Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 18301 til 18320 af 23684
-
metode i samf
ForumindlægHej. Mit emne er visionen om begrænsning af energiforbruget og her har jeg tænkt mig at både at bruge en kvantitativ og kvalitativ metode. Har fundet et interview med Anders Fogh Rasmussen og analyseret det med en hermeneutisk vinkel. Så nu mangler jeg at bruge den kvalitative metode, men jeg er ... -
Anvendelse af fagenes metoder?
Forumindlæghejsa :) jeg er i fuld igang med AT, men jeg er usikker på metoderne? emne:kusntig intelligens - menneskets og robotternes tankegang. Fag: Dansk og datalogi. jeg har anvendt science fiktion film "BLade Runner" og analyseret det indenfor dansk. Indefor datalogi har jeg så kommer ind ... -
hurtigt hjælp til empiri
Forumindlæghvad betyder empiri? kan man sige flg: NATURVIDENSKAB: Lavet elektrolyse af vand vha. deduktive metode. Set på forsøg som private virksomheder har lavet samt deres udtalelser vha. af den empiriske model SAMFUNDSVIDENSKAB Analyseret de politiske partiers ”grønne” politik og brugt den Hermeneutis... -
Biologi/Dansk metoder - hjælp
ForumindlægHar lige et par spørgsmål, omkring teorier og metoder, håber der er nogen der kan hjælpe.. Skriver i biologi og dansk omkring perfekte mennesker. I biologi har jeg forklaret gensplejsnings teknikken og det centrale dogme. I dansk har jeg analyseret nogle scener fra filmen Gattaca og nogle tekste... -
Samspil mellem dansk og bio
ForumindlægHej, Jeg har lidt svært ved at gennemskue, hvordan biologi og dansk spiller sammen i min synopsis. Jeg har skrevet om fedme, i biologi noget om fedtceller og sygdomme, og i dansk har jeg analyseret nogle tekster om McDonalds ved argumentationsanalyse for at finde ud af, hvorfor de ikke gør mere ... -
Billedanalyse
ForumindlægHej :) Jeg er igang med min dansk/historie opgave. Hvor jeg har valgt historie. Jeg er nået til at analysere et billede, men jeg har ikke nogen "model", "fremgangsmåde" eller hvad man siger . Nogle der kender en model, har en liggende eller bare vil fortælle hvad jeg skal ... -
Beskrive dit emne
ForumindlægHej, jeg er igang med at lave roman analyse, og så skal jeg beskrive mit emne. Mit emne er den franske revolution.. Hvad skal jeg få med? Altså er der noget, som ville være godt at få med? noget bestemt, måske? Jeg sætter stor pris på jeres svar! -
skriftlig dansk stx :s!
ForumindlægNogle der kan fortælle hvad og hvordan disse 3 genre opbygges i skriftlig dansk: Den litterære artikel: at analysere og fortolke en litterær tekst. Kronikken: At redegøre for en tekst syspunkter og dernæst diskuter dem. Essayet: Er at reflektere eller kommentere over et emne. Hurtig hjælp tak... -
Hjælp til valg af emne i DIO - Dansk og engelsk
ForumindlægHejsa. Jeg skal snart skrive DIO - Det internationale Område på HHX. Vi har om globalisering og jeg har valgt at beskæftige mig med reklame-analyse. Jeg vil gerne have en organisation som UNICEF f.eks. Er der nogle der har nogle ideer til hvad man kan komme ind på evt. noget med FN? Eller er der ... -
Metode og teori bio og eng
ForumindlægHejsa. jeg har om ufrugtbarhed - nu og i fremtiden. med fagene Biologi og Engelsk. Men jeg er er meget i tvivl om metode og teori. jeg har skrevet ejg bruger den humanistiske metode til at analysere og fortolke en bog. og at der er andre der har brugt den naturvidenskabelige metode og at jeg ha... -
Synopsis Israel/Palæstina konflikten
ForumindlægJeg skal i gang med at skrive en synopsis om Israel/Palæstina problemet, men er simpelthen så dårlig til at lave problemformuleringer, er der nogen, der kan hjælpe mig? :) Synopsen skal indeholder samfundsfag, historie og religion, så skal bruge et redegørende spørgsmål til det ene fag, analyse... -
DIO PROBLEMFORMULERING
ForumindlægHej alle:D Jeg har virkelig brug for noget hurtigt hjælp, det haster virkelig!!! Jeg skal skrive i Dansk og samtidshistorie. Og jeg har valgt at analysere bogen "Vild Ingefær". Så er det bare at jeg stinker til at lave en problemformulering. Nogen som kan hjælpe mig? Please:) -
Eksamen
ForumindlægJeg skal op i biologi og vi har fået udleveret spørgsmålene - men i alle spørsgsmål står der at man skal: analysere og vurdere artiklernes biologiske indhold? Jeg er lidt usikker på hvad dette betyder og ville høre om der var en der kunne give et lille hint eller eksempel på hvad det kunne indeh... -
Apartheid
ForumindlægSkal analysere Nelson Mandelas selvbiografi, vejen til frihed. Tilsidst ville jeg stille dette spørgsmål: Hvordan tror du, situationen i Sydafrika ville se ud, hvis der ikke havde været folk som Mandela til at kæmpe mod apartheid? Er der nogen der kan hjælpe med at give et skøn på, hvordan i tro... -
muntlig eksame i morgen
ForumindlægHej. Jeg skal op i mundtlig eksame i morgen. Og vil egentlig bare hører om det er noget specielt jeg skal være obs på. Jeg skal op i en ukendt tekst, og analyserer den (har diverse annalyse modeller med) og så skal jeg forsvarer min projektopgave. Men er der nogen gode råd til hvad jeg ellers ... -
billedanalyse
Forumindlæghej allesammen Har problemer med billedanslyse og skal op i dansk fsa her den 20. så ville høre hvodan man scorer point når man analyserer et billede, for syntes det virker så meningsløst bare at fortælle hvad man ser på billedet og hvilke farver der er? hjælp... Og forresten nogle der kan fork... -
Freja Andreassen
ForumindlægMin lærer har trukket en novelle til os i klassen, (det er bare en prøve prøve). Vi har alle den samme og vi skal analysere den, hver for sig. Novellen hedder 'En flinker fyr'. Jeg har brug for hjælp til at perspektivere den. Jeg har simpelthen ingen idé om hvad man kan sammenligne den m... -
kemi - hææææælp
Forumindlæghej. 1. jeg skal til eksamen her i morgen. og jeg mangler et forsøg til kemisk analyse. nogen som har et, helst enkelt forsøg.. 2. som sagt skal jeg op til eksamen i morgen i folkeskolen, og ville hører noget om hvor mange forsøg i cirka tror man skal have med? 3. og hvis nogen ved det vik... -
Dansk eksamen - HF, Hvordan?
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i dansk på torsdag. Jeg er lidt nervøs. Ikke for om jeg kan analysere og foltolke og alt det andet, men det sidste - nemlig at henvise til en tekst fra pensum.. Eller en forfatter.. Man kommer jo op i en ukendt tekst. Er der nogen der har nogle tips til hvordan jeg lett... -
SRP komm/it A og samfundsfag B:
Forumindlæghej jeg er igang med at skrive SRP om syndhedsplatformen. jeg har fået dette spørgsmål, som jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal gribe an ?, "analyser hvilke komunikative udfordringer og muligheder der er ved sundhedsplatformen set ud fra et borger,personale, og samfundsperspektiv jeg er...
