Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18261 til 18280 af 27496
-
standardentalpi for Ni(s)
ForumindlægHej! jeg har glemt min databog over i skolen og har en kemi aflevering for hvor man skal beregne entalpien for en reaktion hvor nikkel indgår som en af reaktanterne. bliver derfor nødt til at have fat i standardentalpien for Ni (s). En eller anden der kan slå den op for mig??? på forhånd tak -
Syre og pKs
ForumindlægHej. Jeg har lige et spørgsmål mht. vinens kemi. Spørgsmålet er "Forklar hvilken betydning syrernes pKs-værdier har og hvilke ligevægte kan der forekomme ved forskellige pH-værdier?" Tak på forhånd -
lidt om bundfald
Forumindlæghejsa allesammen!!:-) vi skal i næste uge have lidt om bundfaldsberegninger i Kemi! nogle der sån måske vil introducerer mig for emnet? Eller måske bare give mig et link? Bare så jeg er en smule forberedt på emnet!.. mange tak på forhånd og på afstand!:-) -
Tandplejer uddannelse
ForumindlægHej med jer Jeg vil gerne tage uddannelsen, tandplejer. Men jeg har ikke gennemsnittet til det. Jeg har mat A fysik B kemi A dansk A, og det kræves kun på c-niveau. Kan det hjælpe mig? Hvordan kan jeg ellers tjene point?? -
HASTER!! energi eksperimenter...
ForumindlægHej jeg skal op i fysik og kemi i morgen og finder pludselig ud af at min lærer ikke har givet os nogle eksperimenter der kan udføres i en eksamensituation (afgangsprøve) går i niende klasse håber nogle kan hjælpe!! Kh miig :) -
NF EKSAMEN !
ForumindlægJeg ska til eksamen her snart.. Jeg vil gerne sige noget fornuftigt... det er både i kemi, bop, og naturgeo... (altså nf) Jeg har om "Vand og Sundhed" - Hvad kan man evt. komme ind på? og hvad er relevant at sige? -
mundtlig eksamen
ForumindlægEr der nogen derved hvornår de mundtlige eksamener cirka begynder i år? Jeg tager et studenterkursus i kemi b. Derfor ved jeg at jeg skal til eksamen her til sommer, men jeg vil gerne vide hvornår jeg tidligst kan komme op. -
laborant udd.
ForumindlægHey Hvis man vælger en laborant udd. som kræver en gymnasial udd. og specifikke krav; MatC og Kemi/fysik/naturfagC. Hvis man så har fx matB niveau, skal man så have bestået faget før man kan blive optaget? Niveauet er jo højere.. Hilsen Sam -
beregn pH
ForumindlægHej. Håber nogen kan hjælpe. Beregn pH i en 0,2M opløsning af C2H5NH2, Kb=5,6*10^-4 Er helt på bar bund. Kemi er ikke lig min stærke side. på forhånd tak. -
Er mine karaktere okay
ForumindlægJeg er meget interesseret i dyr og vil rigtigt gerne være dyrlæge, jeg går i 7 klasse og vil gerne vide hvad jeg skal op på i karaktere. Lige pt får jeg 7 i fysik-kemi og 10-12 i matematik?? -
reaktionskenitek
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælp mig med at forstår det her spørgsmål: jeg har læst i kemi a bogen men forstå ikke helt hvad der menes med det? Reaktionskenitek Gør rede for begreberne reaktionshastighed og hastighedsudtrykket samt hvordan disse kan bestemmes. Gør også rede for temperaturens ind... -
Opløselig i syre eller base
ForumindlægHej! Jeg skal op i organisk kemi, men kan simpelthen ikke finde svar på hvordan jeg afgør, om et stort organisk molekyle vil være enten lettereopløseligt i feks pH 3 frem for pH 9. Er der nogen der kan forklare dette? Feks ud fra det vedhæftede molekyle. -
Redoxreaktioner
ForumindlægHej Jeg skal op til kemi på b-niveau eksamen allerede imorgen, men jeg har problemer med redoxreaktioner. Hvis der er en der ville forklare ville det være virkelig rart, eller evt. et dokument eller link, som er godt at kigge på. På forhånd tak vh. Hans -
Skriv reaktionen for Ammoniak og Saltsyre
ForumindlægHej. Jeg er igang med en fysik/kemi rapport om salte, syrer og baser. og nu er jeg kommer til spørgsmålet: "Skriv reaktionen for Ammoniak og Saltsyre. Beskriv med ord hvad der sker." Nogle der kan hjælpe mig? -
Opgave rettelse
ForumindlægHey, jeg tænkte på om der var nogle frivillige som er forholdsvis god til kemi - der vil se mine opgaver/afleveringer igennem i, når der er behov for det? Jeg laver meget tit dumme fejl, selvom jeg ellers klarer mig fint. -
censor! hjælp...
ForumindlægHar fundet ud af, at jeg skal have følgende censor: censor i kemi: en fra gladsaxe gym - MF. censor i dansk: en fra aurehøj gym - LM. censor i religion: en fra helsingør gym - MT censor i historie: en fra roskilde katedralskole - He. Kender i disse??? -
Kemiske Mængdeberegning
ForumindlægHej alle sammen. Sidder og forbereder mig til Kemi C eksamen. - Hvad kan man skrive ud fra " kemisk mængdeberegning, med eksempler " inde for emnet Gæring? Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe! -
Synopsis
ForumindlægHej er der nogle der vil kigge denne synopsis igennem.. Jeg har aldrig skrevet en synopsis før, og er usikker på om den er rigtig bygget op... Den er skrevet i et forløb mellem dansk og kemi. Emnet er Krig, medier og teknologi.. På forhånd tak -
Halveringstid! Haster!
ForumindlægJeg kan ikke finde halveringstiden for Calcium isotoperne 46Ca og 48Ca.... de skulle være meget lange, for de bliver anset for stabile.... Please skriv, hvis du ved hvor lang den er, eller hvor man kan finde ud af det.... Vil gerne have denne lille detalje med i en kemi rapport der skal aflev... -
eksamen-hjælp ( cis og tans-bindinger)
ForumindlægHej Skal til eksamen i kemi b nivaue. Er igang med at skrive noter til emnerne, da jeg er stødt ind i et problem. Har skrevet cis og trans-bindinger i en af mine rapport, men ikke huske hvad det er, og kan ikke finde det i noterne. Nogle der kan hjælpe hurtigst muligt. På forhånd tak
