlægHar følgende opgave, hvor ligevægtspotentiale for Na+ er 65 mV, og cellerne er omgivet ekstracellulærevæske med en koncentration af Na+-ioner ([Na+]out) =145 mM Derved skal cellens intracellulære koncentration beregnes. Hvordan beregnes denne? -
Hvordan foregår AT-årsprøven?
ForumindlægHej folkens, I næste uge har vi AT-Biologi/engelsk, og efter fremlæggelsernen (fredag) skal vi op til en årsprøve, men hvordan foregår en årsprøve i biologi? Skal man fortælle om sin disposition eller hvad.. Jeg er bare lost, vil meget gerne vide hvordan det foregår? -
Anden afledt test
ForumindlægHej, er der én der kan fortælle mig, hvornår vi har med et globalt eller lokalt, minimum eller maksimum at gøre? Eksempel: når A*C-B^2>0 har vi et maks, men hvornår er det globalt, og hvornår er det lokalt, og hvornår er det et minimum? Mange tak -
Dumpe et adgangskrav
ForumindlægHej. Jeg vil gerne søge ind på "naturvidenskab og it" uddannelsen her til sommer. Men sagen er, at jeg kan risikere at dumpe engelsk B, hvilket er et adgangskrav. Hvad kan jeg gøre, hvis jeg dumper engelsk? Vil gerne direkte videre, så kan man finde noget man kan tage i sommerferien? -
Sker der noget hvis jeg ikke består årsprøven ???
ForumindlægHeej folkens, jeg går nu i 1.g, hvad nu hvis jeg får 00 i matematik årsprøven , kan jeg så risikere at gå 1.g om ?? -
Jura - Bachelor
ForumindlægHvad gør man hvis man dumper bachelor i Jura? -
konjunktursvingning eller ej?
ForumindlægHejsa, er der nogen der kan sige mig, om der tales om en konjunktursvingning her, eller om det er finanskrisens dyk man ser i 2009, på det vedlagte bilag? på forhånd tusind tak, og jeg har brug for svaret meget hurtigt.. -
manglende overensstemmelse ml. problemformulering og opgavens indhold
ForumindlægMin problemformulering stemmer ikke overens med opgavens indhold. Problemformuleringen underlader at nævne pariserkommunen, mens opgaven undersøger hvor vidt pariserkommunen er et praktisk eksempel på historisk materialisme. Hvordan redder jeg denne kendsgerning til den mundtligeeksamen? L. -
Sumkurver og kumulerede frekvenser
ForumindlægJeg husker det som om at det er let at tegne sumkurver, men jeg har det med at glemme, hvordan man egentlig gør. Vedhæftede billede er opgaven, og jeg ville blive rigtig glad, hvis nogen ville fortælle mig, hvordan man gjorde. Udover det har jeg to spørgsmål. 1. Hvad skal der stå på X- og Y-... -
DIO - muhammed-krisen og huntington
ForumindlægJeg skal i gang med at skrive DIO i fagene samtidshistorie og international økonomi, men mangler at få lavet en problemformulering! Jeg vil gerne skrive om noget med muhammed-krisen og dens økonomiske konsekvenser for Danmark. Og så vil jeg gerne have knyttet noget Huntington på på en eller anden... -
Noter, begreber, guder
ForumindlægJeg er lige ved at 'fyldestgøre' min old-notesamling og tænkte, at det kunne være skønt med en samlet oversigt over begreber og guder (de vigtigste). Der ligger selvfølgelig en del her på SP. Men jeg synes, det er svært at 'gennemskue', hvor brugbare de forskellige er - der kan jo... -
AT- Kvinders Stemmeret?
ForumindlægHej Alle.. Er der nogle der har skrevet om kvinders stemmeret evt. i England, i samfundsfag og/eller engelsk? Skal selv op på mandag den 7 og er lidt rundt på gulvet hvad der egentlig forventes? Mange fra min klasse har været oppe og det er meget forskelligt hvad de har gjort? Derfor ville jeg ge... -
Hjælp til novelle?
ForumindlægHej, har en novelle for som skal afleveres om 2 dage. Jeg vil gerne skrive om Freja som føler sig tvunget til at snyde i afgangsprøve fordi der bliver forventet meget af forældrene. Men jeg kan bare ikke komme i gang, jeg er meget desperat efter hjælp. (Overskriften skal være snyd) -
Hvordan er det nu lige med den rodformel?
ForumindlægSidder og skal bruge rodformlen til andengradspolynomier, men kan bare ikke huske den. Desværre. Nogen der kan hjælpe?
