Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18281 til 18300 af 27879
-
Intelligent beklædning ! HJÆLP!
Forumindlæghttp://www.surveymonkey.com/s/9VMP3XQ Hej allesammen ! :). Vi er to på RUC som er igang med en større opgave om intelligent beklædning, derfor ville det være fantastisk hvis i ville være søde og hjlæpe os med at svare på nogle spørgsmål. Formålet med spørgsmålene er at vi får et indblik i hva... -
fordybelses område om fattigdom
Forumindlæghej alle! jeg skal have valgt et fordybelses område i emnet fattigdom. det kan være hvad som helst. en reklame, novelle, kortfilm, maleri. så længe det har noget med fattigdom at gøre. jeg har ledt meget men har ikke fundet noget som jeg virkelig kunne lide. hvis der er nogle der hvil hjælpe ... -
NATIONALISME - hjælp til prøveoplæg!
ForumindlægHej allesammen! Jeg går i 9.klasse og har trukket fordybelsesområdet 'nationalisme' til dansk mundtlig eksamen, nu står jeg så bare og skal finde et prøveoplæg, hvilket er ret svært, så hvis der er nogle, som har gode forslag - både til emnet nationalisme, selve eksaminationen og prøveo... -
Religion B projekt STX
ForumindlægJeg har religion på B niveau, og skal til at skrive et projekt i faget. Jeg aner dog ikke hvilke emne jeg skal vælge. Vores lærer har været virkelig dårlig til at oplyse os om hvilke muligheder der er, så jeg er mildest talt på bar bund. Er der eventuelt andre der har skrevet et lignende projekt... -
SRP - Perspektivering?
ForumindlægJeg tænkte på, at når mit emne er terror med henblik på 9/11 og jeg i opgaven skal gennemgå moderne terrorisme og dermed de 4 terrorbølger, kan man så slutte opgaven af med at perspektivere til angrebet i norge, og skrive at det muligvis er en ny terrorbølge Breivik har startet? -
Kønsroller og ligestilling
ForumindlægHeyy, jeg har trukket emnet 'kønsroller og ligestilling' til vores dansk eksamen. Er det nogle der har nogle ideer til digte, malerier eller sange jeg kan analysere? De må gerne have lidt dybde, så de ikke ligger lige til højrebenet :)) Håber der er nogle derude, der vil hjælpe mig! -
Dansk Synopsis
ForumindlægJeg er ved at skulle op til eksamen i mundtlig dansk. Vi skal så lave en synopsis, jeg har trukket emnet: Storbyen og mennesket, er der nogle tekster i kan anbefale? Eller nogle tips generelt? Jeg har hørt at Dan Turell kunne være et godt valg, men hvilke af hans tekster kunne man vælge? På forh... -
AT forløb
ForumindlægHejsa Jeg skal til at vælge emne til et AT forløb i bioteknologi/matemtik omkring "det gode liv". Der er ikke noget der er bestemt, men har overvejet at vælge "gensplejsning af kvær" som mit fokus - har dog ikke nogen anelse om hvordan jeg får matematik indover det... Nogen bu... -
Hjælp til fysik opgave ang atmosfæren
ForumindlægHey, har som sagt brug for en smugle hjælp til en fysik opgave. Emnet er som over stående atmosfæren, jeg ville høre om der ikke var nogle der have noget nytigt at vide :D nogle fackts som man ikke falder over til hver dag. Det kunne jo være meget fedt at briliere med noget som censor ikk støder ... -
SSO
ForumindlægHvordan forgår rettelse af SSO egentlig ? Kan min opgave blive sendt hvor som helst hen i danmark for at blive rettet, eller holder de sig til skoler i omegnen.Jeg har nemlig valgt at skrive em et emne en af mine kammier skrev om sidste år, og jeg har brugt ting fra hans opgave uden at realatere ... -
Har brug for hjælp..!
ForumindlægHej folkens! Jeg skal op i terminsprøve i mundtlig Dansk hvor jeg har trukket et emne: ( Fra Postmodernisme til i dag. 1980 - 2011). Jeg ville så godt sprøger eller vide om jeg kan skrive om novellen ( Bavian af Naja Marie Aidt) som blev udgivet i 2006. Håber i gider og svare på m... -
Historie opgave - KKK og amerikanske borgerkrig...
ForumindlægHej alle, jeg har et lille problem, skal her i morgen i gang med min historiopgave, men ville vide om nogle havde en idé om hvor man kunne finde xtra materiale omkring emnet. "Ku klux klan", men det skal ikke handle om den nyere tid så mississippi burning kan ikke bruges :( Håber nogle ... -
SSO - hjertet
ForumindlægHej!Jeg er næsten færdig med min 3.års opgave... men jeg har en figur som jeg skal analysere.. jeg har analyseret den nogenlunde, men har samtidig brug for hjælp!Jeg har valgt om emnet hjerte, hvor jeg mest har lagt vægt på hjerteklapfejl...Hvis der er en medicinstuderende, eller en der er sindsy... -
Samfundsfagsprojekt
ForumindlægHej jeg er i gang med et samfundsfagsprojekt, hvor det overordnede emne er "det grønne danmark" Mit underemne er elbiler, og en af mine underspørgsmål er... Hvorfor er Danmark et u-land i forhold til elbiler, når vi er et i-land i forhold til vindmøller?? Er der nogle smarte hoveder, ... -
Historie-opgave i 2.g
ForumindlægHejsa Allesammen.Jeg går i 2.g på matematisk Gymnasium i Aalborg og kunne godt bruge lidt hjælp.Jeg skal til at skrive historie-opgave omkring emnet: De danske landbrugsreformer i 1700-tallet. Er der nogle, der har skrevet om det før eller der ved en masse om det? For så kunne jeg godt tænke mig ... -
Indledning til SSO i mat
ForumindlægJeg skriver stor opgave om Algebra - helt præcist "algebraiske strukturer og afbildninger mellem disse".Jeg skal nu til at skrive indledningen, og er lidt i tvivl om hvad denne egentligt skal indholde? Skal man skrive et kort resume af algebraens historie, og derefter hvorfor man har va... -
Projektopgave!... :)
ForumindlægHej. har virkelig brug for hjælp til at lave en problemformulering. Mit overordnede emne er Grænser Fx. Grænser for alkohol, grænser for vold osv. Har allerede overvejet at tage Grænser for misbrug, men kan ikk komme på nogen problemformulering... Håber i har lyst til at hjælpe mig lidt...... -
3.g's opgave
ForumindlægJeg skriver i spansk...ville høre om der er nogen som har nogle gode fif til min opgave? Evt. eksempler på opgaver, så jeg havde noget at arbejde ud fra? Jeg ved godt at emnet med garanti ikke er det samme, men gode råd kan man ikke få for mange af! ;)Kh. 13M -
Z11 - Løs kongruensen x * 5 = 1 mod 11
ForumindlægSom emnet siger vil jeg gerne have lidt hjælp til at løse kongruensen:x * 5 = 1 mod 11I kongruensen er '='lig med det 3-streget lighedstegn.Mit egen bud er x lig med 9, men jeg ved ikke hvordan man regner det ud. Nogen der kan hjælpe? -
indledning v. essay?
ForumindlægJeg skal skrive en essay i engelsk og har allerede skrevet en indledning med informationer så som tidsspæn, fortællertype etc. Men skal den også indeholde en indledning som i danske stile? sådan en der bygger en ramme om stilen (altså hvor tråden tages op igen i afslutningen) hvor man f.eks skriv...
