Dansk

Hjælp til novelle?

11. marts 2018 af X666X - Niveau: 7. klasse

Hej, har en novelle for som skal afleveres om 2 dage. Jeg vil gerne skrive om Freja som føler sig tvunget til at snyde i afgangsprøve fordi der bliver forventet meget af forældrene. Men jeg kan bare ikke komme i gang, jeg er meget desperat efter hjælp.

(Overskriften skal være snyd)


Brugbart svar (1)

Svar #1
11. marts 2018 af Roxanna

Overvej om novellen skal starte med et flashback, som læseren ikke ved endnu er et flashback. Altå, f.eks. tager hun til eksamen, snyder (uddyb gerne presset fra hendes forældre her) og til sidst afleverer sin opgave, hvorefter det bliver tydeligt for læseren, at det egentlig var et flashback, og at hun er blevet opdaget om at have snydt. F.eks. Da hun afleverede opgaven, kiggede hun ned i jorden og bearbejdede den pirrende smerte hun havde i maven. 

"Jeg ville ønske jeg ikke havde afleveret opgaven. Jeg ville ønske, at jeg tog fat i mig selv, så jeg ikke var endt her. Med et papir på bortvisning og beretning til mine forældre." tænker hun, mens hun venter på den næste eksamen. 

Okay, det er et meget "meh" eksempel, men det var forslag. :) 


Svar #2
11. marts 2018 af X666X

#1

Overvej om novellen skal starte med et flashback, som læseren ikke ved endnu er et flashback. Altå, f.eks. tager hun til eksamen, snyder (uddyb gerne presset fra hendes forældre her) og til sidst afleverer sin opgave, hvorefter det bliver tydeligt for læseren, at det egentlig var et flashback, og at hun er blevet opdaget om at have snydt. F.eks. Da hun afleverede opgaven, kiggede hun ned i jorden og bearbejdede den pirrende smerte hun havde i maven. 

"Jeg ville ønske jeg ikke havde afleveret opgaven. Jeg ville ønske, at jeg tog fat i mig selv, så jeg ikke var endt her. Med et papir på bortvisning og beretning til mine forældre." tænker hun, mens hun venter på den næste eksamen. 

Okay, det er et meget "meh" eksempel, men det var forslag. :) 

tusind tak for forslaget.


Skriv et svar til: Hjælp til novelle?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.